בשמים וניחוחות בסופר פארם

לדעתי אפשר ללמוד הרבה על אדם לפי הבושם בו הוא משתמש (מדובר גם על גברים וגם על נשים).תכונות האופי מסויימות כמו תעוזה, אסרטיביות, עדינות או אפילו סקספיליות, ניתן לזהות לפי הבושם… ההיסטוריה של הבשמים עתיקה כדברי ימי האדם. הבשמים הראשונים הופקו משרף עצים. מעניין לציין, כי משמעות המילה בושם באנגלית פרפיום בתרגום משפה הלטינית היא […]

בחורה עם מחשב נייד

לדעתי אפשר ללמוד הרבה על אדם לפי הבושם בו הוא משתמש (מדובר גם על גברים וגם על נשים).תכונות האופי מסויימות כמו תעוזה, אסרטיביות, עדינות או אפילו סקספיליות, ניתן לזהות לפי הבושם…

ההיסטוריה של הבשמים עתיקה כדברי ימי האדם. הבשמים הראשונים הופקו משרף עצים. מעניין לציין, כי משמעות המילה בושם באנגלית פרפיום בתרגום משפה הלטינית היא דרך עשן (פר=דרך פיום =עשן).

למה קרו לבושם "דרך עשן"? בעבר הקדמון, הועברו מסרים מאחד לשני באמצעות אש וכמובן, בעזרת השיטה הזאת הם הפיקו את הבושם. גרסה נוספת למקור השם טוענת כי המושג, דרך עשן, מקורו בשיטות עתיקות בהם נהגו להפיק בשמים.

בהמשך, תעשיית הבישום המודרנית אימצה את השם הלטיני הקדום משום שניחוח מבטא אף הוא, ללא מילים, סוג של העברת מסרים אל הסביבה.

כיום בשמים מופקים ממגוון מקורות, ביניהם: שרף עץ, שמנים אתריים, בלוטות.

תחילת השנה האזרחית החדשה היא הזדמנות להתחדש עם ניחוח חדש ומרענן…

השנה האזרחית עבור רבים בישראל היא חגיגה של ממש וזהו בדיוק מזג האוויר המתאים לעבור לבישום קלאסי ועשיר האידיאלי לימים קרירים יותר.  

כאשר אני נכנסת לסניף של סופר פארם, אני מתחילה להתבלבל מהמגוון הרחב של הבשמים על המדפים ולא תמיד יודעת למצוא את עצמי בין הבקבוקונים ודיילות היופי, המציעות את מרוכלתן.

קודם כל, מומלץ אם כבר לרכוש בשמים ,אז לרכוש אותם במבצעים:

לכבוד החורף וחג סילבסטר המתקרב, יוצאות רשת סופר-פארם וחברת ש.שסטוביץ, יבואנית מותגי בישום וקוסמטיקה מובילה, במהלך שיווקי משותף תחת השם ניחוחות של חורף.

לקוחות סופר-פארם יוכלו ליהנות מהטבה בלעדית – 50 ₪ מתנה בקניית מוצרי ש.שסטוביץ ב- 399 ₪ ומעלה.

מה הם ניחוחות של חורף? לאקלים השפעה ישירה על הניחוח שמתקבל על הגוף, הלחות, הטמפרטורה משפיעים על התפתחות הבושם על העור. בעונת החורף נעדיף בשמים עשירים במרכיבים המיוצרים בריכוז גבוה יותר של או דה פרפיום ופרפיום אשר עמידים על העור למשך שעות ארוכות.

ניחוחות החורף מכילים מרכיבים מתובלים ומחממים כמו: קינמון, ציפורן, וניל, פטצ`ולי ואמבר. בשמים אוריינטליים- חושניים בעלי נוכחות שלא ניתן להתעלם מהם,  נחשבים לבשמים המתאימים יותר לעונת החורף, או לערבים מיוחדים.

אז מה לבחור ואיך לבחור?

