ד"ר ויז'נסקי – היכרות עם המטופלים

בחורה עם מחשב נייד

ד"ר ויז'נסקי מסביר את התשובה לשאלה :מה הדבר שהכי זכור שמטופל אמר לך לפני הטיפול/בפגישת הייעוץ? ולמה?

אני מקפיד להכיר את מטופליי עד כמה שניתן ומקדיש לכך את הזמן הנדרש. מבלי שתכיר את המטופל ומבלי שיפתח אליך לעולם לא תוכל לבנות תוכנית שתתאים להם אני זוכר כמעט את כל מה שאמרו לי מטופליי, אולם יש כאלה שמפתיעים אותי עד כמה שונים אנחנו ולכל אחד  יש את הסיבה המיוחדת שלו שגם קשורה בעיתוי. ילמד על כך המקרה הבא: השנה 1993. המקום בריכת גורדון בתל אביב 5:45 בבוקר ניגש אליי אחד המנויים ואומר לי "אתה עושה השתלות?" "כן" עניתי. "אני רוצה השתלות" הוא אומר. קבענו להיפגש במרפאה. המתרפא בן 93 מיד אני מבין שיש לו תותבות. "כמה זמן יש לך את התותבות?" אני שואל. "30 שנה". "אתה מתקשה לאכול איתם?"  "לא הם מחזיקות מצוין ואני אוכל איתם הכול". "למה אתה רוצה השתלות זה תהליך מורכב ויקר". "אני מוכן לעבור את זה" הוא עונה. "למה?". "אני אספר לך", הוא אומר. "בשבוע שעבר ביקרתי חבר שלי בבית חולים, הוא היה חסר הכרה והוציאו לו את התותבות כדי שלא ייחנק. בקושי הכרתי אותו הוא נראה כל כך רע וזקן. באותו רגע גמלה בליבי ההחלטה שאני לא מוכן שהנכדים שלי יראו אותי במצב הזה. בבקשה תעזור לי". הוא עבר את התהליך ומאז כל יום ב- 5:45 בבוקר קיבלתי חיוך אסיר תודה ממנו וכך במשך שלוש שנים. כן הוא השיג את מבוקשו המשפחה שלו לא ראתה אותו בלי שיניים.

ד"ר ויז'נסקי
ד"ר ויז'נסקי