אז יש לנו עובד ואנחנו רוצים לשפר את התפקוד שלו. מה עושים?

בחורה עם מחשב נייד

מה שלומך?
בא לי לתת לך מתנה לחיים. איזו מתנה? היכולת להניע אנשים למקום שנכון לך ויקדם אותך.
אז מה צריך לעשות בשביל זה?
אפוק טיימס העלו היום כתבה שמתייחסת למחקר שנערך בשנה שעברה על ידי פסיכולוג בשם רוברט נאש. אמלק – כשאתם נותנים משוב או ביקורת – תתייחסו לעתיד. לטענת אפוק טיימס הצד השני יזכור את זה יותר טוב.
בינינו? אפוק טיימס טועים. זה לא הזיכרון שיושפע. כשאנחנו בוחרים לתת משוב אפקטיבי, משמע משוב עתידי לאנשים סביבנו הם מונעים לפעולה. למה?
כי כולנו רוצים להשתפר. הביטחון העצמי שלנו תלוי בין השאר ביכולת שלנו לראות את עצמנו בתהליך של התפתחות ושיפור מתמיד.

בדיוק בגלל זה כשמציינים בפנינו את המקומות בהם טעינו קורה משהו מדהים. נכנסים לפעולה מנגנונים שקשורים לסגנונות התקשורת שלנו.
אם אנחנו מקדמים (שמהווים 45% מהאוכלוסיה – זה המון!!!) אז רוב הסיכויים הם שאנחנו נפגע ולא נבין באמת מה רוצים מאיתנו, ויש גם מצב שנעשה דווקא. אם אנחנו תומכים (מהווים כ-10% מהאוכלוסייה) אנחנו סתם נפגע – כמה נקשיב? תלוי בביקורת. אם אנחנו מנתחים (שמהווים עוד כ-10% מהאוכלוסיה) אנחנו פשוט לא נקבל את האפשרות שטעינו כי בדקנו את עצמנו כל כך הרבה פעמים…
נשארנו עם 35% מהאוכלוסיה שיכולים לקבל משוב שמתייחסים למה שהם עשו, מה שהיה וכל מה שנמצא בעבר. 

אז מה עושים? מסתכלים קדימה ומדברים פרקטית.

לדוגמא:-
– "בפעם הבאה שאנחנו הולכים לישיבת הנהלה, אני צריך שתגיע מוכן יותר, מה שיעזור לנו זה אם תדע להכין היטב את נושאים א ב וג" יהיה יעיל יותר מ"אני לא מאמין שלא הבאת את זה ואת זה ואת זה" או "איך לא ידעת ש…."?
– "תקשיבי, מאוד אשמח אם בפעמים הבאות תוכלי להגיע מוקדם יותר, יש משימות שצריכות להתבצע על הבוקר כי…" יעבוד טוב יותר מ"את כל הזמן מאחרת לי, מתי תפסיקי לאחר?"

לא מספיק? לא נורא 🙂
אני גם נותנת ייעוץ ותמיד אפשר לפנות אליי בטלפון 053-3390707
שלכם עד הפעם הבאה,
מיכל אופיר – מובילה להעצמת הביטחון והערך העצמי.