*צילומים: gettyimages/אימג'בנק
בסוף "הלוויתן" הרוסי בלע ללא קושי את הדג הישראלי בדמות הסרט "גט: המשפט של ויויאן אמסלם", יצירתם של האחים רונית ושלומי אלקבץ, שהיה מועמד אמש בטקס פרסי גלובוס הזהב ה-72, לפרס הסרט הזר הטוב ביותר. כאמור הסרט הרוסי זכה, אבל העיקר ההשתתפות והעובדה שבימים אלה עולה "גט" לאקרנים ב-250 בתי קולנוע בארה"ב – כבוד.
הטקס של תא הכתבים הזרים בהוליווד, נערך מסורתית במלון הילטון בוורלי הילס בלוס אנג'לס ונחשב בעונת הטקסים הרוויה כטקס החשוב ביותר לפני טקס האוסקר (שיתקיים ב-22 לפברואר).
ועכשיו לדברים החשובים באמת: השמלות הכי היפות ואשתו של ג'ורג' קלוני. לא מעט שנים אני מסקרת את השמלות על השטיח האדום ובדיוק כפי שאני זוכרת שמלות אייקוניות שנראו בטקסים קודמים, כך אני זוכרת את אין ספור בנות הזוג של מיסטר קלוני לפי מה שהן לבשו, כשצעדו תלויות על זרועו של הנחשק בגברים (לשעבר…לשעבר): הדוגמנית האיטלקיה אליזבטה קאנליס בשמלה בגוון הפודרה של רוברטו קוואלי בגלובוס הזהב 2010, המתאבקת האמריקאית סטייסי קיבלר בשמלה האדומה של ולנטינו, בגלובוס של 2012 והשנה, זו שהשאירה אבק לאחרות – אמל אלמודין, עורכת הדין הבריטית המוערכת ממוצא לבנוני, שעקפה את כולן בסיבוב והפכה ללא קושי לאישה החוקית. בהתאם למעמדה החדש והמורם מעם, אלמודין – שניתן לומר עליה הרבה דברים אבל לא שהיא טיפוס נחבא אל הכלים – בחרה להופיע בסטיילינג נוסח הוליווד הישנה, קצת כמו הכוכבות הזוהרות של שנות ה-50 ולבשה שמלה קלאסית יפיפייה בשחור, מבית דיור קוטור. למרבה הצער ואולי משום שהרגישה שהמעמד מחייב, היא הוסיפה לזה סטיילינג מיותר ומוגזם, דוגמת כפפות לבנות ארוכות עד המרפק וקלאץ' לבן ענק. ביחד עם השובל הארוך שנשרך על כתף אחת והשיער השחור הפזור, נוצר מראה אובר דרמטי ועמוס, שלא היה הומאז' אלא יותר כמו תחפושת של מורטישה אדמס. בעיקר חבל שאישה מרשימה בזכות עצמה כמוה, מרשה לעצמה להראות מתאמצת כל כך. הורדת פרופיל קטנה בסטיילינג וויתור מוחלט על האביזרים הנלווים, היו יוצרים מראה הרבה יותר אלגנטי אך כזה שלא מזיע ממאמץ. זה לא הפריעה לקלוני להראות זחוח וזורח כהרגלו על השטיח האדום (והוא אגב נראה כך בדיוק גם עם כל בנות זוגו בעבר..) ואח"כ "לחטוף" כרגיל בדיחות על חשבונו מצמד המנחות טינה פיי ואיימי פולאר. בטקס עצמו הוא קיבל פרס הוקרה מיוחד ע"ש ססיל ב. דמיל על פעילותו ההומניטארית ולא ויתר על אמירה פוליטית בסגנון הימים האלה: "Je Suis Charlie".
מקובל לחשוב שלטקס גלובוס הזהב הכוכבות מרשות לעצמן מראות יותר קלילים ויותר נועזים, כאשר את השמלות השוות באמת הן שומרות לטקס האוסקר. כך, יש כוכבות שמעיזות לצעוד על השטיח האדום בשמלות קצרות או אפילו במכנסיים רחמנא לצלן, מה שלא תעשנה כנראה באוסקר. אבל דווקא השנה נראו על השטיח האדום הרבה מאוד מראות בסגנון אוסקר, שזה אומר שרוב הכוכבות הגדולות ואלו שהיטיבו להתלבש, בחרו בסטייל אלגנטי וזוהר ובגזרת קלאסיות. שמלות בגוונים מטאליים נוצצים בעיקר בגוון כסוף, היו אחד הטרנדים הבולטים על השטיח האדום, ביחד עם תכשיטי יהלומים לבנים ושיער פזור גלי או מסורק לצד אחד, אף הוא בסגנון קלאסי התואם את המראות האלגנטיים. טרנד נוסף שבלט על השטיח האדום הן שמלות אדומות שכבר בשנה שעברה הציפו את הטקס. גם השנה נראו אין ספור שמלות אדומות על השטיח האדום, עניין מעט פרדוכסלי מאחר ומי שלובשת אדום רוצה מן הסתם להתבלט באופן מיוחד, מה שניתן היה לעשות השנה בקלות כמעט עם כל צבע אחר… ובאמת, מי שבחרה ללבוש צהוב והיו שתיים נועזות שכאלה, הצליח לה הרבה יותר.
