גלובוס הזהב ינואר 2020.
בשונה מטקס האוסקר, שמתייחס רק לקולנוע במובן המסורתי של ההפקה הקולנועית, טקס גלובוס הזהב מבטא את המהפכה האמיתית – מהפכת הסטירמר שהיא היא ולא אחרת – המהפכה האמתית בחיינו. מהפכת הבינג' וזו שמבטאת את הרגלי הצפייה שלנו. אפשר לומר שאם פעם חזרנו הביתה לראות טלוויזיה כיום אנחנו מגיחים מדי פעם לחיים האמיתיים אבל ההעדפה הברורה היא לחיות בסרט ועדיף בסדרה בעלת 1,000 פרקים ו-12 עונות.
הטלוויזיה פעם חיכתה בסבלנות לשדר מה שהיה קרוי "סרט קולנוע באורך מלא" אך העולם התהפך והקולנוע מחכה לתורו אחרי שהטלוויזיה יצרה ושידרה סרט. גם המילה 'שידרה' כבר איננה מדויקת. התוכן עולה אונליין בטכנולוגיה דיגיטלית בניגוד לשידור של פעם שהיה מגיע אלינו בגלי רדיו.
הזוכה הגדול של הערב הוא הבמאי סם מנדס, שקטף את פרס סרט הדרמה הטוב ביותר עם סרטו המדהים "1917" וגם את הפסלון כמבאי הטוב ביותר, שהוגש לו על ידי סנדרה בולוק. בהחלט מבשר טובות לקראת האוסקר.
סם מנדס גלובוס הזהב. צילום Kevin Winter/Getty Images
בקטגורית שחקנית בסדרה הקומית זכתה פיבי וולר (ברידג') יוצרת הסדרה "פליבג" שהופקה בידי פריים טי וי של אמזון. היא גברה על רחל ברונסן – גברת מייזל הנפלאה, "Dead to me" בה שיחקה כריסטינה אפלגייט, נטשה ליון ששיחקה בבובה רוסית וקירסטין דאנסט ב'להפוך לאלוהים במרכז פלורידה'. וולר ברידג' חיננית (ובריטית להחריד) כשהיא עולה בעדינות על הבמה בבגד נוצץ אבל אשר הינו חליפת מכנסיים כמובן. שופעת בטחון עצמי והומור כולנו יודעים באיזה שהו מקום, ואנחנו גם צודקים, שהיא תיקח גם את הסדרה הקומית הטובה ביותר בהיותה לא רק השחקנית אלא גם היוצרת של "פליבג".
במקום שפעם ערוצי טלוויזיה דוגמת HBO פעלו אל מול פלטפורמות במודל של Business to Business כשהצרכן למעשה משלם לפלטפורמה או למדינה במקרה של ערוץ ממלכתי כמו למשל ה-BBC, אזי כיום המודל השתנה. הסטרימר דוגמת נטפליקס או פריים טי וי או אפל טי וי הם גם היוצרים וגם הפלטפורמה שפועלת על פי מודל צרכני מול הצופה – Business to Consumer. ואז נטפליקס למשל יכולה להתחרות עם הסדרות והסרטים שלה איפה שרק אפשר. השנה טרפה נטפליקס את הקלפים והגישה 17 מועמדויות. כמותה ולצידה אפל טי וי ופריים טי וי כמו גם הערוצים ה'רגילים' שהיכרנו.
בהופעה מרגשת הופיעו פירס ברנסן שהציג את שני בניו, פריס ודילן, בהבעת הזדהות והשתתפות עם אוסטרליה בשל השריפות האיומות שאותותיהן ונזקיהן ימשיכו לפקוד את היבשת במשך דורות.
מוטיב ההזדהות עם אוסטרליה ליווה את הטקס עד סופו בו המנחה, ריקי ג'רווייס, שאין לו אלוהים, יסיים אותו עם That's it ואל תסעו לאוסטרליה. ג'רביס התחיל את הטקס בנאום פרובוקטיבי שנכנס בכוכבי הוליווד ומייחס להם שאפתנות גרגרנית שלא הייתה מונעת מהם לחתום עם דאע"ש אילו היו מקימים סטרימר. ג'רביס שמעולם לא ניחן בשליטה עצמית שחרר את לשונו לחופשי בנושאים פוליטיים כי טען שזו הפעם האחרונה שהוא מנחה את הטקס ולכן איננו חושש לעשות כן.
