געגועים לתאילנד – מתכון בריא לתבשיל חזה עוף עם חצילים בחלב קוקוס וקארי אדום

החום שפקד אותנו בשבוע האחרון וסימן באופן רשמי את תחילת הקיץ, החזיר אותי לזכרונות מהחופשה האחרונה בתאילנד והביא עמו חשק להכין מנה תאילנדית קלאסית של חזה עוף בחלב קוקוס וקארי אדום, מעט חריף ומאוד טעים, במיוחד לצד האורז .

החום שפקד אותנו בשבוע האחרון וסימן באופן רשמי את תחילת הקיץ, החזיר אותי לזכרונות מהחופשה האחרונה בתאילנד והביא עמו חשק להכין מנה תאילנדית קלאסית של חזה עוף בחלב קוקוס וקארי אדום, מעט חריף ומאוד טעים, במיוחד לצד האורז (כמובן, מלא).

מאז ומתמיד הייתה לי חיבה מיוחדת לאוכל אסייתי בגלל הטעמים המיוחדים והפיקנטיים של התבלינים שמתחברים יחד במנה ויוצרים סימפוניה של טעמים: ג'ינג'ר, שמן שומשום, קארי אדום וירוק, חלב קוקוס וצ'ילי.

באחת הסדנאות הבישול שהשתתפתי בה כשהייתי בתאילנד, בה למדנו להכין מנות תאילנדיות, ראיתי שאומנם משתמשים ביחסית הרבה שמן להקפצה של הירקות והעוף, אבל עם מעט שיפור בכמות השמן וכמות של חלב וקוקוס ניתן ליהנות ממנה טעימה ובריאה מאד (במיוחד כאשר מחליפים את תוספת לגרסה בריאה יותר: האורז הלבן  מחליפים באורז מלא, או אטריות רגילות מחליפים באטריות או פסטה מקמח מלא או כוסמין).

לאכילת העוף לקהל המתאמנים יש יתרונות רבים: העוף נחשב לחלבון רזה ואיכותי,  עשיר בויטמינים B3, B6 וסלניום, כאשר החלק הבריא ביותר של העוף הוא החזה (הלבן).

להלן הערך התזונתי של 100 ג' של חזה העוף :  98.21 קלוריות, 0 גרם פחמימות, 21.42 גרם חלבונים, 1.33 גרם שומנים, 0.44 גרם שומן רווי, 53.5 מ"ג כולסטרול

להלן המתכון המלא לתבשיל חזה עוף עם חצילים בחלב קוקוס וקארי אדום.

מצרכים:

500 ג' חזה עוף (אורגני, ללא אנטיביוטיקה), לאחר שניקיתי את פסי השומן שעדיין נמצאים על החזה, וחתוך לרצועות ברוחב כ-1 ס"מ.

בצל 1 גדול חתוך לחצאי עיגולים

חציל 1 חתוך לקוביות בגודל 1*1 ס"מ

2 גבעולי סלרי חתוכים לקוביות קטנות

2 עגבניות בשלות חתוכות גס

4 שיני שום

2 כפות רוטב סויה

כוס ( 200 מ"ל ) של חלב קוקוס

2 כפות מחית קארי אדום

קורט פלפל שחור גרוס

כף 1 רוטב דגים

כוסברה לקישוט

אופן ההכנה:

מברישה את הווק עם מברשת סיליקון טבולה במעט שמן (רגיל).

מוסיפה את הבצל ומזהיבה מעט, מוסיפה את החצילים, סלרי, עגבניות ושום ומקפיצה יחד. לאחר מספר דקות מוסיפה את הרצועות של חזה עוף וממשיכה את הבישול תוך ערבוב של העוף והירקות.

כאשר העוף "סגור" מכל הצדדים, מוסיפה את חלב הקוקוס, קארי אדום, פלפל שחור, רוטב דגים ואת רוטב הסויה ונותנת להתבשל עוד קצת.

זמן ההכנה די קצר, עד שחצילים מתרככים והעוף מוכן – ניתן לסור את האש, להוסיף מעט כוסברה טרייה ולהגיש לצד אורז.

הערה נוספת לגבי האורז: אני שומעת לפעמים כי אנשים אוהבים פחות את הטעם של אורז המלא. מסכימה שהטעם זה עניין אישי מאד. אני ניסיתי כמה סוגים של הארוז המלא: ארוך ועגול, וספציפית אני מאד אוהבת דווקא את הטעם של האורז המלא העגול. את הארוך אני גם אוהבת פחות. אז למי שניסה את האורז המלא ולא אהב, אני ממליצה לתת צ'אנס נוסף לאורז מלא עגול כי לטעמי הוא מוצלח הרבה יותר מהאורז הארוך 🙂