בסוף יש גם תמונה של רונית ושלומי אלקבץ, שלבשו שניהם לנוון בעיצובו של אלבר אלבז. אלקבץ בחרה ובצדק להוריד את מינוני הדרמה שהיא רגילה בהם ובחרה בשמלה שחורה נוצצת ואלגנטית. כיון שאפשר להוציא את הבן אדם מהדרמה אבל אי אפשר להוציא את הדרמה מהבן אדם, היא בכל זאת הוסיפה ענק אדג'י כסוף ולא קשור על צווארה, אך את עיקר הדרמה לפחות עבורנו הישראליים שמכירים אותה היטב, יצרה התספורת הקצוצה החדשה, שהיא מממ… עניין של טעם. ואגב גם בר רפאלי הייתה בין האורחים והתלבשה לגמרי בהתאם, ראו תמונה בסוף.
ג'וליאן מור הנהדרת, הייתה מועמדת לפרס השחקנית הטובה על שני סרטים שונים (וגם זכתה בפרס השחקנית הטובה על הסרט "עדיין אליס"), זה מצדיק את שמלת הכסף הזוהרת והסופר נוצצת עם פאייטים ונוצות, שעיצב במיוחד עבורה ריקרדו טישי לז'יוונשי קוטור. למור יש סטייל אופנתי מאוד אליטיסטי ומתוחכם והיא בדר"כ לובשת יצירות קוטור נועזות ובגדים של מעצבי על מהליגה הראשונה והפעם הזאת אינה שונה. התכשיטים מבית שופארד
קייט הדסון בשמלה סופר סקסית אך אלגנטית מבית ורסצ'ה. השיער האסוף, מיעוט האביזרים והמייק אפ הרגוע, נותנים מקום מרכזי לשמלה בלבד (ולגוף החטוב שהיא מבליטה) ועוצרים את המראה מלגלוש לוולגריות, למרות המחשוף הנדיב
דקוטה ג'ונסון רגע לפני הפריצה הגדולה שלה עם הסרט המדובר "50 גוונים של אפור", שעתיד לצאת השנה. על השטיח האדום היא הוכיחה שהיא כבר עכשיו יודעת להתבלט, בשמלת פאיטים נוצצת וכסופה של שאנל קוטור. גם כאן השיער הפזור במראה טבעי, המייק אפ העדין ומיעוט האביזרים, נותנים את המקום המרכזי והראוי לשמלה המרשימה ולדקוטה הצעירה
ג'סיקה צ'סטיין היא הג'סיקה ראביט המושלמת: סופר סקסית בשמלת ברונזה מטאלית מבית ורסצ'ה אטלייה שהולמת את שיערה הג'ינג'י. על השטיח האדום היא סיפרה, שעד שלושה ימים לפני הטקס היא לא ידעה מה היא לובשת. בסדר, לא חייבים להאמין לכל מילה…
*נעמי ווטס מככבת תמיד ברשימת המתלבשות הטובות ביותר, כי היא יודעת לגוון ולהעיז, אבל שומרת תמיד על גבולות המראה הקלאסי אלגנטי ההולם אותה. הפעם בחרה בשמלה של גוצ'י בצהוב אפרוח, צבע שאין ספור פעמים כתבתי עד כמה הוא בעייתי ומחמיא למעטות בלבד. על ווטס, למרות גוון עורה החיוור הצבע נראה נהדר, גזרת הסטרפלס קלאסית ופשוטה ויש גם חגורה מתוכשטת. ביחד עם הליפסטיק האדום ונחש היהלומים הדומיננטי על הצוואר מבית בולגרי, היא יוצרת כרגיל מראה אלגנטי ויחד עם זאת מתבלט.