מדי פעם מוענק פרס מפעל חיים או שסרט או סדרה עם מועמדויות רבות זוכים לפוקוס מיוחד.
טרנטינו והקאסט. צילום: Daniele Venturelli/WireImage
צומי מיוחד קיבלה אלן דג'נרס על תרומתה המהותית לעולם הטלוויזיה. מקומיקאית לאושיית טלוויזיה שיצאה מהארון וסיפקה בכך תמיכה לקהילה שלמה של גייז. לצד עולם הלהט"בים מסייעת דג'נרס בכל מה שקשור לידידותיות לסביבה, קבלת השונה, מודעות לסרטן השד ועוד אג'נדות חברתיות שהן מעבר לתפקיד המידי שלה כמנהלת טוק שואו. "אני כספר פתוח בפניכם" אומרת לנו דג'נרס בנאום מרגש במיוחד כשהיא אוחזת בפרס על שם קרול ברנט (שישבה בקהל, שחקנית אמריקאית מיתולוגית שכיכבה זמן רב ב Carol Burnett Show). בדומה לרבים אחרים אומרת לנו אלן 'אוסטרליה אני אוהבת אותך וליבי אתך'. והיא כמובן מזכירה את החיות שנכחדו בשריפות במאות מיליונים. הנאום של דג'נרס עולה בקנה אחד עם הנרטיב האהוב בהוליווד – נולדתי בשנת 1958, היא מספרת לנו, ונכשלתי והפסדתי עד שניצחתי. היא קיבלה את הטוק שואו שלה לא לפני שהפסידוה סיטקומים.
בקטגורית השחקן הטוב ביותר בדרמת טלוויזיה זוכה בריאן קוקס הבריטי עבור תפקידו ב"יורשים". קוקס הלא צעיר אך המרשים במיוחד ממלא את תפקיד אב השושלת ב'דיינסטי' המודרני והפופולארי כל כך. הוא עולה לבמה ומתנצל לחבריו המועמדים על הזכייה. חשבתי שזה לא יקרה לי אף פעם וזה לא היה קורה אילולי היה לי צוות אנשים מדהימים – הקאסט והצוות והבמאי – אין דברים כאלה. אגב כולם מודים ל-cast and crew, מטבע לשון שמאגד את כל מי שעסק במלאכה וכולל לא רק את הכישרונות אלא גם את מעגלי הלוגיסטיקה הרבים שהפקה נזקקת להם. "תודה ג'סי", מודה קוקס לבמאי ואז הוא נזכר במשפחה שלו לאשתו שסבלה אותו כל הזמן הזה. בקטגוריה הזו נוצחו טוביאס מנזיס ששיחק את הנסיך פיליפ בהצלחה מרובה ב'הכתר' ואת קיט הרינגטו ממשחקי הכס כמו גם את רמי מליק ובילי פורטר במיסטר רובוט ופוזה בהתאמה.
רובי קולט ויאן מקגרגור מעניקים את הפרס הנכסף לבמאי טרנטינו עבור תסריט "היו זמנים בהוליווד". רובי ששיחקה בעצמה בסרט נתנה לו חיבוק גדול והוא גם מתייחס לזה כשהוא אוחז את הפסלון בידו. 'כשאתה כותב הכל לבד אין לך למי להודות אבל הפעם היה לי קאסט אדיר שלקח את זה מהדף לרובד ממש אחר'. הוא כמובן מתייחס שוב למרגו רובי ומפרגן לה. ומודה לכל השאר, ושולח דש לדניאלה פיק, אשתו, בתל אביב שהיא בהריון עם הילד הראשון שלי, ומוסר לה את אהבתו באנגלית ובעברית. "תודה גברת, איי לאב יו". אהבתי.
חואקין פיניקס. צילום: Paul Drinkwater/NBCUniversal Media, LLC via Getty Images
הזמרת טיילור סוויפט מעניקה את הפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר ל"מיסינג לינק" (החוליה החסרה) – שניצחה את מלך האריות ועוד מותגי על ידועים ונחשבים כמו "פרוזן 2", איך לאלף את הדרקון שלך וצעצוע של סיפור 4.
זה המקום לומר שגלובוס הזהב בניגוד לאוסקר הוא תוצר של הצבעה של עיתונאים רבים שמסתמכים על אהדת ההמון – לא סתם המון ובכל זאת יותר קרוב לחכמת ההמונים מאשר האוסקר שמסתמך על בחירה של "האקדמיה" – כ-7,000 בכירים ומומחים, לרבות בנושאי קולנוע ואמנויות אבל לא רק. האוסקר אינו מייצג את טעם ההמון והוא לרוב סוגר את עונת התחרויות והפרסים והוא נחשב לאירוע המרצין והמעונב ביותר וגם היוקרתי ביותר, אולם הגלובוס הוא האצבע הממשית על הדופק והוא לרוב פחות פורמלי ופותח את עונת הפרסים.
