רוני נאק
זו עובדה ידועה שטמפרטורות קיצוניות יכולות להשפיע לרעה על הביצועים של רכב חשמלי. שילוב של חימום או מיזוג ימשיכו וירעו עוד יותר את המצב ויגרמו לסוללות הליתיום המזינות את המנועים במכוניות החשמליות לפרוק את מטענן מהר הרבה יותר. אבל כמה מהר?
בסוף השבוע פרסם ה-AAA מחקר שמטרתו לעזור למשתמש מן השורה להבין טוב יותר את המגבלות של המכונית החשמלית שלו – כי מי שבנה את הרכב בוודאי שלא יספר לו דברים כאלה – ולדעת למה לצפות כשיצא לכבישים בימים קרים במיוחד או חמים ביותר. הנה התקציר.

בכן – טווח הנסיעה של רכב חשמלי עשוי לרדת בכ-41% כאשר הטמפרטורה מגיעה או יורדת מ-6 מעלות צלזיוס והחימום ברכב מופעל – כך על פי הדוח. זאת אומרת שאם תכננתם נסיעה של 100 קילומטרים, ביום חורפי סוער וקר, אתם תוכלו לנסוע רק 59 קילומטרים עד שהמכונית תעצור. אבל לא רק הטווח מתקצר גם עלויות השימוש עולות כי אתם נוסעים פחות עם אותה טעינה בדיוק והמחיר של הטעינה זהה בכל מזג אוויר.
כשחם המצב פחות גרוע. המחקר של ה-AAA גילה כי בטמפ' של 35 מעלות צלזיוס ומעלה בנסיעה בה המזגן דולק – יתקצר טווח הנסיעה ב-17% והעלויות יאמירו בהתאם.
הפתרון הקל הוא לחמם או למזג את הרכב לפני הנסיעה כאשר הוא עדיין מחובר לטעינה בקיר – מה שעשוי להפחית במידת מה את העומס על המצבר בהמשך הנסיעה.