דרושות: יזמיות ישראליות עם סטארט-אפ מחולל שינוי

פלטפורמת מימון ההמונים Crowdmii פועלת לקדם תמיכת קהל גדול של תומכי ישראל מרחבי העולם במיזמים ישראלים עם פוטנציאל איפקט. דרושים פיתוחים טכנולוגיים ישראלים המסייעים להצלת חיים, סיוע לאוכלוסיות מוחלשות, טכנולוגיות סביבתיות או אחר לקהל תומך ישראל ברחבי העולם הצמא לסייע להם לצמוח.

בחורה עם מחשב נייד
לפעילות ההסברה של אסף לוכסמבורג נחשפתי ברחבי הלינקדאין והטוויטר וחשבתי שכדאי שכמה שיותר יזמיות (ויזמים) חברתיים יידעו עליה.
אסף  עוסק מזה זמן רב בהסברה כלכלית ועסקית עבור ישראל, מרצה לקהלים רבים ושונים על כלכלת ישראל – ובעיקר מציג אותה בפני משלחות מחו"ל – תוך חשיפת "מדינת הסטארט-אפ" והסיפור שמאחוריה. במסגרת פעילות זו אסף מוביל את פלטפורמת מימון ההמונים בשם Crowdmii, המתמקדת בשיווק סטארט-אפים ישראלים לקהל תומכי ישראל ברחבי העולם.
 

זוית רעננה בהסברה הישראלית

בניגוד למסבירים הלאומיים המשמימים שמתנהלים לעיתים מתוך שיח מתקרבן (או שותק או מאשים…) גישתו של אסף לוכסמבורג שונה: תפיסת "ישראל מעבר לסכסוך", הקוראת תיגר על התפיסת המסורתית, ובאה לשים את הדגש לא על "ישראל צודקת", אלא על "ישראל רלוונטית לעולם".
 

מהי Crowdmii

 
פלטפורמת מימון ההמונים Crowdmii (ראשי תיבות של Crowd-made-in-Israel) מסייעת לתמוכי ישראל ברחבי העולם להתחבר ל"מדינת הסטארט-אפ" בצורה של הרבה יותר מסתם לספר על אקזיט כזה או אחר, או להתפאר בחדשנות הישראלית. מטרת הפלטפורמה להציג קמפיינים של מיזמים ישראלים ולהביא קהל פרו-ישראלי, יהודים ולא-יהודים כאחד, לגייס תמיכה עבור אותם מיזמים.
לפי אסף: "ארגונים, קהילות ויחידים המזוהים עם ישראל מכירים כולם את הספר "מדינת הסטארט-אפ", אבל לא בהרכח מעוניינים או יכולים להשקיע פיננסית.
מנגד, מדובר בקהל שתורם לא מעט לישראל, פעיל נגד תנועת החרם בקמפוסים, ומחפש כלים טובים יותר לחולל שינוי בסביבתו ולהראות איך ישראל תורמת לעולם. אנו מאמינים שכל מי שתומך בקמפיין כזה או אחר של חברת סטארט-אפ ישראלית, יהיה באופן טבעי יותר מזוהה איתנו, גם אם הוא לא בהכרח מסכים איתנו פוליטית.."
 
משמאל - אסף לוכסמבורג, מנכ"ל Crowdmii וחגי שטרן, מייסד החברה
משמאל – אסף לוכסמבורג, מנכ"ל Crowdmii וחגי שטרן, מייסד החברה

קראודמי מחפשת את המיזם הבא

 על מנת לגייס את אותו קהל גדול של ארגונים, קהילות ויחידים תומכי ישראל מרחבי העולם, קראודמי מחפשת מיזמים ישראלים עם פוטנציאל איפקט. בין אם מדובר בפיתוחים המסייעים להצלת חיים, סיוע לאוכלוסיות מוחלשות, טכנולוגיות סביבתיות או אחר – יש קהל גדול שם בחוץ המחפש לתמוך עבור במיזמים על מנת להראות איך החדשנות הישראלית מסייעת לעולם!
 

הצמיד הרפואי: מיזם חברתי שגייס כבר בהצלחה באמצעות Crowdmii

 
החברה הראשונה שסיימה בהצלחה לגייס באתר היא MyMDband, אשר פיתחה צמיד רפואי מציל חיים. הצמיד מתאים לכל אחד, ומיועד בעיקר לחולי סכרת, אפילפסיה,אלגריות, אזרחים ותיקים או סתם מטיילים הרוצים בטחון אישי באיזורים שונים בעולם.
 
טכנולוגיית הצמיד פועלת בכל שפה והיא יודעת לדבר בשם העונד אותה ולשגר את הנתונים הרפואיים אודותיו מבלי שהחולה צריך לדבר. הצמיד עובד בכל תנאי שטח והוא מציל  חיים מוכח בעת מצב חירום בעיקר של אנשים מבוגרים, כאמור.
 
מעבר למכירת צמידים בקמפיין, MyMDband גייסה ב-Crowdmii צמידים לטובת ניצולי שואה, וכבר החלה בחלוקתם. בישראל חיים כיום כ-190,000 ניצולים, כרבע מהם מתחת לקו העוני. עד כה, מספר ארגונים יהודיים ונוצרים תומכי ישראל מהעולם תמכו בקמפיין.
MyMDband lifesaving medical bracelets
MyMDband lifesaving medical bracelets
 

הפוטנציאל למיזמים הישראלים

 
עבור סטארט-אפ ישראלי המתאים לקראודמי, מדובר ביתרון גדול. למודי הניסיון יודעים להעיד עד כמה קשה להוביל בהצלחה קמפיין מימון המונים ולגייס בהצלחה. מדובר במשימה השואבת זמן, מאמץ וגם משאבים כספיים לא מעטים (כן כן, לצליח לגייס כסף במימון המונים עולה לעיתים לא מעט).
קראודמי למעשה חוסכת מהמיזם את מרבית ההשקעה במטלה הקשה הזו, שכן היא מתאמת מראש בין המיזם לבין ארגונים שונים שיהיו מעוניינים לקדם את הקמפיין לקהל היעד. בכך, קמפיין יוצא לדרך כאשר יש לו מקורות שיווק וגיוס ידועים מראש.
 

מדוע אוהבים המממנים דווקא קהל נשי

 
רבים מהארגונים והגופים השונים עמם קראודמי משתפת פעולה מזוהים לא רק עם ישראל, אלא גם עם ערכים נוספים. אחד מהם הוא העצמה נשית. במסגרת המודל של קראודמי, הסיפור האישי של המיזם, בין אם מדובר בעולים חדשים, נשים, אוכלוסיות מוחלשות, פריפריה או אחר – לעיתים יותר רלוונטי לקהל היעד מהרעיון העסקי עצמו.
 

איך פונים ל Crowdmii 

 
כל אחד ואחת יכולים להירשם לאתר Crowdmii ולבנות קמפיין, אך הוא עולה לאויר רק לאחר שעבר את אישור צוות האתר. כרגע, החברה בוחרת במשורה את הקמפיינים הראשונים שלה – אלו המתאימים ביותר לקהל היעד והפעילות הפרו-ישראלית ברחבי העולם, והמסוגלים להראות כיצד ישראל היא "אור לגויים". ניתן גם לפנות לקראודמי במייל start@crowdmii.com
 
 
 
Netta Doron
בלוג על הורות,דילמות בהורות ונשים.אמא. במקצועי: קידום עסקים ברשת הלינקדאין, בניית נוכחות בלינקדאין לחברות ולפרטיים לאתר המקצועי: http://nettadoron.com/ netdor@gmail.com