התמונה מהרשת
את אלונה אופנר הכרתי הכרות וירטואלית בלבד בפייסבוק. אגיע אליה שוב בהמשך הפוסט. אם תמשיכו לקרוא תבינו שיש רק עוד מעטים כמוה אם בכלל.
יש לי סאגה ארוכת חודשים עם חברת חשמל שמנסים מידי חודש בחודשיים לשלוח יד לכיס שלי ולגבות ממני בין 1000 ל – 1300 קווט"ש יותר בכל חודשיים כשמגיע החשבון. משום מה קורא המונים של חברת חשמל לא מצליח לקרוא את המונה שלי ובכל פעם הוא מעדכן לי את מספר הקריאה של השכן שלי. אני יודעת שמדובר בקריאה ולא בהערכה, כי אני כל פעם שואלת כשאני משוחחת עם המוקד של חברת חשמל, שזו סאגה בפני עצמה, סאגה של המתנה ארוכה בחברת התקליט, חוסר הבנת צרכי הלקוח, התנשאות וניתוקי שיחות. עד משרד המנכ"ל הגעתי ודבר לא עוזר. התשובה הראשונה שקיבלתי אי אז בחודש אוגוסט כשהכל התחיל היתה: קודם תשלמי ואחר כך נברר. תשלמי הכוונה לכ- 1200 שקלים במקום כ – 600 או 700 שקלים. הסכומים שאני רושמת כאן עגולים ולא מדוייקים, כי אף אחד אף פעם לא בדיוק עשה את החישוב וגם כי עד שמגיע החשבון בדואר, שזו בכלל סוגיה שאני לא רוצה להתעכב עליה כאן, גם עובר מועד החיוב וגם השעון ממשיך לרוץ ועד עתה בחודש דצמבר, לא עלה בדעתי, שלא יפתרו עדיין את הבעיה ולא צילמתי את המונה פחות או יותר ב – 10 לחודש שזהו זמן קריאת המונים המשוער של חברת חשמל, לפחות לפי מה שמסרו לי הנציגים.
בשיחה הראשונה שלי איתם, לאחר שהגיע החשבון בחודש אוגוסט, כאשר סירבתי קודם לשלם מאות שקלים ורק אחר כך לטפל בבעיה, הנציגה הפכה לאטומה וחזרה על המשפט הלוך וחזור: "קודם תשלמי ואחר כך נבדוק.", "אם לא תשלמי נחייב אותך בריבית על האיחורים" ושוב…. ושוב… ושוב. כאשר ביקשתי לשוחח עם מנהל, היא סרבה להעביר אותי בטענה שאין מנהל במשמרת וניתן רק להשאיר מספר טלפון והם יחזרו אלי כשיהיה להם נוח. אז גם קיבלתי הסבר מגוחך איך חברת החשמל רק מלווה לנו את החשמל שלהם באשראי והיא מוכנה ברוב נאצלותה להאריך לי את האשראי הזה בשבועיים כדי שיהיה לי זמן לשלם את החשבון המנופח שהם דורשים ממני. נכונות להבין ולפתור את הבעיה הסתכמה שוב בשום כלום. כאן כבר התפרצתי עליה והסברתי ברוב טובי, שאני עובדת קשה לפרנסתי ואני לא נזקקת להלוואות שלהם ואם וכאשר אזדקק אני יודעת למי לפנות ואיני צריכה את הטובות נושאות הריבית של חברת החשמל. לבסוף, כשסירבתי לנתק את השיחה ולשחרר אותה, היא העבירה את השיחה חזרה לתקליט להמתנה ממושכת ללא מענה נוסף.לא התעצלתי, גיגלתי והתקשרתי ישרות למשרד המנכ"ל של חברת החשמל, להפתעתי בשיחת ועידה בין שרית ממשרד המנכ"ל למוקד, גם שרית נאלצה להסביר ולצעוק שהיא מדברת ממשרד המנכ"ל והיא דורשת מהם לפתור את הבעיה לשביעות רצוני!
אני לא אלאה אתכם עוד ורק אציין שחודשיים אחר כך בחודש אוקטובר, שוב לא צלחה השיחה שלי למוקד 103, שוב ניתקו לי את השיחה אחרי שהנציג בטובו הסביר לי שיש לו המון ממתינים שזקוקים לעזרתו יותר ממני, כי להם אין חשמל בכלל, ושוב נזקקתי לעזרתה של שרית ממשרד המנכ"ל שאפילו נתנה לי את מס' הנייד האישי שלך כדי לקצר תהליכים ועתה בחודש דצמבר , לא פניתי לעזרתה כי אני כבר מתביישת להציק לה עד כמה שזה נשמע מגוחך ובשיחה שנערכה אתמול מול מוקד 103, מנהל המשמרת אבי שוב ניתק לי את הטלפון בפרצוף מה שנקרא וגם המנהלת שלו חן שחזרה אלי לאחר מכן, כושר ההקשבה שלה והבנת צרכי כלקוחה לוקים מאד בחסר (בלשון המעטה) רק אחרי חצי שעה של ויכוחים שבמהלכה היא לא נתנה לי לסיים אף משפט ונכנסה לדברי בכל פעם שהתחלתי לדבר, היא הואילה בטובה סוף סוף להקשיב לי והבינה שהבקשה שלי מאד פשוטה וניתנת לביצוע. בכלל מסתבר שהקשבה זה לא כישורים נדרשים בדרישות התפקיד של הנציגים של מוקד 103.
