או לפחות מנסה שיהיה מה לחסוך….

בחורה עם מחשב נייד

זה הולך ככה:

קודם כל אני עובדת. יום צילום לגוף תקשורת גדול ומרכזי במדינתנו. (לא משנה איזה כי כולם כאלה…). בדרך כלל היום יסתיים כ 16 שעות אחרי שיצאתי מהבית. לפעמים יותר. את היום הזה אני והקולגות שלי נעביר בדרך כלל בעמידה על הרגליים. בריכוז מטורף ובלא מעט לחץ. אבל שני האחרונים, אני מניחה, תקפים לכל סוגי העבודות.

אחרי יומיים אתקשר למפיק בשביל לשאול לאן להעביר את חשבונית העסקה. "או!", הוא יגיד לי "תיכף תתקשר אליך המתאמת ותסביר לך מה לעשות".

למחרת אתקשר למתאמת. היא תשלח לי במייל הוראות הפעלה וארבעה קבצים מצורפים. ניסיתי להוציא בזמנו אזרחות גרמנית – תאמינו לי ששם היו פחות מסמכים למלא, והשאלות היו פולשניות פחות.

אחד הטפסים הוא אישור פרטי בנק כדי שהגוף המכובד יוכל להעביר אלי את הכסף, ולא חלילה למישהו אחר.

הפקס במשרד שבו אני נמצאת לא עובד.  אני הולכת למשרד השני. אני מפקססת לבנק. מתקשרת לקבל אישור שהפקס הגיע. הפקס הגיע.

יומיים אחרי אני מתקשרת לשאול למה לא מחזירים לי אותו. מהצד השני אומרים שלוקח זמן לפקס להיקלט במערכת ושלא אדאג.

יומיים אחרי אני מתקשרת שוב לשאול איך מתקדמת הקליטה של הפקס. מסתבר שלא מוצאים את הפקס. שוב אני הולכת למשרד השני. שוב אני שולחת. בטעות אני לא שמה לב שאני במצב של העתקה ולא של פקס, והמכונה מתחילה להשריץ למעלה מחמש מאות ושישים אלף עותקים. כמה שניות של פאניקה עד שאני מכבה אותה. מבטים נוזפים מהמזכירה. מפקססת. מתקשרת. מוודאת וכו'.

שלושה ימים אחר כך חוזרים אלי מהבנק. מסתבר שיש איזו שורה נשכחת בטופס ובה כתוב שצריך לקבל אימות חתימה שלי מעורך דין או רואה חשבון, ובלי זה הבנק שלי לא יוכל לחתום על המסמך. כאן מתחילים לפקוע לי עצבים במוח (ולא, לא באמת אכפת לי אם יש או אין עצבים במוח). אני שואלת בטון מקפיא איך זה יכול להיות שחתימה שלי ממש מספקת אותם כשהיא כתובה על צ'קים שיוצאים לי מהחשבון, ולא מספיק טובה כדי לאפשר לי להכניס כסף לחשבון. סתם, אני לא שואלת את זה ככה. אני שואגת על הפקיד האומלל בצד השני בכזה ווליום שרכבים עוצרים בחריקה בצומת לה גוורדיה.

במחשבה שניה הבנק מסכים לאשר לי את המסמך. הולכת למשרד השני. מחכה שיגיע הפקס מהבנק. הוא מגיע. המזכירה של המשרד השני כבר פחות סבלנית.

אני ממלאת את שאר הטפסים. מאד מאד בזהירות. להלן מה שדורשים ממני:

פרילנסרים שימו לב:

הנהלת חשבונות הוציאה מס' הוראות וחוקים חדשים:

  1. עוסק פטור – עוסק פטור מחויב להגיש חשבונית עסקה/ קבלה/דרישת תשלום. וכמובן להעביר ל… העתק מתעודת העוסק פטור שלו.
  2. לפי החוק החדש בישראל יש אפשרות לעוסק מורשה להגיש חש' עסקה ורק אחרי התשלום להגיש חש' מס/קבלה – אנא להקפיד להעביר את החש' מס/קבלה מיד לאחר קבלת התשלום.
  3. מי שעובד עם אישור ניכוי שכר אומנים – מגיש דרישת תשלום.
  4. דרישת תשלום – ל… יש טופס דרישת תשלום – יש למלא ולהגיש אך ורק אותו.
  5. פרילנס/חברה שעובדים פעם ראשונה עם … – ספק חדש המעוניין להגיש חש' צריך למלא מס' טפסים:
  • טופס פתיחת ספק
  • חש' מס/דרישת תשלום/קבלה/חש' עסקה – לפי הצורך
  • אישור ניכוי מס במקור
  • אישור ניהול ספרים
  • טופס בקשה להעברת כספים לספק (העברה בנקאית) חתום. (ספק פרטי – אך ורק חלק א', ספק שהוא חברה בעמ" – חתום ע"י הבנק שלו )

לשאלות, הבהרות וקבלת טפסים מתאימים יש לפנות למפיק/ה שהזמינ/ה את העבודה.

שימו לב: הנהלת חשבונות לא תשלם למי שלא יגיש כנדרש.

הבנתם? לא מסובך, נכון? במיוחד לא לחסות רפות שכל ומופרעות קשב….

שלחתי. עכשיו כל שנשאר לי לעשות הוא לחכות שוטף + 45 יום, בשביל שאוכל להתקשר במורך לב להנהלת החשבונות המפחידה הזאת כדי לשמוע שהפקס שוב לא עבר, והטפסים בכלל לא הגיעו אליה…