איך לחסוך זמן?

כמה טיפים חשובים לייעול וחסכון בזמן, המצרך היקר ביותר בעידן המודרני. הזמן שתקדישו לקריאת הפוסט, יחסוך לכם הרבה יותר זמן בעתיד 😉

Screenshot_2017-04-27-10-29-35~2

זמן הוא אחד הדברים היקרים בימינו. אנשים רבים חשים שבעידן הנוכחי, כשאנחנו במרוץ תמידי להספיק: לעבוד, לאכול, לישון, ללכת למכון, לטפל בילדים (למי שיש), לבלות זמן עם בני זוג/ חברים/ משפחה, לפתח תחביב, ליהנות מפנאי ועוד, זה מרוץ המועד לכישלון. אנחנו גם לא רוצים להרגיש שחיינו הם רק בית ועבודה.
תמיד יהיו לנו רק 24 שעות ביממה. השאלה היא איך נחלק אותן ומה נעשה בהן. וזה הסוד לחסכון בו. אפשר להספיק המון ולהגדיל את שעות ה"כייף" שלנו. רק צריך להתנהל בצורה נכונה ויעילה.

אז מה ניתן לעשות כדי לצמצם זמן, שאני מגדירה אותו כ"זמן מבוזבז"?

ריכזתי עבורכם מספר טיפים, שאני תמיד נעזרת בהם והם חוסכים לי המון זמן ומאפשרים לי להספיק המון בחיים (ומי שמכיר אותי יודע שאני אכן מספיקה לא מעט …) :

1. זמן נסיעה – הדבר הראשון שאנחנו מבזבזים עליו זמן זה הכביש, נסיעות ארוכות ומתמשכות. גם אם אנחנו לא נוסעים רחוק, בעידן שלנו, כשיש כל כך הרבה רכבים וכל כך מעט מקום בכביש, זה בלתי נמנע שנבזבז שעות ארוכות על הכביש.

בנושא זה יש לי שתי הצעות:
1. לנסות לנסוע בשעות לא עמוסות- למשל, אם חוזה העבודה שלכם גמיש ואתם יכולים, תגיעו מוקדם לעבודה ובכך תחסכו זמן רב בבקרים. כך אני עושה כל בוקר ואני חוסכת בין רבע שעה לחצי שעה כל יום :-) ובונוס אם תגיעו מוקדם, תוכלו ליהנות מהשקט במשרד.
2. אם אין לכם ברירה, בגלל שעות שמחייבים אתכם בעבודה או בגלל מסגרות הילדים, אז נצלו את זמן הנהיגה לשיחות טלפון עם בני זוג/ חברים/ משפחה או כל שיחה אחרת שאתם רוצים או צריכים לעשות. אופציה אחרת, לנצל את זמן הנסיעה לזמן איכות שלכם עם עצמכם. שימו מוזיקה שאתם אוהבים ותנו לעצמכם להירגע וליהנות (כן כן, אפשר ליהנות גם אם אתם בפקק…)
3. אם אתם נוסעים ברכבת או אוטובוס, אתם יכולים להביא איתכם ספר או לפטופ ולנצל את הזמן לקריאה מהנה או אפילו לזמן עבודה.

2. חלונות בזמן– מכירים את זה שאתם קובעים תוכניות אחרי העבודה אבל יש לכם זמן "חלון" של שעה באמצע, שאין לכם מה לעשות בזמן זה? ואז אתם סוג של "מורחים" את הזמן?
הפתרון במקרה זה:

1. לקבוע פעילויות ברצף וכך תמנעו מזמני המתנה מיותרים וגם לפעמים נסיעות הלוך חזור.
2. אם יש לכם חלונות שאין לכם ברירה, מראש תארגנו לכם את הזמן כך שזמן ההמתנה יהיה מועיל ו/או מהנה. למשל, תבצעו איזה סידור שאתם צריכים לעשות, תביאו אתכם ספר לקריאה או את הלפטופ.

3. סדר פעולות נכון– אחת הבעיות בארגון זמן זה "חוסר" משימתיות. הכוונה היא, שאנחנו מתפזרים בין משימות שונות וכך אנחנו "מבזבזים" המון זמן. למשל, הגעתם הביתה ויש מספר משימות, כמו להדליק בוילר למקלחת, לשים לבשל תפוחי אדמה כדי שתוכלו להכין ארוחת ערב ולהכין סלט. תדליקו את הבוילר, שימו את תפוחי האדמה בבישול ואז תתחילו בסלט. בכוונה הקצנתי בדוגמא, אבל זהו העיקרון. תבחרו מראש את המשימות בסדר עבודה נכון ובכך תמנעו מהמתנה לפעילות שיעכבו אתכם אחר כך.

מוזמנים לשתף בתגובות גם בטיפים משלכם 🙂 

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)