מה אומר לכם? יאוש!
אחרי כל זה, כנראה מדובר בטעות אנוש, אבל בחברת החשמל לא מטפילם בפן האנושי של הבעיה ואני סמוכה ובטוחה שגם הפעם לא יטפלו בפן האנושי של הבעיה קרי לדאוג שקורא המונים יקרא וישייך לי את המונה הנכון. רק במקרה אני לא משלמת את חשבון החשמל בהוראת קבע כמו שאני משלמת את כל החשבונות של הבית. נכון, כשפרסמתי את המקרה בפייסבוק בפעם הראשונה שזה קרה, עלו בתגובות סיפורים שחברת החשמל מזכה במקרה של טעות בחשבון ונכון שאם בפעם השניה היו קוראים את המונה הנכון, זה היה מתאזן, אבל זה לא מה שקרה כאן וגם הפעם אני לא צופה פתרון סופי לבעיה.
כל הסיפור הזה הפגיש אותי עם אלונה אופנר – חשמלאית. כשפרסמתי את המקרה בפייסבוק עוד בחודש אוגוסט, היא הגיבה לי שם, מפה לשם עברנו לשוחח בפרטי ואני שמרתי את מספר הטלפון שלה. כלומר, אישה, חשמלאית, זה מצא חן בעיני גם אם האמירה הזו נקראת קצת שוביניסטית, אבל מהצד שלי שעוסקת בגינון ביחד עם בן זוגי וצופה בפליאה והרמת גבה של הלקוחות, מצא חן בעיני למצוא עוד אישה בתחום שרובו ככולו מאוייש ע"י גברים.
לפני כמה ימים, בעודי משוחחת עם חברת החשמל, קפץ החשמל בבית. הפקק הראשי של הבית. בלי שום קשר לסערה שהתחוללה בחוץ ועיתוי שכולו צרוף מקרים. הנציגה הבהירה לי שמדובר במשהו שהוא באחריותנו ולא באחריות חברת החשמל. בן זוגי ואני יודעים להוריד ולהרים את כל הכפתורים בלוח ובזה בעצם מסתכמת כל הבנתנו בעניין. בכל פעם שנוגעים בלוח עפים גיצים מהכבל שמחבר בין השעון ללוח החשמל והחשמל בבית כולו מסרב לחזור. התקשרתי לאחי שמבין בחשמל הרבה יותר מאיתנו, אבל מבלי לראות, הוא יכול היה רק לשער מה הבעיה (מה שבסוף הסתבר כנכון). את החשמל בדירה החלפתי לפני 15 שנה כשרכשתי אותה ומאז לא נזקקתי לחשמלאי ולא ידעתי למי לפנות. בארון החשמל שלנו יש מדבקות ומגנטים פרסום של חשמלאים, אבל אני לא מכירה איש מהם. בן זוגי התקשר לאחד מהם והתשובה הלא אדיבה שלו היתה שאין לו זמן וניתוק השיחה. בספקנות מרובה התחלתי לחפש חשמלאים ברשת. בעייתי לי לקרוא לבעלי מקצוע שאני לא מכירה ולא שמעתי עליהם שום המלצות לכאן או לכאן. זו אני, לא סומכת. אז נזכרתי שיש לי את מס' הטלפון של אלונה. התקשרתי, הזדהיתי ודרך הטלפון קיבלנו עזרה ראשונה במטרה לבדוק אם בכלל דרוש שחשמלאי יגיע אלינו, מתוך הבנה שאם מדובר בבעיה פעוטה, נצטרך לשלם עבור הביקור. הסתבר שמדובר בבורג שהשתחרר מהמקום. משהו פעוט שיצר בעיה לא פשוטה מבחינתנו.
בסבלנות אין קץ, בקול נינוח, למרות שהיו כבר שעות אחה"צ, זמן שאלונה מקדישה לילדיה שנשמעו ברקע של השיחה, היא הדריכה את בן זוגי מה לבדוק, איך לטפל ועד שהתברר שכל החשמל בבית עובד ומתפקד ושום דבר לא מקפיץ את הפקקים בלוח ושום גיץ לא נדלק בכבל שמחבר את השעון ללוח. כל זה ללא תמורה בכלל! ללא תמורה בכלל! הכפילות היא לא טעות הדפסה , היא נובעת מהשתוממות. אני עדיין מכירה את אלונה רק וירטואלית למרות שזכיתי לשמוע את קולה בטלפון ולמרות שהיא לא הגיעה אלינו כדי לתת שרות פיזי, אני מרגישה בצורך לפרסם את זה, לפרסם אותה, כי לדעתי הצנועה, כבעלי מקצוע בעצמנו, אני מרגישה שהיא בדיוק מסוג האנשים שמגיע להם שיפנו אליהם ויתנו להם פרנסה.
ביקשתי את רשותה של אלונה והנה הפרטים:
אלונה אופנר – חשמלאית
מגיעה לכל אזור המרכז, מבצעת גם פרוייקטים גדולים של החלפת חשמל בכל הבית.
מס' הטלפון ליצירת קשר:
052-8771033
תשמרו את הפרטים בנייד לשימוש בשעת הצורך כמו שאני עשיתי, כי חברת החשמל אמנם שולחת ידה לכיס שלי בכל רגע (כמאמר הפרסומת שלהם), אבל אנשים – בעלי מקצוע נדיבים כמו אלונה לא פוגשים כל יום.