אלמה לא התחתנה מאוהבת, אבל היא ידעה שאיש כמו רמי לעולם לא יסתלק בגלל ריח של ים. היא היתה בטוחה שכפות רגליו מצמיחות בתוך המגפיים הלחים שלו שורשים מפותלים עתירי בקטריות שיש להם קו ישיר לעומק האדמה. כמו עוגנים זעירים של אונייה.
אלמה שכחה שהיא חלמה תמיד לעוף.
עמוק בתוכה לא האמינה שגבר אחר ירצה בה. עובדה, לא היה לה חבר עד שהכירה את רמי, אף לא אחד.
גם נטישתו של אביה, בגיל שמונה לא עזרה בכך. היא תמיד חשה שהיא אינה שווה וראויה, אחרת איך אפשר להסביר א זה שאביה בחר בים ולא בה ובאמה?
גם רמי לא היה מאוהב, בזה לא היה לה ספק, היא היתה סידור נוח. היתרון הברור שלו על אלמה ואמה אלגרה החמיאו לו, העובדה שהן היו נטולות משפחה היתה ללא ספק יתרון גדול בעיניו, הספיק לו השבט שלו.
היא למדה מהר מאוד עד כמה האוויר הטעון סביבו נעשה מעיק בין קירות הבית וכך גם הכעס המאופק שהרקיד את לסתותיו. המושלמות שלו הטריפה אותה, כך גם ההתנהלות שלו בכל רגע ורגע משעות היממה.
מגעו בה היה גס, מהיר ובחושך מוחלט.
מה קישר בין שניים חוץ מאהבתם לצמחים?
אלמה חשה שהאושר אינה שוכן בביתה המפואר, שהיא חיה בכלוב מזהב. היא נרשמה לחוג ציור וכך טפטפו לחייה רגעי אושר. הציור נתן לחייה משמעות ושמחה. ולא פחות חשוב- תשוקה.
שלוש שנים לאחר שבנם הבכור של אלמה ורמי נולדה, אלמה יצאה לטיול באירופה עם חוג הציור. יחד עם מרסל, חברתה הטובה, היא התחילה להשתחרר. היא התחילה לשתות ולרקוד ואפילו ליהנות.
כשהגיעו נורווגיה, הקארמה בחייה דפקה על דלתה. למרות שהיא היתה עייפה באותו הערב ומיאנה לצאת, מרסל שידלה אותה לרדת ללובי עם שאר חברי הקבוצה לשתות ולרקוד.
גבר נאה, שישב באותו הזמן בבר בחר בה והזמינה לרקוד ובהמשך לליבו ולחדרו.
המפגש בין ביורן לאלמה, היה מפגש מטלטל עבור שניהם. ביורן לימד אותה, שאפשר אחרת. שהחיים יכולים להיות מלאי אהבה ותשוקה. שגבר יכול להסתכל על אישה עם עיניים מלאות רגש ולגעת בה ובנשמתה.
אלמה סירבה לעזוב את חייה ולחיות עם ביורן. היה לה ילד קטן בבית והיא פחדה. אבל, ליבה לא הרפה ולבה נשאר שבור.
ביורן ואלמה התכתבו במשך תקופה, אבל לבסוף גם קשר זה נגמר.
הקארמה חזרה לחייה בדמותה של אנה הנורווגית. אנה פגשה בבנה איתמר באילת. השניים התאהבו והחליטו למסד את יחסיהם. החתונה הצפויה עמדה להתרחש בנורווגיה. התרגשות ופחד מלאו את אלמה. האם תחפש אחר ביורן? האם היא תפגוש אותו במקריות שם?
עשרים ואחת שנים חיכתה לרגע הזה, עשרים ואחת שנים חלמה בהקיץ על פגישה מקרית בבית קפה בלונדון, בניו יורק או בפריז, או בחוף הים של עכו או של תל אביב. לנורווגיה לא היה לה אומץ להגיע אפילו במחשבותיה.
הגורל או הקארמה, איך שתבחרו לקרוא לזה, הפגישו בין השניים שוב… אבל, הפעם משהו משתנה.
בספר זה של מלכה אדלר, הזוגיות, המשפחה ויחסי הורים וילדם מלווים את הדמויות.
אביה של אלמה, עזב אותה ואת אמה לטובת הים. הוא לא הצליח לחיות איתן , למרות שניסה. געגועיו לים הכריעו.
לביורן היתה ספינה, שאיתה הוא חלם להפליג עם אלמה מסביב לעולם. הים בשבילו היה סוג של אוויר לנשימה. אלמה שחלמה להתרחק מדומות גברית כמו אביה, מצאה דווקא את ביורן, שאהב את הים. אבל, ההבדל הוא שביורן היה מוכן להישאר איתה ולעוף איתה לשמים (מקרי שהוא עבד כרופא בחיל האוויר עם הטייסים? ).
הציור העוטף את הספר הוא "הנשיקה" של גוסטב קלימט. העוצמה והשקט שראתה אלמה בזוג האוהבים בציור זה הזכירו לה, שגבר ואישה יכולים להרגיש אחרת, ולא כמו שני זרים. הציור מסמל את אהבתה לביורן, את מה שביורן לימד אותה.
דרך ציוריה של אלמה, נחשפות תמונות ילדותה, חלומותיה ותשוקותיה. על הקנבאסים היא שופכת את ליבה, את חששותיה, את רצונותיה החבויים ואת כל מה שהיא לא אומרת במילים.
כשהעוצמה תפחה בתוכה והיא זקפה את ראשה והתמלאה באהבה עצמית, אולי בגלל אהבתו של יורן ואולי למדה סוף סוף לאהוב את עצמה, היא הצליחה לחשוף את עצמה גם דרך ציוריה בפני האחרים.
מאחלת לכם קריאה אוהבת!
XOXO
אחת שיודעת 😉