אמא של נערה בת 17 לקראת גיוס פנתה אלי. הנערה עם הפרעת קשב וריכוז, ההורים מודאגים לקראת הצבא, ובצדק…

מתוך מגזין "הורים וילדים" - אפריל 2016

"היא מקסימה, היא נבונה, היא טובת לב.. אבל היא מבולבלת, מציבה לעצמה מטרות ולא עומדת בהן, החדר שלה מבולגן, לוח הזמנים שלה אקראי, היא מתחילה את היום בלי מטרה ומסיימת בתחושת כישלון. עכשיו היא נבחנת בבחינות הבגרות והלב נחמץ, היא לא ממצה את הפוטנציאל שלה.. 

אנחנו מודאגים מה יהיה בצבא, איך היא תזכור לבצע את כל המשימות שלה? איך היא תצליח להתמודד"???

ההורים ישבו בקליניקה, ודמעו. 

קבענו שאפגש עם הנערה, ונראה האם מבחינתה, יש רצון לעשות שינוי. שהרי.. שינוי זו אינה קפסולה שלוקחים עם כוס מיים, ופיתרון קסמים מגיע. שינוי – זו עבודה… 

פגשתי נערה נהדרת. חרוצה. והיא הגיעה לעבוד… 

למדנו להכיר ביחד את חברתה הטובה, את הצל המלווה אותה לכל אשר תלך, את הפרעת הקשב שלה. הקשבנו לה. 

ככל שהפרעת הקשב קיבלה פנים, מראה ושם, כך היה ברור יותר מהם נקודות החולשה שלה, ומה היתרונות. 

בתהליך, כאשר למדנו לתכנן לוח יומי, ואח"כ שבועי, לארגן ולמפות אירועים חשובים, וחשובים פחות, היה שלב שאמרה לי: "אני מבינה שהתכנון עוזר לי, אבל זה גורם לי להרגיש משקל, עייפות, ולוקח ממני את הנאת החיים"… דמיינו ביחד נדנדה, בצידה האחד "אדון תכנון" ובצידה האחר "גברת ספונטניות"… וניסינו לכוון את עוצמת הנדנוד הכי מתאימה.. לטווח הקצר, ולטווח הארוך.. 

תחשבו, זה לא פשוט למצוא איזון בין אדון תכנון וגברת ספונטניות… לכל אחד מהם יתרונות, וחסרונות.. ובכלל, ליצור איזון זו משימת חיים… 

עדיין לא הגענו לקו הגמר, אבל אני יכולה לשתף, כי הבגרויות שהיו עד כה, עברו מצויין, ותחושת השליטה נכנסה לחייה של אותה נערה, ואנחנו לומדות ביחד לנווט את ההגה, לנתיב הכי נכון עבורה. 

מצרפת כתבה חדשה שרואיינתי בה, בנושא הפרעת קשב וריכוז, במגזין "הורים וילדים" אפריל 2016, מאת אסנת בלייר… 

אומרת הכתבת: "מנסיוני.. נראה שמשרד החינוך זיהה שחסר מענה ייחודי לתלמידים ייחודים"…

ותשובתי: "יש הרבה תוכניות מגירה יפות, אבל הביצוע לקוי. לכן ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז יעברו ברובם 12 שנים קשות במערכת החינוך הקונבנציונאלית"…

ללא טיפול – אתם משאירים את הילד או המתבגר שלכם לבד במערכה. 

טיפול לא מעלים את הפרעת הקשב, היא נשארת כחלק מכל המאפיינים שהופכים את הילד שלכם לאדם שהוא, אבל טיפול יעזור למצוא גבול והגדרה, מיהו הילד, ומיהי הפרעת הקשב, וייתכן כלים כיצד לכבד אותה ולנהל אותה, בתבונה.

להתראות, עדי

לקויות למידה M.A אבחון דידקטי/פסיכודידקטי,

 מתמחה בטיפול רגשי קוגניטיבי התנהגותי CBT לילדים, מבוגרים והדרכת הורים.

 האתר שלי http://www.adi-kaufman.com/

 אבחונים דידקטיים למבוטחי קופת חולים כללית

 אבחונים דידקטיים למבוטחי קופ"ח לאומית 

 אבחונים בהסכם עם ביטוח BWell מגדל

מתוך מגזין "הורים וילדים" – אפריל 2016