 

מירב ונונו, מנהלת הדרכה של סיסלי פריז, רינת אביבי, מנהלת הדרכה של דקלאור פריז והרצליה אשכנזי, מנהלת שיווק סחר קוסמטיקה בסופר-פארם מסבירות:

בחירת מתנת בושם לאישה

  1. אישה בוגרת, אצילית וקלאסית תעדיף ניחוחות קלאסיים ממשפחת השיפרה  כמו הבושם  סיסלי או דה סואר.
  2. אישה אלגנטית, חושנית ומסתורית תעדיף בשמים אוריינטליים הכוללים מושק, שיפרה כגון נרסיסו רודריגז, ז`אן פול גוטייה ועוד.
  3. בחורה צעירה ותוססת תעדיף מבחר ניחוחות פירותיים פרחוניים כמו איסי מיאקי, ג`ימי צ`ו, לוליטה למפיקה ובולגרי אומניה.
  4. בחורה מודרנית ועדינה תעדיף ניחוחות פרחוניים כמו קלואה, איסי מיאקי, בולגרי מון ג`סמין נואר ועוד.

 

בחירת מתנת בושם לגבר (לפי מה שהן ממליצות פה יש לי גבר צעיר ותוסס בבית:)

  1. איש העסקים האלגנטי והמודרניי עדיף ניחוחות מתובלים עם מעט רעננות כמו איסי מיאקי קלאסי, בולגרי מאן, נרסיסו רודריגז for him.
  2. גבר מוחצן ודומיננטי– יעדיף תמיד ניחוחות אוריינטליים מעוררי תשוקה כמו קוקוריקו, לה מאל טריבאל ולה מאל של ז`אן פול גוטייה.
  3. גבר בוגר ואלגנטי יעדיף בשמים ממשפחת השיפרה כמו סיסלי- או דאיקר, או גרלן פור הום.
  4. הגבר הצעיר והתוסס יעדיף ניחוחות ימיים, אנרגטיים ומתובלים כמו בולגרי אקווה, איסי מיאקי ספורט ומון בלאן.

 

להלן מספר טיפים שימושיים בתחום הבישום:

  • אזורי הבישום- יש להתבשם בבושם בנקודות הדופק על מנת שהוא ישתחרר במקצבים קבועים סביב הטבור, עוברים לנקודת דופק על מפרק כף היד, מאחורי האוזניים ומאחורי הברכיים.
  • בחורף מומלץ להתבשם בבשמי א.ד.פ המלווים אותך למשך כל היום והנם דומיננטיים יותר.
  • חשוב לזכור כי במידה ומתיזים בושם עם אלכוהול יש להימנע מאזורים חשופים ביציאה החוצה לשמש כדי למנוע הופעת פיגמנטציה על האזורים.
  • ליום יום עדיף להשתמש בבשמים קלילים ורעננים EDTאו EDPקלילים. לערב- מומלץ להשתמש בניחוחות עשירים ודומיננטיים יותר.
  • להעצמת ניחוח הבושם יש להשתמש בקרם גוף ודאודורנט תואמים.
  • על מנת לייצר חותם אישי ניתן לשלב בין מספר בשמים במקביל- המייצרים קוקטייל בישום אידיאלי בחורף.

 

 איזה בשמים השמתתפים במבצע ניתן למצוא ברשת סופר פארם?

מעצב העל איסי מיאקי, שואב לא פעם את ההשראה  לעיצוב בקבוקי הבשמים שלו מאלמנטים ארכיטקטיוניים, זאת היות והוא החל את דרכו המקצועית בארכיטקטורה ורק לאחר מכן פנה ללימודי עיצוב אופנה. 

מקור ההשראה של מיאקי מגיע משלושת ערי המטרופולין: ניו יורק, פריז וטוקיו המתאפיינים בגורדי שחקים. עיצוב הבקבוקים שלו מהווה רמז לגורדי השחקים בניו יורק ובטוקיו וכן ניתן למצוא אינטרפרטציה למגדל אייפל. הבשמים המשקפים את ההשראה שלו בעיקר הם  לה או דיסי ואו דה סי פר הום.

