איך לבחור חברה לבניית אתרים

בחורה עם מחשב נייד

אם אתם בדרך לבניית האתר הראשון או האתר הבא שלכם בעזרת חברה לבניית אתרים, ההצלחה או הכישלון שלכם תלויים במציאת החברה הנכונה. על בסיס הניסיון האישי שלנו וחוויות רבות עם לקוחות שונים, במאמר הבא ננסה לתאר את קריטריוני המפתח – ממה להיזהר ומה כדאי לכם לחפש בדרך לבחירת חברת בניית אתרים שאיך שלא תהפכו את זה יהיו השותף שלכם לבניית אתר מעולה שיענה על כל הצרכים העסקיים שלכם.

תהליך הבחירה שלכם צריך להיות ייסודי עד כמה שניתן. שכר לימוד של פרויקט לא מוצלח ומתוכנן לא נכון יכול לעלות לכם לא מעט כסף ובעיקר זמן יקר שילך לאיבוד ובמקרים רבים גם המון עצבים ותסכול מיותרים שלא טובים לבריאות שלכם. נקודת ההתחלה הכי חשובה שלכם היא הצרכים העיקריים שלכם, מה אתם רוצים שיהיה באתר שלכם, ואיזה פתרון דיגיטלי הוא אמור לספק לעסק שלכם. ברגע שלקחתם את כל זה בחשבון אתם יכולים להתחיל להסתכל על חברות בניית אתרים.

הרעיון הוא שעכשיו יש לכם נתונים ברורים להסתכל עליהם, אתם יודעים מה אתם צריכים ומה אתם מחפשים ומכאן אתם יכולים להתחיל להשוות. ופה בעצם נולד המאמר הזה: המדריך לאיך לחפש חברת בניית אתרים.

נתחיל בדברים הטובים שצריך לחפש בחברה לבניית אתרים.

אם אתם כבר, כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא:

1. מוניטין ותיק עבודות טוב
כולם צריכים להתחיל מאיפשהו, ולכל חברת בניית אתרים יש את האתר הראשון שהיא בנתה. אבל אם נדבר בכנות לא הייתם רוצים שזה יהיה האתר שלכם. אלא אם כן קיבלתם המלצות ממש טובות ויש להם תכונות שאהבתם. אבל בעיקרון מומלץ לראות תיק עבודות קודמות.

כל חברת בניית אתרים שתדברו איתה צריכה להיות מסוגלת לדבר ולהסביר על אתרים שהם בנו ועם אילו לקוחות הם עבדו. לרובם יהיו לא מעט דוגמאות לפרויקטים כאלו ואחרים שהם הקימו ויציגו את הניסיון השונה שלהם. אתם תקבלו המלצות על אילו טכנולוגיות מומלצות עבור סוג האתר שלכם ודוגמאות רלוונטיות לאתרים דומים לשלכם. מיותר לציין אבל מומלץ שהפרויקטים שאותם חברות יציגו יהיו מגובות בביקורות מהלקוחות שלהם. ככל שהאתר שאתם רוצים לבנות מורכב יותר, מומלץ לחקור ולבדוק את מוניטין החברה.

2. סט כלים ואת הידע הנכון
אתם מחפשים חברת בניית אתרים עם הידע והכישורים הנכונים עבור הפרויקט שלכם. ונכון שכתיבת קוד וידיעתו הוא החלק העיקרי אבל הניסיון לימד אותנו שהיום זה לא מספיק, אצלנו בDigitai יש את הידע והניסיון בכל התחומים הבאים:

פיתוח Front End ו- Backend
עיצוב מוצר וחווית משתמש UX
Agile ו Scrum
אנליטיקה וניתוחים
דטאות וביג דאטה
מרקטינג אוטומיישן ועוד

חשוב לא פחות, זה החיבור שלכם עם הצוות והאנשים שיבנו את האתר שלכם, כדאי להכיר אותם קצת יותר טוב מכיוון שאתם הולכים לעבוד איתם קרוב.

3. תהליך עבודה נכון
עוד נקודה חשובה עבורכם היא תהליך העבודה, ובעיקר האם תהליך העבודה שלהם תואם לתהליך בעסק שלכם.
החלק החשוב ביותר בתהליך בניית אתרים שאתם רוצים לשים לב אליו זה נושא איפיון האתר. יש את הדרך המוכרת והישנה שאתם (הלקוח) מספקים את האיפיון המלא לאתר באופן מסודר ולאחר מכן אין לכם הרבה מוערבות בתהליך עד לקבלת אתר מוכן בהתאם לאיפיון ששלחתם. זה אומנם נשמע טוב ונכון אבל שיטת עבודה זו היא מיושנת וכבר לא נכונה מהסיבה העיקרית שבמידה ומשהו השתנה בצרכים שלכם מהאתר, או במודל העסקי שלכם או בכל דבר שקשור ולא תואם לאיפיון זה עלול לייקר את תהליך הפיתוח ולעכב אותו בצורה משמעותית ולפעמים גם יש מקרים שבהם נדרשים להתחיל הכל מהתחלה.

לעומת זאת, הדרך הנכונה יותר כיום היא לבנות את האיפיון שלכם ביחד עם חברת בניית אתרים אותה בחרתם לפרויקט שלכם. על ידי הצגת הצרכים שלכם וכמו כן את היתרונות והחסרונות, המאפיינים של אותה חברה יוכלו לזהות דברים עתידיים שאולי תצטרכו ויותר מזה לבנות לכם מערכת גמישה יותר שיכולה לתת מענה לכל תוספת כזו או אחרת בעתיד. בשיטה הזאת מנהל הפרויקט הוא אתם, אתם שותפים לכל ההחלטות ולכל ההתייעצויות לגבי הפרויקט שלכם והאישור הסופי הוא אך ורק שלכם.

