בלי לערב הורים

כלי התקשורת מראיינים קרובי משפחה מדרגה ראשונה של פושעים וחשודים, למרות שאין שום ערך – עיתונאי או בכלל – לראיונות כאלה, וגם: למה לא כותבים על קמפיינים שלא משפילים נשים?

"אתם צודקים, יש לי חרא של ילד. אני ממש מתביישת בו ואפילו קצת מצטערת שילדתי אותו" (אף אמא, אף פעם)

אמהות אוהבות את הילדים שלהם ויעשו הכל כדי להגן עליהם. גם אבות. גם ילדים ואחים תמיד יגנו על בני משפחתם.

אני לא מחדשת פה כלום, אני יודעת, אז למה כלי התקשורת ממשיכים לראיין הורים של חשודים בפשע? מה בדיוק הם מצפים לשמוע מהם מלבד הכחשה גורפת?

וכך, פעם אחר פעם, אחנו שומעים על ילדים שהם נשמות טהורות שלא מסוגלות לפגוע בזבוב, מקסימום כאלה שעשו מעשה קונדס.

הבוקר התראיינה אמא אחת כזאת בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10, אמא שהבן שלה צולם מתעלל בחתול. החתול, אגב, לא חשב שמדובר במעשה קונדס. עוד הבוקר בערוץ 10, ראיון עם בתו של עד המדינה המנוח שמואל דכנר, שטענה פחות או יותר שבית המשפט הרג לה את האבא.

הבת של שמואל דכנר בערוץ 10

לראיונות האלה אין שום ערך עיתונאי, ולפעמים יש בהם אפילו נזק, כי בבואם להגן על בן משפחתם הצדיק, מקפידים אותם הורים להכפיש את הצד השני.

בשבוע שעבר, אצל אותם אורלי וגיא (אבל חשוב לציין שהם לא היחידים שנוקטים בשיטה הפסולה הזאת), התראיין אביו של אחד החשודים באונס הילדה בת ה-13 ודאג להשמיץ ולהאשים את הקורבן.

אז אולי, אם אפשר ולא מוגזם לבקש, יפסיקו לראיין אנשים שלא תורמים בכלום לדיון ולפעמים רק גורמים נזק.

מילה טובה

בכל פעם שעולה פרסומת שוביניסטית, היא מייד זוכה להמוני סטטוסים זועמים, שכל אחד מהם גם משתף את הפרסומת וגם אם לא, התוצאה של המחאה היא באזז שאי אפשר להתכחש לו.

לעומת זאת, כשעולה פרסומת שלא משפילה נשים לא שומעים עליה, והתוצאה היא שהמפרסמים והלקוחות שלהם עלולים להסיק מזה שמוטב להם לבחור דווקא באופציה שהיא נגד נשים.

מכיוון שאנחנו לא רוצים שזה יקרה, בחרתי לציין לחיוב 3 פרסומות שעלו לאחרונה:

[youtube DyoSxqaYLxI nolink]

הראשונה, לקפסולות של אריאל, מציגה אבא יושב ומקפל כביסה ואומר "לפעמים אני נשאר בבית עם הילדים, וזה אומר כמויות של כביסה" ובהמשך בתו מגיעה אליו ומבקשת שיעשה לה צמה.

אז נכון שזה משעשע כי זה קוריוז, אבל השינוי צריך להתחיל איפשהו. בהתחלה כבדיחה ובהמשך זה יחלחל לתודעה הציבורית.

.

[youtube kZbI2gYc3pM nolink]

הפרסומת השנייה, לקולקציית הבייסיק של פוקס, מוכיחה שלא חייבים לפרסם בגדים בעזרת מסרים מיניים. זה יפה, כי בשנים עברו פוקס חטאו לא מעט בפרסומות שלהם, ומגיעה להם טפיחה קטנה על השכם בזכות הפרסומת החמודה הזאת.

.

הפרסומת השלישית, שטרם נמצאה ביוטיוב, היא לקולקציה החדשה של מנגו, שמציגה אישה שעושה רושם כמי שלא שמה על אף אחד ולא תעשה שום דבר רק כי צריך.