בראד פיט ולאונרדו דיקפריו עולים יחד ומציגים את היו זמנים בהוליווד כסרט שמסמל את תהפוכות העיתים. זה במסגרת סרטים שמציינים אותם על הישג כזה או אחר.
גווינת' פלטרו מגישה את הפרס שחקנית המשנה בסרט ללורה דרן על תפקידה בסרט "סיפור נישואים" הנהדר. דרן היפה והדקיקה מספרת ששמחה לעשות את התפקיד של עו"ד לגירושין מטעמיה האישיים והיא מודה ל'צוות החלומות' אשר את שמות כולם היא מונה וכמובן מודה לנטפליקס – מוטיב שיחזור על עצמו שוב ושוב בקרב מי שהופק על ידי ענקית הסטרימינג. דרן מוסיפה שהיא גאה להיות חלק בסרט שמתאר את הדרך שמשפחה שמתפרקת עושה כדי לשים את טובת הילד במרכז.
פריאנקה צ'ופרה ובעלה ניק ג'ונס מגישים את הפרס על סדרת הטלוויזיה או קומדיה או מחזמר הטובה ביותר לפיבי וולר ברדיג' עבור "פליבג" ושוב היא עולה לבמה הפעם בלווי חבורה שלמה שקשורה לסדרה. אוליביה קולמן שהשתתפה גם היא בסדרה יושבת בקהל ומתמוגגת. פיבי מודה לכל העולם במבטא בריטי – ואני עדיין מנסה להבין את ההתחכמות שלה – תודה ששקלתם אותי במוחכם, כי אתם תמיד הייתם בשיקולים שלי או כפי שזה נשמע טוב יותר באנגלית on my mind. שנונה על הסט ומחוצה לו.
השיר המקורי לסרט ניתן ל-I'm gonna love me again מהסרט "רוקטמן", המבוסס על חייו של אלטון ג'ון. נראתה מפרגנת ומוחה כף בטירוף טיילור סוויפט שהייתה מועמדת (וכמובן לא זכתה) עם השיר Beautiful Ghosts מהמחזמר המוסרט קאטס. טיילור סוויפט נחשבת לאשת ריב ומדון בהוליווד, עם משברים וקונפליקטים והתפייסויות דרמטיות אולם הרכילות אומרת שהיא עושה מאמצי על לשנות תדמית מאז שהיא יוצאת עם ג'ו אלווין הבריטי שונא הזרקורים המופנם והאצילי.
אלטון ג'ון עלה יחד עם שותפו והודה בסגנונו התיאטרלי והדרמטי על הפרס שקיבל. במסגרת פוקוס מיוחד על סרטים, עלה סשה ברון ומציג את ג'וג'ו רביט, סרט על ילדים תחת השלטון הנאצים, תוך שהוא משווה בין פייסבוק לשלטון הנאצים ואת צוקרברג להיטלר, בעקיצה אגבית.
אלטון ג'ון. צילום: George Pimentel/WireImage
זואי קרביץ מעניקה פרס שחקנית המשנה הטוה ביותר במיני סדרה לפטרישה ארקט על התפקיד שלה ב-the act . ארקט עולה ונותנת נאום פוליטי שמאלני שמבקש למתן את האלימות ולחשוב על הדורות הבאים. תצביעו נכון ב-2020 היא מסכמת ומודה על הפרס.
אוליביה קולמן זוכה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה עבור התפקיד שמילאה ב"הכתר". קולמן עטויה אדום מלכותי, שרוולים מנופחים שממצבים אותה בתור המלכה התורנית של הוליווד. ואז היא אומרת בקול קטן ובריטי 'הלו'. ואם תשאלו אותי – זה ה'הלו' של המלכה אליזבת שיש לה קול מאנפף ואריסטוקרטי שכל כולו אומר נונשלאנטיות וחוסר מאמץ. קולמן מודה לנטפליקס ועמיתיה המועמדים שכולם נפלאים ומודה על Fleabag ועושה "יי" קטן שהרי היא עצמה שיחקה בסדרה… קולמן הייתה הפעם מינימליסטית וקצרה ואלגנטית ומעוררת הערצה (בשונה מנאום האוסקר על "המועדפת" מ-2019). בתפקידה כמלכה אן ב"מועדפת" שיחקה מלכה ילדותית, מרוכזת בעצמה, לא בריאה בגופה ובנפשה ולא ממש בשליטה – תפקיד מנוגד למלכה אליזבת אותה מילאה ב'כתר' – תפקיד של מלכה מאופקת, מבליגה ובעלת סמכות בלתי מעורערת. שני תפקידי מלכה הפוכים שמעידים על רפרטואר מרשים במיוחד.
