איך רצים בחורף?

קר. כל כך קר שכשיוצאים מהמיטה, הפנים קופאים עם החיוך המטופש שהמחשבה "איזה כיף, יוצאים לרוץ" גורמת לנו. נו באמת, על מי אני עובדת, אף אחד לא קם ב5 בבוקר, ב5 מעלות עם חיוך על הפרצוף. כל כך קר שכששותפים פנים על מים קפואים, כי אם רוצים לחכות עד שהמים יתחממו, צריך לקום ב4 בבוקר, כשיש 4 מעלות בחוץ, ואז יש פרצוף עצבן בלי חיוך, גם הידיים קופאות ואז כבר אי אפשר לגרוב את הגרבי לחץ. שיט. מאחרים. כל כך קר, שכשלובשים את מה שהכנו אתמול בלילה, כדי לחסוך חצי שעה של בחירות והתאמות (גרביים לחולצה, מכנסיים לגופייה, נעליים לכפפות), ישר מוסיפים עוד גופייה, שתי חולצות, גרביים טרמיות בלי לחץ, גרבי לחץ בלי טרמי, עוד זוג כפפות, מחממי אזניים ומעיל, מאחרים עוד חצי שעה או סתם יוצאים עקומים וקפואים, נכנסים לאוטו ומקללים את כל העולם. ברומנית. זה נשמע יותר סקסי.

82_3

אם כל הקור הזה, שאלתי את עצמי מה קורה במקומות שבאמת קר. איך רצים שם? איך מתלוננים שם? חפרתי לכמה חברים מעבר לים, אירופאים קשוחים שרצים בשלג ובגשם, אמריקאים עוד יותר קשוחים ש20- מעלות בשבילם זו חגיגה חמימה. קבלו 5 המלצות לריצה בקור:

  1. יהיה הרבה פחות צפוף – כי מי המטורף שייצא לרוץ בקור? תחשבו עד כמה זה היה מלא כשהיה חם. יאללה, להכין פילייליסט מגניב, אפילו אפשר לרקוד ואף אחד לא יראה
  2. רצים מהר יותר – קור עובד טוב על הגוף, כי הגוף לא צריך לעבוד קשה כדי להתקרר. זה עוזר להגביר את הביצועים ואת האנרגיה. כמו כן, פעילות במזג אוויר קר מחזקת את הלב, הריאות ואת מערכת הדם, אשר משפר את הבריאות הכללית תוך אימון הגוף שלך להשתמש בחמצן ביעילות רבה יותר. על פי מחקר באוניברסיטת צפון אריזונה, הוספת אימונים מזג אוויר קר יכול לשפר את מהירות ריצה ב 29%, מצד שני….קרררררררר.
  3. מרגישים real bad ass – לא כולם רצים כאשר קר בחוץ! זה האישור האולטימטיבי ל      bad ass ולליגה של הגדולים – הכי כיף.
  4. מה לובשים – או. זה הזמן להשוויץ בכל הגרדרובה שלכם. לובשים 7 שכבות, מורידים 8 (או להיפך), ואפשר להראות בחודש כמה אתם משקיעים בבגדי ספורט…תחשבו על זה, קיץ שלם לא יספיק לכם להשוויץ בכל הקניות האחרונות מהסייל בנייקי.
  5. שוקו חם (או לי 5 כוסות קפה רותח) – הפינוק האולטימטיבי אחרי ריצה קפואה….משהו חם וטעים. אין על סיום ריצה עם כוס קפה רותח, משהו מתוק וטעים ליד אחרי שמפשירים, אפשר בכל זאת להכניס משהו לפה (רמז, לא תמר).

82_2

אחרי ההכרזה על הרתון (הריון + מרתון) בשבוע שעבר, קיבלתי לא מעט תגובות (מ – איזה יופי, תהני! ועד לתגובות השפויות "למה את צריכה את זה? משעמם לך? קחי כלב".

עד לשאלה המתבקשת….מה פתאום 42 שבועות? גם אם זה מסתדר לך עם 42 קמ, לא צריך 42 שבועות להתכונן למרתון. וזה נכון, את השליש הראשון של ההריון מבלה בקיצוץ זמן מהחצי, גם חשוב לקראת המרתון, לכן, בהחלט מתחילה. הרתון – עם כל העדכונים, משקיפות עורפית וסקירת מערכות ועד ההכנות ללידה, שבוע אחרי שבוע תקבלו קצת עדכונים …השאלה הכי קשה כרגע היא בודפסט, בוקרשט או אמסטרדם? מה דעתכם? מי עשה איזה מרתון ומה עדיף? איזה מהם הכי כיפי ….יאללה, תעזרו, צריך למצוא מקום ללידה.

82_1

היום, חזרה לשגרה, אחרי חודש, 11 ק"מ משובחים ביער חרובית, אחרי שסירבתי לצאת מהאוטו עד שראיתי שכולם הגיעו ומוכנים לצאת. היה קר, כמובן, אצבעות הרגליים שלי החלו לתפקד רק אחרי 5 ק"מ, את אצבעות הידיים אספתי בדרך אחרי שקפאו ונפלו, (שכחתי את הכפפות). אבל, חייבת להודות שזו התקופה הכי יפה לרוץ בשטח, הכל ירוק ופורח, עדיין יש מלא בוץ (חצי שעה נקיון נעליים). כמעט שברנו שיא תמונות לק"מ, איך אפשר שלא?

#לאן_את_רצה_TantiRoza

#pregnant_marathon

tantiroza
Tanti Roza הייתה סבתא שלי, אישה מדהימה, אמא ענקית, רצה למרחקים ארוכים, פשיניסטה ואופה המון. אני....אישה גבוהה, אמא ענקית, רצה למרחקים ארוכים, מנהלת אפליקציות (מערכות מידע), פשיניסטה ואופה המון....מה ייצא מזה....הזמן יגיד.