4. תקשורת טובה ושקופה
במידה וחברת בניית אתרים משתמשת בתהליך עבודה נכון, בו אתם מאפיינים יחד את המוצר שלכם, התקשורת היא חלק משמעותי ביותר בתהליך הזה. היא חייבת להיות פתוחה כנה ושקופה, אומנם אתם מנהלי הפרויקט והאישור הסופי הוא רק שלכם, אבל חשוב לקבל את הדעות ולשמוע את כל הצדדים שעובדים על הפרויקט שלכם. זה ישפיע ישירות על איכות והצלחת הפרויקט שלכם.

חלק מהדברים שנמדדים בתקשורת טובה ופתוחה היא כמה זמן לוקח להם לענות על שאלות בהשוואה לכמה זמן לקח להם לענות לפניה הראשונה שלך לפני שהתחלת לעבוד איתם. באילו ובכמה דרכים ניתן ליצור איתם קשר.

הגישה שלנו ב Digitai שעובדת לנו באופן מצויין, אנחנו סוכנות קטנה ומשפחתית וכל לקוח מכיר את כל הצוות שלנו ויש לו גישה לכל חברי הצוות שעובדים על הפרויקט שלו ללא צורך לעבור דרך מנהל, מזכירה או כל שער כזה או אחר. אם מדובר בתוכן הוא יכול לדבר ישר עם הכותבת, עם זה נושא שנוגע לעיצוב הוא יכול לדבר ישירות עם המעצב וכן הלאה.

בכדי לשמור על קשר טוב ועדכני עם אנחנו נוטים להיפגש עם הלקוחות שלנו בכל חודש, זה עוזר לשמור על מיקוד ועל מערכת יחסים טובה.

ועכשיו לדברים הלא טובים, ממה אתם צריכים להיזהר?

הם זולים
בניית אתרים וכמו כל תחום אחר, הפתגם הישן בדרך כלל נכון: הזול הוא היקר. אם חברת בניית אתרים מציעה אתר במחיר זול עם זמן פיתוח מהיר ואיכות הכי טובה זה נשמע טוב מדי בכדי להיות אמיתי, נכון? ברוב המקרים זה לא קורה.

במקרים זה שכן קורה, אתם יכולים למצוא חברת בניית אתרים הודית או מזרח אירופית שהעלות תהיה נמוכה אבל התקשורת תהיה מאוד קשה. ויש מקרים שבהם זה כן עובד וניתן לקבל מחיר טוב ועבודה טובה וזה בגלל הבדל המטבע בין הודו לישראל.

אם הגורם היחידי שלכם הוא מחיר ורק מחיר טוב אז אתם צריכים לחשב את האסטרטגיה שלכם מחדש, אתם אמנם יכולים ובטח גם תצליחו למצוא חברה במיקור חוץ שתבנה לכם אתר בזול אבל סביר להניח שאתם לא תאהבו את מה שתקבלו. במהלך 12 שנות ניסיון שלנו היו לנו לא מעט (בלשון המעטה) לקוחות שבחרו בדרך הזולה והגיעו אלינו עם אתרים שבורים או חצי אתרים וביקשו מאיתנו שנסיים את הפרויקט, כך יצא בעצם שהזול הוא יקר. הם שילמו כפול בגלל שניסו לחסוך בהתחלה והתייחסו לגורם אחד בלבד.

הם ״יס״ מנים
אתם רוצים להיזהר מחברת בניית אתרים שמסכימה איתכם ועל כל דבר אומרים לכם כן רק על מנת לסגור את הפרויקט. אחרי הכל אם אתם כבר יודעים הכל אז למה אתם צריכים אותם? הרי אתם לא יודעים וזו הסיבה שהתקשרתם אליהם. אם אתם מדברים עם חברת בניית אתרים והם מסכימים על מחיר, על לוחות זמנים, סוג פרויקט, סוג טכנולוגיה ופשוט אומרים לכם כן להכל כדאי לכם לחפש קצת יותר טוב ולחקור עליהם לפני שאתם בוחרים בהם.

הם מאחרים
הכי פשוט, אם הם מאחרים לענות לכם זה פשוט לא. אם פניתם לחברה לבניית אתרים וקיבלתם תשובה יותר מאוחר מ-24 שעות לקשר ראשוני זה דגל אדום. בנוסף אם יש עיכובים בשליחת הצעות מחיר, עיכוב במיילים זה דברים שמומלץ להיזהר מהם מאוד ופשוט לוותר כבר בהתחלה.

הם מעורפלים
אם אתם שמים לב שהם לא מצליחים לתת לכם תשובות מדויקות וברורות למשל למה משימה איקס לוקחת שבוע אז שוב זהו דגל אדום, אתם רוצים לעבוד עם חברה לבניית אתרים שיכולים לתת לכם תשובות ברורות והסבר מדויק לכל פעולה ודבר שהם עושים.

אז מה היה לנו פה
בחירת חברת בניית אתרים שלכם היא ההחלטה אולי הכי חשובה בתהליך שלכם להפוך את העסק שלכם לדיגיטלי. חברה בעלת מוניטין עם תיק עבודות שמציעה פתרונות ייחודיים ועם הכישורים הנכונים ותקשורת טובה לבנות את האתר שלכם.

בסופו של דבר, אתם מחפשים שותפים לדרך שלכם, אתם צריכים חברת בניית אתרים שתתחבר לרעיון שלכם ולמי שאתם בכדי שיוכלו ללוות אותכם ולתמוך בכם לאורך כל הדרך שלכם אל בניית האתר החדש שלכם.

אנחנו מחזיקים לכם אצבעות, בהצלחה 