את פרס הסרט הזר הטוב ביותר לקח הסרט הקוריאני עטור השבחים, "פרזיטים". במאי הסרט בונג ג'ון הו דיבר בקוריאנית ותורגם בידי בחורה דוברת אנגלית. בלט בהיעדרו ראסל קרואו על תפקידו במיני סדרה הקול החזק ביותר, היות שבחר להיות באוסטרליה להתמודד עם נפגעי השריפות.
פרס שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה הוענק לסטלן סקארגארד עבור תפקידו ב"צ'רנוביל" המופתי, שם גילם נציג השלטון שנפגש עם מצפונו בכישרון רב מאד. את פרס השחקן הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה לקח רמי יוסף על תפקידו ב'רמי'.
שרליז ת'רון, ששיחקה מדהים ב"פצצה", בלטה בבגד מעניין במיוחד שמשלב אלמנט ירקרק שמטפס לכאורה על משהו שחור קטן וצמוד הציגה את פרס המפעל לטום הנקס. היא מספרת איך, כשהייתה קטנה, היו לי כמה חפצי ערך כמו נעלי הבלט שלה, העז שלה ומכשיר הווידאו VHS בה ראתה סרטים קלאסיים. 'המסך מאפשר לנו לראות לא רק את עצמינו אלא מי אנחנו יכולים להיות'. משם עברה ת'רון לספר סיפורים אישיים על טום הנקס ומכריזה כי הנקס פשוט הופך את העולם למקום יותר טוב. הוא הופך את לשבור לנו את הלב לעבודה קלה במיוחד – כך הגדירה אותו ת'רון כאשר ברקע רץ קולז' של סרטי טום הנקס מאז שהיה צעיר ממש. הנקס נישק את אשתו מזה שנים רבות ועולה לקבל את הפרס המיוחד על מפעל חיים.
הנקס מצטט מ"ספינת האהבה" המביכה משהו ובשלב מוקדם הוא פורץ בבכי כשהוא אומר למשפחתו כמה הוא אוהב אותם. אבל כמו כל שחקן גדול הוא מתאושש ומספר לנו: "אתה לא גונב מאנשים שאתה עובד אתם, אבל אני גנבתי ממריל וסאלי פילד…" והוא מרביף רשימה של שחקנים גדולים ודגולים בה הוא כולל גם את רובין רייט והבמאים למיניהם אתם עבד. "אף פעם לא קרה שלא הייתי מאותגר בידי במאי, ותמיד היה הרגע שהם אמרו לי אם מחר לא תעשה עבודה טובה יותר – אין סרט. כשהיינו צעירים היה מגיע הבמאי שצועק 'אתם השחקנים אתם יודעים מה אתם צריכים לעשות? להגיע בזמן ,לדעת את הטקסט ולבוא עם ראש מלא רעיונות'. זה היה הדבר החשוב ביותר שאמרו לי – להגיע עם ראש מלא רעיונות. ולהגיע בזמן זה הדבר הכי טוב שאתה יכול להעניק לעצמך – להיות ערוך ומוכן ולתת לעצמם זמן להתארגן לקראת הצילומים". אהבתי את הנאום של הנקס שמעיד על איש עבודה מקצועני הרבה ולא רק כישרון מתפרץ.
משפחת הנקס. צילום: Daniele Venturelli/WireImage
ריקי ג'רווייס שמודיע אין שום אשה בקרב המועמדים שכולם במאים, מודה שמדובר במחדל ומבטיח שזה לא יקרה שוב, מזמין את הלן מירן וטוני בנדרס כדי לתת את פרס הבמאי הטוב ביותר בסרט פעולה, קטגוריה בה זכה כאמור סם מנדס על "1917". מנדס ניצח את "פרזיטים", "האירי", "הג'וקר" ו"היו זמנים בהוליווד". מנדס אוחז בפסלון ואומר את המשפט האלמותי: "אין שם במאי בעולם שאיננו בצלו של מרטין סקרוסזה". הוא מפרגן לקאסט ולצוות ואחרי כל התודות הוא מדבר על סבו שלחם במלחמה הגדולה, וכי הוא מקווה שלעולם לעולם לא ישנה כדבר הזה.
