איך לשמור על הדיאטה ביום העצמאות או סתם מנגל?

רצוי להגיע לארוחת המנגל לא מורעבים! אפשר בקלות לשמור על הבריאות והמשקל אם מתנהלים נכון ועושים בחירות מתאימות. חשוב במשך יום האירוע  לא לצום!. לא לוותר על ארוחת בוקר קלה, להחליף ארוחת צהרים עם ערב במידה והמנגל בערב ולשתות במשך היום לפחות 2 ליטר מים. המטרה להגיע לארוחת יום העצמאות או המנגל עם רעב סביר ולהימנע התנפלות על האוכל והגדלת כמות קלוריות.  

 הבשרמומלץ לקנות בשר טרי שנפרס מנתח שלם ועבר תהליך יישון. לבחור בנתחים דלי שומן ולנקות מהשומן הנראה לעין. לא להניח בשר קפוא על המנגל. להפשירו לאט לאט במקרר.

  1. בשרים דלי שומן מתאימים למנגל – חזה עוף או שיפוד פרגית (150 קלוריות), נתחי בקר עם פחות מ
  2. – 5% שומן : סינטה(מס.11), פילה(מס. 12), שייטל(מס. 13)  בסטיק גדול יחסית מבשר כמצויין כ-250 קלוריות לעומת סטייק אנטריקוט המכיל 500 קלוריות. בעת קניית הבשר לזכור : לבשר טרי צבע אדום מט ולא אדום מבריק (הברק נוצר מכימיקלים מוזרקים שנועדו לריכוך וצבירת נוזלים).
  3. ניתן לשדרג בריאותית המבורגרים וקבבים – במקום לקנות מוכנים המכילים הרבה שומן וחומרים משמרים, להכין בבית ולחסוך שומן וקלוריות.
  4. בהכנת הבשר – להשתמש ברשת צלייה מברזל עבה הצובר חום ולא מאבד אותו בזמן הנחת הבשר. המרחק בין הרשת למקור החום (הגחלים) החל מ-10 ס"מ. ככל שהבשר חרוך יותר הוא פחות בריא. מומלץ לא לשרוף את הבשר ולהסיר את החלקים החרוכים לפני האכילה.
  5. התיבול האידאלי לבשר על האש הוא מלח גס ופלפל שחור גרוס. להוסיף התיבול רק לאחר צריבת הבשר משני צידיו.
  6. מנגל על גז או חשמל עדיף מאחר וכמות העשן מועטה יותר ממנגל פחמים. אם גחלים- לבחור גחלים גדולים יותר – כך הם איכותיים יותר.

הסלטים  מומלץ להכין בבית סמוך למועד ההגשה (יחסכו שימוש בחומרים משמרים, מלח, סוכר ושומנים כמו מיונז). להכין חומוס מטחינת גרגרי חומוס סנפרוסט עם מעט טחינה והרבה לימון ותבלינים (כף שטוחה = 50 קלוריות). טחינה להכין מטחינה גולמית משומשום מלא עם מים ולימון (כף שטוחה = 50 קלוריות). להיזהר בעיקר מסלטים מוכנים : חומוס, טחינה, חצילים או כרוב במיונז. לבחור בסלט ירקות גדול ועשיר תמיד כמנה ראשונה לסתימת הרעב והפעלת מנגנון השובע.

השתייה – להרבות בשתיית מים, מים עם לימון ונענע, סודה או תה צמחים קר או חם. להמעיט בקפה, להימנע ממשקאות מוגזים ומשקאות קלים וממותקים (100 קלוריות כוס). כוס יין או שליש ליטר בירה (120 קלוריות) למי שאינו סובל מבעיות בבטן מומלץ לשתות בזמן האכילה להפחתת הרעב וכמות המזון.

פיתה רגילה אחת שווה כ-210 קלוריות – שהן כ – 3 פרוסות לחם מלא או 6 פרוסות לחם קל. הפיתות לרב מקמח לבן – פחמימה ריקה בעלת ערך תזונתי נמוך. אם כן, לבחור בפיתה קלה (100 קלוריות) בחצי פיתה מקמח מלא ואת שאר הארוחה לאכול בצלחת. ניתן גם לוותר על הפיתה בכלל…

לאכול הרבה הרבה ירקות – לשלבם גם בתוך שיפודי הבשר או כשיפודי ירקות –  מכל הסוגים והצבעים גם טריים וגם על האש. הירקות מוסיפים צבע וטעם, דלי קלוריות וניתן לאכול אותם ללא הגבלה. ניתן לצלות חציל, פלפל, בצל ופטריות על גחלים.

לקינוח  לוותר על עוגות ועוגיות. להכין סלט פירות עשיר ולהוסיף עלי נענע טריים. לחכות  שעה בין הארוחה לקינוח למניעת בעיות עיכול וגזים.

פעילות  גופנית  מומלץ לשלב הליכה או כל פעילות גופנית ביום הארוע ולמחרת. אם המנגל בחיק הטבע – מומלץ לנצל את השהייה לפעילות גופנית מהנה כמו טיול רגלי, משחקי כדור, אופניים וכדומה.

לסיכום: אפשר בקלות לשמור על הבריאות והמשקל ביום העצמאות או סתם מנגל אם מתנהלים נכון ועושים בחירות מתאימות.

לטיפים נוספים בקרו אותי באתר אירית סדן נטורופתית  iritsadan.com

iritsadan
בלוג השייך לאתר של אירית סדן נטורופתית ומומחית לדיקור אוזן. בבלוג תמצאו המלצות, טיפים וכתבות של אירית סדן על שיטת הטיפול לירידה במשקל "צעדים קטנים לשינוי גדול"