ברבי בשירות הפמיניזם

הפרסומת החדשה והוויראלית של ברבי מנסה לתת לבובה הוותיקה הכשר פמיניסטי. שיהיה להם בהצלחה עם זה

[youtube l1vnsqbnAkk nolink]

מתברר שכל השנים חיינו בטעות. שכל מה שחשבנו על בובות הברבי – שהן יוצרות דימוי גוף בלתי אפשרי אצל ילדות, שהן מסלילות אותן (הא! הא! אמרתי מסלילות. מקווה שעשיתי שימוש נכון במילה) לתפקידים נשיים וגורמות להן להתעניין בעיקר בבגדים ובתסרוקות – לא היה נכון. שבעצם משחק עם בובות ברבי מפתח את הדמיון ויעזור לילדות להיות כל מה שהן רק רוצות.

את הדבר האחרון למדתי מצפייה בפרסומת החדשה והוויראלית (כמעט 10 מיליון צפיות) של ברבי. גיבורות הפרסומת הן ארבע ילדות חמודות שעובדות כפרופסורית למדעי המוח, וטרינרית, פלאונטולוגית, מאמנת כדורגל ואשת עסקים בינלאומית. מקצועות מכובדים לכל הדעות. ורק מקץ דקה וחצי, אחרי שהלב מתמלא גאווה מההישגים של דור העתיד, אנחנו מגלים שמה שהביא אותן לשם אלה השעות הארוכות שבהן הן משחקות בברבי. וכדי שלא יהיה ספק שהדרך להיות מאמנת כדורגל, למשל, היא לא על ידי משחק כדורגל אמיתי, בסוף גם מופיע הכיתוב "כשילדה משחקת עם ברבי, היא מדמיינת כל מה שהיא יכולה להיות".

זה נחמד. נותן פירוש חדש לביטוי "עזות מצח". אני כבר לא יכולה לחכות כדי לראות את הסרטון הוויראלי שמוכיח שדאעש תורמת לשלום ולסובלנות ברחבי העולם ואת הפרסומות שמוכיחות שסיגריות מאריכות חיים.