 כך, אריזת בושם לאישה של המותג מזכירה בהחלט את גורר שחקים:

לעומתו, מעצב העל נרסיסו רודריגז, שבעברו גם למד ארכיטקטורה שואב השראה מהדיוק המאפיין את המקצוע ולכך ניתן למצוא תרגום גם בעיצוב האופנה על מסלולי התצוגות כאשר פריטי האופנה מאוד מדויקים ואין מקום לא סימטריה או רישול וכך גם בעיצוב הבקבוקים של סדרת הבשמים המצליחה for herאו דה פרפיום ואו דה טואלט.

 

הבקבוק של נרסיסו רודריגז נמצא באריזה שחורה באמצע ומצד שמאל שלו מככב בושם של מעצב העל נוסף, ז`אן פול גוטייה, השואב השראה לבשמים מגוף האישה והגבר.

הסדרה המצליחה לה מאל מקבלת לעיתים תכופות אינטרפרטציה שונה כמו לה מאל טריבל ולנשים יש את הקלאסיק ואת הקלאסיק X. גוטייה מעריץ את גוף האדם ועל כן מלביש בכל פעם את צדודיות הגוף באלמנטים חדשים.

בימים אלו השיק גוטייה בושם חדש, KOKORICO המאפיין אף הוא פרופיל של גבר הבקבוק, כמו הריח, משדר עוצמה וייחוד: פסל של צדודית ראש גברי בפרופיל. במבט צד בצידו השני של הבקבוק משתקף הגוף הגברי המוכר לנו מהקלאסיקה הנצחית של בקבוק La male. בקבוק הבושם, משדר יוקרה, יציבות, תחכום וטוויסט, כאשר על גביו מוטבע השם KOKORICO בקליגרפיה אדומה המלווה בנוצה שחורה, כחתימה אלגנטית, בעיצוב עכשווי.

 

 

 

מותג בישום היוקרה בולגרי שואב השראה בסדרת האומניה המאופיינת בסימן האינסוף, המורכב משתי טבעות המשולבות אחת בשנייה.

צבעי הבקבוק  והאריזה, מקבלים השראה מקולקציית התכשיטים היוקרתית של מותג בולגרי ומתאפיינת בעיקר בצבעי אבני חן כמו ג`ייד, אמטיסט ועוד. הבשמים בסדרה זט מציגים תכשיט זוהר עם ניחוח חושני, שיופיו מתחזק עם בואו במגע עם העור. הצורות המתעגלות והגוונים המתפתלים של האומניה, מגלמים את החיוניות והצבעוניות של הניחוח.

בושם לגברים מוצג בבקבוק אלגנטי :

בנוסף, גם מותג ברברי הבריטי באמצעות מעצב בית האופנה כריסטופר ביילי, בבושם האחרון BURBERRY BODY, השכיל לעשות שימוש ולעצב בקבוק ייחודי- הבקבוק השוכב לנגד עיניו של המעצב עמד גוף האישה, זו שהסירה מעצמה את מעיל הטראנץ`. הבקבוק מלוטש כיהלום, עם פאות חתוכות, שהבושם היוקרתי משתקף בהן בגוון עירום, חשוף . "ההשראה לעיצוב",, אומר ביילי, "הייתה מבנים ארכיטקטוניים, מגדלים עם צורת משושה מזכוכית, שמשווים למבנה כולו מראה של אבן קריסטל". להשלמת המראה היוקרתי הוסיף ביילי  חריתות זהב וורוד, על צבעי הגוף. ככה גם נראית קולקציית 2012/2011 של ברברי: משחקים של ניוד, ורוד עדין וזהב. הבקבוק ארוז כתכשיט יוקרה.

 

מותג גרלן מציג את פטיט רוב נואר –  בושם עם תמונה של שמלה שחורה קטנה המהווה מחווה לשמלה השחורה הקטנה ולנשיות ומשמש כסמל לקלאסיקה על זמנית בניחוח אלגנטי של אייקון אופנתי, בפירמידת ניחוחות ארומאטית.

 

 

באירוע קבלתי להתנסות בושם euphoria blossom הוא בושם עדין, עם ריח מתקתק

מדובר בבושם המפתה בעל ניחוח אוריינטלי ממכר המשלב פירות אקזוטיים ופרחים מפתים.