דוגמנית בת 60 מככבת בקמפיין חדש לבגדי ים

"בת שישים פוקחת עין ונועלת נעלה, יום גדול ממתין בפתח זה היום השלה. יום גדול עומד בפתח יום צעיר וחדשני, מגהץ הוא את קמטיה ומוחק שנים…"

בחורה עם מחשב נייד

THE-DRESLYN-X-LAND-OF-WOMEN-01

יסמינה רוסי (Yazemeenah Rossi) דוגמנית בת 60 ששיערה לבן, מככבת בקמפיין בגדי ים חדש, המשותף לחנות הלייף סטייל המקוונת The Dreslyn ומותג הלנז'רי הניו יורקי Land of Women.

אחד הדברים היפים ביותר בקמפיין הזה, הוא שלא נעשה שום ניסיון לטשטש את הגיל של רוסי. להיפך, התמונות מאוד חשופות, אותנטיות ומראות את הקמטים של הגוף הבוגר מכל זווית ובלי להתיפייף. ומדובר בקמפיין יפיפייה ומעורר השראה. רוסי עם המראה האצילי שלה, מרשימה גם עם שיער לבן לחלוטין והקולקציה המינימליסטית באופייה היא פשוטה אך מלאת שיק, בזכות האלגנטיות הטבעית והנינוחות שרוסי מקרינה. הרעיון בקמפיין היה למשוך את תשומת הלב לאישה הלובשת את בגד הים ולא לבגד הים כשלעצמו.

תעשיית האופנה האובססיבית במרדף אחר הנעורים, הרגילה את כולנו לדוגמניות צעירות, שגילן רק הולך ויורד משנה לשנה. דיי אם נזכיר את שלושת השמות הלוהטים של צמרת דוגמניות העל מהעת האחרונה:  ג'יג'י חדיד -20 , בלה חדיד -19 וקנדל ג'נר -20, שהיא בין השאר השגרירה של מותג הקוסמטיקה והביוטי "אסתי לאודר" וגם לנו זה כבר נראה מובן מאליו, שצעירה בת 20 מוכרת מוצרי ביוטי לנשים בנות 30, 40 ו-50 פלוס.

דווקא משום כך, חברות שקוראות תיגר על המוסכמות הללו של עולם היופי ויוצרות קמפיינים שמרחיבים את טווח הגילאים המקובל בעולם האופנה, מוכיחות קודם כל שאין צורך בדוגמניות צעירות כדי למשוך תשומת לב לקמפיין חדש. אם כבר ההיפך הוא הנכון. ובנוסף, נשים רוצות לראות השתקפות של עצמן בתעשיית האופנה והקמפיינים האלה זוכים אצלן לאהדה עצומה. אחרי הכל, נשים בוגרות הן קהל היעד לרבים מהמוצרים שתעשיית האופנה מוכרת, לא פחות וכנראה הרבה יותר מנערות בנות 20.

ברוק טיילור קורסיה המנכ"לית והמייסדת של The Dreslyn אמרה על קמפיין בגדי הים שרוסי מובילה: "The Dreslyn נוסד כפלטפורמה שנועדה להגדיר מחדש נשיות ומיניות בתנאים שלנו. יסמינה רוסי מגלמת בדמותה ביטחון מודרני וחסר גיל, אינטליגנציה וחן, שהופכים אותה לשידוך טבעי לסיפור הזה. אנחנו מאושרים לקבל תגובות מדהימות כל כך למסר העונתי שלנו".

הבחירה ברוסי, שבנוסף להיותה דוגמנית היא גם אומנית החיה במליבו קליפורניה ועוסקת באומנות חזותית, הייתה לדברי קורסיה החלטה קלה מאוד, לדבריה: "האישה קורנת בריאות וחיות. היא בטוחה בעצמה והיא דואגת לעצמה. רוסי מסמלת את היצירתיות והכוח שאישה בכל גיל צריכה שיהיו לה." ורוסי אגב סירבה מאז ומתמיד לצבוע את שיערה הלבן, למרות שהתחיל להאפיר בגיל המוקדם להדהים שבין 10 ל-12.

אנחנו מריעות לכל חברת אופנה שעוזרת לשנות את פני התעשייה ולהרחיב את טווח מושגי היופי בפרמטרים של גיל, גזע ומידות. אולי סוף סוף גם חברות אופנה ישראליות ירימו את הכפפה ויצטרפו לשינוי.

THE-DRESLYN-X-LAND-OF-WOMEN-12

THE-DRESLYN-X-LAND-OF-WOMEN-22   THE-DRESLYN-X-LAND-OF-WOMEN-27 THE-DRESLYN-X-LAND-OF-WOMEN-17 THE-DRESLYN-X-LAND-OF-WOMEN-25 THE-DRESLYN-X-LAND-OF-WOMEN-08 מתוך הבלוג של אלישבע כספי

צילומים מתוך אתר The Dreslyn

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.