קייט בלנשט האגדית עלתה לבמה בבגד צהוב בהיר ומופלא והביעה הזדהות עם אוסטרליה. "כולנו יחד אתכם באסון", אמרה. בלאנשט מציינת את הסרט ג'וקר, אותו היא הגדירה כסיפור על אדם שנאבק באנושות ובעולם נעדר אמפתיה. סלמה הייק וטיפאני חדיש מעניקות את פרס השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה למישל ויליאמס על תפקידה בסדרה "פוסי ורדון". ויליאמס ההריונית עלתה בבגד אפרסק עם אלמנט תכלת (קצת מתחכם לדעתי), דיברה ברגשנות על נשים ועל החופש לעשות בחירות, כמו למשל, עם מי ומתי לעשות ילדים. נשים באולם דמעו ומחאו לה כפיים ואני חייבת להודות שפער התרבויות אמריקה-ישראל מפיל אותי בדיוק שם. סירבתי להתמסר לגל הדביק והמוגזם הזה.
פרס המיני סדרה-הסרט שנעשו לטלוויזיה מוענק גם הוא בידי הייק וחדיש לצ'רנוביל. כזכור, חשפה הסדרה את זוועות האסון שהיה מוסתר במשך שנים עד שהפצע נפתח בבת אחת ורבים חשפו את סיפור הצ'רנוביל שלהם. השחקן הראשי, גרד האריס, היה הדובר הראשי של הצוות והוא כמו השאר הודה לנטפליקס ולצוותים המרובים שיצרו את הסדרה לרבות הצוות הליטאי. האריס טען שהסדרה מדברת על מסך השקרים ודיבר על הסתרה והקרבה שהיו חלק מהסיפור של האסון.
פוקוס נוסף על סרט היה על סרטו של אדי מרפי, "דולומייט הוא שמי" סרט על אדם שהמציא את עצמו בדמות של סרסור צבעוני ותיאטרלי. ג'ניפר לופז מעניקה את פרס הפסקול הטוב ביותר בסרט למי שעמדה מאחורי הלחן המופלא בסרט ג'וקר, היוצרת הילדור גואנדוטיר המקסימה מאיסלנד, שהודתה במבטא זר לבעלה ובנה.
קייט בלאנשט. צילום: Paul Drinkwater/NBCUniversal Media, LLC via Getty Images
פרס שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט מוענק לבראד פיט על "היו זמנים בהוליווד" (סופסוף זכה בפרס כלשהו אחרי יובלות) והוא ניצח את טום הנקס ב"יום יפה בשכונה", אנתוני הופקינס ב"שני האפיפיורים", אל פאצ'ינו ב"אירי" וג'ו פשי, שאני מודה שדפקב"אירי"את הופעת חייו. פיט עלה לבמה כאילו יצא מפתח ביתו לחצר האחורית. מלבד העובדה שהיה לבוש בחליפה מהודרת, הוא היה נראה נינוח ואגבי. "הולי מולי", הוא אמר ופיזר את התודות הרגילות. קודם כל הוא פירגן למתחרים, פא'צינו ופשי. ואחר כך לטרנטינו וכינה אותו "האיש שעושה אגדות" וכמובן ל-LDC שלא קשה לפענח מיהו, הלא הוא עמיתו וחברו לאונרדו דיקפריו. ברגע ספונטני הוא אמר "היי" להוריו, שצפו בו. כולנו צריכים ביס קטן מאד מהנונשלאנטיות של הבחור הזה.
מדי פעם המצלמה חלפה על ביונסה בקהל, שתפסה חצי אולם עם בגד מוזהב, ואגב חצי אולם, ג'ניפר לופז לבשה סרט שהיה נראה כמו אריזת מתנה מזהב וירוק ולבן. ה"פרפר" של סרט המתנה הלך לפניה באופן מוזר ולא הלם את הגזרה שלה שמתנוססת לרוב בגבורה.
