איקיגאי- הסוד היפני לחיים ארוכים ומאושרים/ הקטור גרסיה, פרנססק מיראייס

החיים המודרנים מרחיקים אותנו יותר ויותר מטבענו האמיתי, ובקלות רבה אנו נסחפים לחיים חסרי משמעות. בואו לקרוא כיצד להפוך את מסע חייכם לארוך ומאושר.

איקיגאי

אין ספק שכוכבת העל באריכות ימים היא יפן, המחזיקה בתוחלת החיים הגבוהה ביותר בעולם.
בנוסף לתזונה בריאה ומערכת בריאות הכוללת בדיקות תקופתיות במטרה למנוע מחלות, יש לאריכות הימים ביפן קשר הדוק לתרבותה. תחושת הקהילתיות והעובדה שהיפנים משתדלים להישאר פעילים עד סוף ימיהם הם גורמי המפתח לאריכות ימיהם.
הספר מקדיש תשומת לב מיוחדת לאוקינאווה שביפן, מקום המכונה "כפר אריכות הימים". זהו כפר קטן שרבים מתושביו בני יותר ממאה. שם תוכלו למצוא את התושבים "הישישים" מבלים במסיבות קריוקי, עובדים בגינתם, מטיילים הרבה ברגל ועושים תרגילים ממגוון השיטות המזרחיות.

איקיגאי הוא מושג יפני, שפירושו האושר הטמון בפעילות מתמדת.
מטרתו של ספר זה הוא להביא הפני הקוראים את סודותיהם של היפנים בני ה-100 ומעלה, ולתת להם את הכלים למציאת האיקיגאי שלהם. כי לאנשים המגלים את האיקיגאי שלהם יש את כל מה שהם צריכים כדי שמסע חייהם יהיה ארוך ומאושר.
היפנים מאמינים כי לכל אדם יש איקיגאי. חלק מהאנשים מצאו את האיקיגאי שלהם, בעוד אחרים עדיין מחפשים אותו אף על פי שהוא קיים בתוכם.
האיקיגאי שלנו חבוי עמוק בתוך כל אחד מאיתנו, ומציאתו דורשת חיפוש סובלני.
לכל אחד מאיתנו יש איקיגאי שונה, אך הדבר המשותף לנו: כולנו מחפשים אחר משמעות. כשהימים עוברים בתחושה של חיבור לדבר בעל משמעות, חיינו מלאים יותר; כשאנחנו מאבדים את החיבור הזה, תוקף אותנו ייאוש.
אם אתם רוצים להמשיך להיות עסוקים גם כשאינכם צריכים עוד לעבוד, חייב להיות לכם איקיגאי אשר מנחה אתכם במשך כל חייכם ודוחף אתכם ליצור דברים יפים ומועילים לטובת הקהילה ולטובתכם האישית.

הספר ילמד אתכם, איך לחיות חיים ארוכים וטובים יותר על ידי מציאת התכלית שלכם, איך להפוך עבודה וזמן פנוי למרחבי התפתחות, מה מומלץ לאכול ולשתות כדי להאריך ימים (למשל: שתיית התה הירוק, לאכול עד 80 % ממה שהייתם רוצים, לאכול אוכל מגוון ועוד), תרגילים מהמזרח לשיפור הבריאות ולאריכות ימים (בספר ישנם אף מספר תרגילים מהשיטות המזרחיות, בהן: רדיו טאיסו, יוגה, טאי צ'י, צ'י קונג ושיאצו) ואיך להתמודד עם אתגרי החיים מבלי לתת לדחק ולדאגות להזקין אותנו.

לסיכום – עשרת הכללים של איקיגאי:
1. הישארו פעילים, אל תצאו לגמלאות.
2. התנהלו באיטיות.
3. אל תמלאו את בטנכם.
4. הקיפו את עצמכם בחברים טובים.
5. היכנסו לכושר לקראת יום הולדתכם הבא.
6. חייכו.
7. התחברו מחדש אל הטבע.
8. הכירו תודה.
9. היו נוכחים ברגע ההווה.
10. דבקו באיקיגאי שלכם.

טיפ חשוב, קוראי היקרים- בחרתי לפרט לכם כאן על הפרק של איך להתמודד עם אתגרי החיים מבלי לתת לדחק ולדאגות להזקין אותנו.
חוסן נפשי הוא היכולת להתמודד עם מכשולים. ככל שעמידותנו גבוהה יותר, כך יהיה לנו קל יותר להתאושש ולחזור לעיסוק המעניק משמעות לחיינו.
ואבי סאבי הוא רעיון יפני המראה לנו את היופי שבטבעו הזמני, ההפכפך והלא מושלם של העולם הסובב אותנו. במקום לנסות למצוא את היופי בשלמות, עלינו לחפשו בדברים הפגומים, הלא שלמים.
רעיון יפני משלים הוא איצ'י-גו איצ'ה- אה, שאפשר לתרגמו כ"פעם אחת, הזדמנות אחת". משתמשים בו בעיקר במפגשים חברתיים, כתזכורת לכך שכל מפגש הוא ייחודי, ולעולם לא יהיה מפגש נוסף כמותו. כלומר, עלינו ליהנות מהרגע ולא לשקוע בדאגות הנוגעות לעבר או לעתיד.
כדי להטמיע בחיינו חוסן נפשי, אל לנו לחשוש מבעיות וממצוקות, מאחר שכל מכשול הוא הזדמנות לצמיחה. אם נאמץ גישה אנטי- שבירה (עליה תוכלו לקרוא בהרחבה בספר), נמצא דרך להתחזק מכל פגיעה, לדייק את אורח חיינו ולהישאר ממוקדים באיקיגאי שלנו.

מאחלת לכם קריאה מהנה, שתביא לכם אושר ואיכות חיים 🙂

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)