בניית אסטרטגיה עסקית שיווקית לעסק קטן אם יש לכם עסק קטן בטח שמעתם את המושג אסטרטגייה עסקית שיווקית … האם אתם מיישמים אותה בעסק שלכם? סביר שלא … לא כי אתם לא רוצים, לא כי אתם לא יכולים, סביר שבגלל שהמושג לא מספיק מופשט ופרקטי עבורכם.
ופה אני מגיע כיועץ עסקי המלווה עסקים מזה 10 שנים, כדי לפשט לכם את המושג ל 5 שלבים שאני ממליץ ליישם על מנת שבניית האסטרטגיה תצליח:
נתחיל בהסבר קצר על המושג עצמו – אסטרטגיה עסקית שיווקית היא למעשה הדרך המרכזית של העסק בהתאם לחזון שקבעתם.
האסטרטגיה מתמקדת ב: קביעת היעדים של העסק, פרק הזמן והדרך להשגתם.
מדובר בתהליך שמהווה חלק מרכזי מייעוץ עסקי שיווקי לעסקים:
שלב ראשון – מטרות:
הגדרת העסק צריכה לכלול את התועלות שקהלי היעד יקבלו אם יעבדו אתנו. להציג את העסק שלנו כספק של מוצרים/ שירותים זה להיות כמו כולם. הגדרת העסק כוללת גם עבודה לפי החזון שנקבע והוא לפחות לשנתיים קדימה והצבת התועלות ללקוח צריכות להיות יוצאות דופן במחיר מנצח. ניתן לעשות שימוש במודל S.M.A.R.T לבניית יעדים מדויקים, מדידים וברי השגה.
שלב שני ? קהל יעד:
הגדרת קהלי היעד: המפתח להצלחה כאן הוא להרחיב עד כמה שניתן מספר קהלי יעד שונים. אחת הטעיות שבעלי עסקים עושים היא להתמקד בקהלי יעד מסוימים ולשכוח שניתן ליצור ביקוש בקהלים נוספים שטרם הוגדרו.
שלב שלישי – להכיר את המתחרים שלכם:
חקר מתחרים: להבין מה הם מציעים לעומתנו … ומה המחירים … מה החידושים שהם מציעים ללקוחות בתחום השרות, תפעול, מוצר ועוד. אני ממליץ בשלב זה לעשות ביקור פיזי אצל המתחרים, להיכנס לאתר שלהם וללמוד עליהם וכן לעשות לקוח סמוי בטלפון. אל תרגישו לא נעים, ככל הנראה עושים את זה גם לכם …
שלב רביעי – הגדרת מסרים וההצעה ללקוחות:
בשלב זה חייבים לחזור למוצר ולשרות שלנו ולבנות הצעה מבדלת שונה ואחרת מהמתחרים שלנו וזאת על מנת לבלוט מעליהם וליצור זרימה של פניות אלינו. זה הזמן גם לבנות מסר שיווקי חדש ואחר שיהלום את הבידול שלנו.
שלב חמישי -הגדרת פלטפורמה ותקציב: איפה נשווק? באיזה מדיה? כמה נשקיע בפרסום וכו?
אני ממליץ בתום בניית האסטרטגייה להגדיר לוחות זמנים להוצאתה לפעול, ולהגדיר גורם מבצע. זה יכול להיות אתם, מנהל השיווק שלכם או חברה חיצונית שתעשה את העבודה עבורכם כאווטסוריסניג.
שיהיה בהצלחה בשיוק העסק שלכם !!!
משה הרשקו