פרס השחקן הטוב ביותר במחזמר או קומדיה נמסר על ידי סקרלט ג'והנסן לטרון אגרטון על תפקידו ב"רוקטמן". כמובן במבטא בריטי הוא מסר את התודות שלו ופרגן למתחריו. 'התפקיד שינה את חיי ולעולם לא אשכח אותו'. הוא ניצח את דניאל קרייג ב-"Knives Out", את דיפריו ב"היו זמנים בהוליווד", את רומן גריפין דייויס ב"ג'וג'ו ראביט" ואת אדי מרפי ב"דולומיט הוא שמי".
פרס השחקנית הטובה ביותר בסרט מחזמר או קומדיה הלך לאווקופאנה בסרט "Farewell". השחקנית עלתה לבמה בצווארון ויקטוריאני חונט (ומחמיא) מבית דיור ובכך בלטה אל מול מחשופים עמוקים, רחבים וחשפנים שמאפיינים לאחרונה את אופנת השטיח האדום. הנאום הקצר התייחס לסבתה, לאמה ש"מביטה מאי שם" ולאביה, אליו פנתה בגוף שני והודיעה לו – מצאתי עבודה.
סקרלט ג'והנסון ואהובה. צילום: Steve Granitz/WireImage
כדי לציין לשבח את הסרט "סיפור נישואים" עולים נעמי ווטס ובראדלי קופר. השחקנית רייצ'ל וייז עלתה לבמה והמצלמה (זה הרגע לומר ש-NBC כיסו את האירוע) חלפה לרגע לראות את בעלה דניאל קרייג שמתפעל מיופייה (הבחורה יפה למות). וייז מציגה את הסרט "שני האפיפיורים" שהיו המועמדים לארבעה פרסים.
פירס ברנסן העניק את פרס הסרט או המחזמר או הקומדיה הטוב ביותר ל"היו זמנים בהוליווד". לבמה עלתה כל החבורה לרבות, כמובן, טרנטינו. גלן קלוז עלתה להעניק את פרס השחקן הטוב ביותר בסרט דרמה לחואקין פניקס הגאון על תפקידו המהפנט בג'וקר. הוא ניצח את כריסטיאן בייל בסרט "פורד מול פרארי", את אנטוניו בנדרס ב"כאב ותהילה", את אדם דרייבר ב"סיפור נישואים" ואת גו'נתן פרייס ב"שני האפיפיורים".
הופעתו של חואקין פניקס הייתה מגומגמת וביזארית אבל אותנטית. נראה שאי אפשר להוציא ממנו את הג'וקר. חואקין אמר שאין תחרות עם פרייס (שני האפיפיורים) ושחש כבוד שהוא הופיע ברשימה יחד איתו. הוא בעיקר ירד על עצמו ועל כמה קשה לעבוד איתו, הגדיר את עצמו כ-pain the ass (קוץ בתחת) והודה לבמאי טוד פיליפס על כך שסבל אותו ובגדול ברור לחלוטין מדוע הוא כל כך התאים לשחק את התפקיד הרגיש, הקפריזי ןהמעורער. "תודה שסבלתם אותי", הוא סיכם וברור שאילו היה ניתן לו עוד זמן הוא היה מפתח את נושא האנדרדוג שהוא ממש מתעקש להיות למרות שהוא אחז בפסל הגלובוס בזכייה יוקרתית במיוחד של השחקן הטוב. וזה המקום לציין שארוסתו, רוני מארה, הייתה מהממת בשמלה שחורה ותסרוקת ייחודית משהו.
רמי מליק העניק את פרס השחקנית הטובה ביותר בסרט פעולה לרנה זלוונגר על תפקידה כג'ודי גרלנד, שהוגדרה בפיה כאחת מהדמויות המשמעותיות בחייה. היא הודתה על כך שאחרי שנים של מעין נידוי, קברניטי הוליווד החזירו אותה בחיבוק לתעשייה. זלוונגר ניצחה את סינתיה אריבו ב"הארייט", סקרלט ג'והנסון ב"סיפור נישואים", סירשה רונן ב"נשים קטנות", ואת שרליז ת'רון ב"פצצה" (לא ברור האמת).
עמוק בפנים אני מרגישה שטקס גלובוס הזהב מייצג אותי טוב יותר מאשר טקס האוסקר, לא שאני אמונה על הדאטה ומתודולוגיית ההצבעה על בוריה אך התחושה היא שטעם ההמון, עם כל הבוז שאני חשה למרדף אחר הרייטינג הטלוויזיוני, מבטא את חווית הצפיה האולטימטיבית. וכן, יש סרטים שטרם ראיתי והנה הנה אני מסיימת את הטור ונכנסת לרכוש כרטיסים.