אתמול הגענו לאימון במרכז האימון של BC בתל אביב.
כשהחל האימון, לירן קרא לקבוצה של כמה נערים להרצאה.
ההורים שבינינו שישבו בקהל הוזמנו להצטרף לילדים על הספסל,
ולירן הציע לילדים לקחת חומרי כתיבה ואפילו את הטלפון ולכתוב בנקודות את הנאמר.
מתן רץ להביא את הטלפון, וכשראה שאני יושבת מאחוריו הוא שאל איפה יכתוב
בטלפון את הנאמר.
אמרתי לו שאני מציעה שיתרכז במה שלירן אומר, ושאני כבר אסכם עבורו את הדברים.
ככה מצאתי את עצמי יושבת במשך כחצי שעה, ומסכמת בטלפון הרצאה מרתקת של לירן
שנושא "הטמעת הרגלים" – איך הטמעת הרגלים בחיים בכלל ובמשחק בפרט
מעלה את זיכויי ההצלחה?
במהלך ההרצאה למדו הילדים את חשיבות יצירת ההרגלים מצד אחד, ואת הדרכים לייצר
הצלחות במשחק בלי להסתמך רק על כישורי המשחק.
כשחקנים, יש עליהם הרבה מאד לחץ, מהקהל, מהמאמן, מהקבוצה, אתם צריכים לתפעל כל כך
הרבה דברים במקביל, לאכול ולישון כמו שצריך לפני המשחק, לשתות ולהיות מרוכזים במהלך המשחק,
כל כך הרבה דברים דורשים את תשומת הלב שלכם, שברגע שתייצרו מרב הדברים הרגלים,
תוכלו להישא עם הרבה אנרגיה לדברים החשובים בזמן המשחק, כמו קשר עם המאמן, קשר עם חברי הקבוצה,
עם הסל, ועם פעולות הקבוצה היריבה.
לירן לימד את הילדים את שיטת "הכרח" להצלחה, כשהוא מתמקד
במיקום של הסל, חשיבות הכדרור, ריבאונדים וחדירה לסל.
עבור כל אחד מהפרמטרים לירן הראה על מסך משחקים וניתח אותם יחד עם הילדים,
הציג להם איך זה נראה במהלך המשחק עצמו ומה אפשר ללמוד מניתוח מהלכים.
עבור מתן ההרצאה היתה מאלפת, ומיד עם סיומה הוא החליט ליישם את מה שלמד (מסתבר),
כי בסיום האימון, בדרך הביתה, כששאלתי איך היה האימון היום, הוא אמר לי- ענק, פשוט ענק,
יישמתי את עקרון ההצצה של לירן לימד היום וקלעתי 18 סלים. לא 18 נקודות, אמא, 18 סלים!
מתי בפעם האחרונה ראיתם ילד בכתה ה' יושב על הספסל ולומד, ומיד עם תום ההרצאה קם מהספסל ומיישם?
אני זוכרת שבמחנה הקיץ ובסוכות מתן היה מספר שיש להם שיעורים בכתה,
דבר שהיה נשמע לי כ"כ חריג ולא שגרתי,
אבל זו פעם ראשונה שראיתי את הקשר בין הלימוד הישיר למימוש.
אני ממש שמחה שיצא לי להיות נוכחת הן באותה הרצאה, והן בקרבתו של מתן
לראות את ההשפעה המיידית של הדברים עליו. מרשים ביותר.
לימיצ