אורז מלא עם שעועית מש

מתכון למנה מזינה, בסיסית מאד ובריאה. מסתבר שאפשר לעשות אותה טעימה.

image

כשהכנתי את המנה ושיתפתי תמונה של הסיר לפייסבוק, הופתעתי מכמות הבקשות למתכון. ואני, כשמבקשים, כותבת ומסבירה. זה חלק מהכיף שלי כבלוגרית. ואם שואלים על אוכל בריא, אני מתנדבת לפרט:

זוהי ארוחה מלאה בצלחת בריאה אחת. שעועית מש, זוהי שעועית קטנטנה, אחת הנפוצות והשימושית ביותר בעולם, שמספקת לנו את החלבון, ואורז מלא המספק את הפחמימה המורכבת.
רוצים ויטמינים ועוד סיבים תזונתיים? הוספתי לתבשיל גם עלים ירוקים.

אורז מלא עם שעועית מש – משו משו

המרכיבים
1.5 כוסות אורז מלא
0.5 כוס שעועית מש
1 כף שמן קנולה
3.5 כוסות מים
0.5 כוסות עשבי תיבול קצוצים (פטרוזיליה, כוסברה, שמיר או שילוב שלהם)
0.5 כפית מלח

אופן ההכנה
מכניסים את השעועית לקערה ומכסים ב-2 כוסות מים. משרים כך למשך שעתיים שלוש. שוטפים ומסננים.
מכניסים את השמן והאורז לסיר ומטגנים תוך כדי ערבוב במשך דקה אחת, עד שכל גרגרי האורז מצופים בשמן. מוסיפים 3.5 כוסות מים ומביאים לרתיחה.
מוסיפים את המלח ומערבבים.
מפזרים מעל את השעועית המסוננת, מוסיפים את עשבי התיבול וסוגרים את הסיר.
מביאים לרתיחה, ואז מבשלים 35 דקות על אש קטנה.
מכבים את האש ומשאירים לעמוד עוד 15 דקות בלי לפתוח את הסיר.

image

הערות:

  • למי שיש כובע קסמים לאורז של דיש וויש (לי יש!) ניתן לבשל רק 25 דקות, להסיר מהאש, להלביש את הכובע על הסיר ולתת לו לעמוד ולהמשיך להתבשל באדים כחצי שעה.
  • האורז יוצא אחד אחד, פשוט מדהים.
  • אפשר לאכול את המנה חמה כמו שהיא או עם רוטב עגבניות או אפונה או כתוספת למנה עקרית.
  • ניתן ליהנות מהמנה גם למחרת כחלק מסלט. מוסיפים לתערובת עוד עלי בייבי, בצל ירוק ופטרוזיליה קצוצה ויש סלט משביע ובריא.
אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.