*דיאן קרוגר גם היא תמיד סופר אלגנטית וסופר פאשיוניסטה על השטיח האדום, כאן בשמלה בגוון כסוף חיוור של אמיליה וויקסטד, המעצבת ממוצא ניו זילנדי היושבת בבריטניה, שגם קייט מידלטון נוהגת ללבוש יצירות שלה
איימי אדמס שזכתה בפרס השחקנית הטובה על הסרט "עיניים גדולות", בשמלה בגוון כחול – בייבי מבית ורסצ'ה אטלייה עם תכשיטים מבית טיפאני
ריס ויטרספון גם היא בשמלה נוצצת בגוון כסוף ובגזרת סטרפלס פשוטה שהיא מרבה ללבוש, של קלווין קליין קולקשיין
לופיטה ניונגו שהייתה בשנה שעברה מלכת השטיחים האדומים והפכה ליקירת מדורי האופנה, מוכיחה שגם כאשר היא לא מועמדת בעצמה לפרס, היא יודעת לשמור על סטייל אופנתי ייחודי ומשובח. כאן בשמלה סגלגלה לבנה, עם קישוטי פרחים במחשוף מבית ג'ימבטיסה וואלי ותכשיטי שופארד
*אמילי בלאנט חמודה בשמלה לבנה של מייקל קורס קוטור עם צמות הכרוכות על הראש בסגנון איכרה ותכשיטים בסגנון אתני בטורקיז
*ג'יינה דווין טאטום – גם היא כמו ווטס, בחרה ללבוש צהוב חיוור ואפרוחי, גם היא מצליחה להראות נהדר עם הצבע הבעייתי הזה, שבמקרה שלה מהווה מסגרת הולמת לשיער הכהה ולעיניים הכחולות. השמלה של קרולינה הררה
*העזו אבל הצליח להן קצת פחות
היו מספיק שמלות מזעזעות ולא מחמיאות על השטיח האדום, אבל הן לא מעניינות. דווקא אלה שלהלן הן המעניינות, כי כולן (למעט אחת משמימה – ואני מתכוונת לג'ניפר אניסטון), העזו ובחרו לצאת מהשגרה במראות אלגנטיים אך עם טוויסט. הן אומנם מקבלות ח"ח על התעוזה, אבל בסופו של דבר נוצרו מראות לא מדויקים שקצת פוספסו וחבל. לא נורא, יש עוד חודש וחצי עד האוסקר למקצה שיפורים…
אמל אלמודין אשתו של ג'ורג' קלוני, בדיור קוטור. כאמור שמלה יפיפייה, אביזרים דרמטיים ומוגזמים – nice try… אבל זה לא הצליח הפעם ואגב, עם שמלה כזאת נדרש שיער אסוף בצורה יותר אלגנטית
ג'ניפר לופז בשמלה בגזרת קפטן של זוהיר מורד קוטור – שיער מידי נפוח, מייק אפ כבד, יותר מידי מחשוף (האם זו פיטמה סוררת שמציצה שם…?) ויותר מידי משזף מלאכותי, הופכים את המראה ללא מדויק וחבל, כי השמלה דווקא מאוד יפה וג'ניפר אין מה לדבר
אמה סטון באוברול של לנוון ונעליים עם שפיץ מחודד של כריסטיאן לבוטין – אני מתה על העובדה שהיא לבשה מכנסיים בצירוף מחוך הסטרפלס המטאלי והנוצץ, אבל הסרט העצום שעל הצד נראה קצת כמו שרך עודף והוא מיותר
ג'ניפר אניסטון בשמלה של סן לורן – שמלה שחורה, פשוטה ולא מאוד מעניינת. ממממ…. בעצם מתאימה לה בול…
נשים באדום
אליסון וויליאמס "מבנות" בשמלה של ארמני פריווה
ויולה דייויס המרשימה שתמיד נראית מצוין על השטיח האדום, בשמלה של סקרלט ותכשיטים של פרד לייטון
צמד האחים רונית ושלומי אלקבץ, שניהם לובשים לנוון בעיצובו של אלבר אלבז ואלקבץ גם השיקה תספורת חדשה וקצוצה לכבוד הטקס
בר רפאלי קיבלה גם היא כנראה, את החוזר בעניין קוד הלבוש המוכסף ששלט בטקס. בהתאם, היא לבשה שמלה שנראית קצת כמו סוודר מחמם (אם כי מאחורנית הגב כולו חשוף ומכוסה רק ברשת דקיקה), מבד כסוף של קאופמן פרנקו ובאורך שליחך את הרצפה (או אם תרצו את השטיח) תכשיטים של לורן שוורץ וסטיילינג פשוט וטבעי שתפור עליה. גם השיער הקצר מתמיד, עדכני והולם אותה מאוד
תמונות: GettyImages
מתוך הבלוג של אלישבע כספי