8 מתכונים בריאים לט"ו בשבט

דלעת צלויה עם פירות יבשים, גרנולה עם אגוזים, מעדן חיטה בולגרי וריבת תותים. לקראת חג האילנות, קבלו את המתכונים שיעשו גם חג במטבח

פשטידה

מתכונים עם פירות העונה ופירות יבשים הם תמיד טובים ולא צריך סיבה מיוחדת כדי לשלבם בתפריט היומי, אבל ט"ו בשבט הוא בהחלט הזדמנות טובה לחגיגה, והפעם לא מדובר במתכוני עוגות ועוגיות, אלא במתכונים של מנות שונות ומגוונות.

קבלו 8 מתכוני נבחרים של בלוגריות האוכל של סלונה:

שלישית גרנולה

מתכון אחד שהפך מהר לשלישייה. עוגיות נפלאות עם קינמון ואגוזים ושאר הפתעות טעימות, חטיף אנרגיה ביתי עטוף בנייר, ופירורי גרנולה. וגם אופציה טבעונית.

צילום: מירב גביש

למתכון של מירב גביש – לחצו כאן

בוטנים מקורמלים

בוטנים שלמים, לא קלויים (או אגוזים אחרים – שקדים, פקאן, קאשיו), על המחבת עם סירופ. זהירות, זה ממכר.

צילום: הגרגרנית

למתכון של הגרגרנית – לחצו כאן

=

מעדן בולגרי של חיטה

למעדן הזה לאה זוהר התמכרה בטיול לבולגריה. שם, במקום קטן, הבעלים הכינו אותו כל יום טרי.

צילום: לאה זוהר

למתכון של לאה זוהר – לחצו כאן

פסטייה

מאפה שמתפצפץ בפה, מלא טעמים, ריחות ותבלינים, שמחבר את אורלי כהן לסבתא ולטיול במזרח הרחוק.

צילום: אורלי כהן

למתכון של אורלי כהן – לחצו כאן

– י

דלעת צלויה עם פירות יבשים

תוספת מתקתקה של דלעת צלויה עם פירות יבשים, מנה שהיא בת לוויה מושלמת לאורז לבן או קוסקוס.

צילום: אלונה זוהר

למתכון של אלונה זוהר – לחצו כאן

ריבת תותים

אפשר ואף כדאי להכין ריבות בבית. זה קל מעיין כמותו, בריא פי כמה וכמה מהריבות שאנו קונים בסופר, יכול לשמש למריחת כריכים לילדים ולמבוגרים, למילוי לעוגות וסתם לאכול עם כפית כי זה באמת ממש ממש טעים.

צילום: סיגל שרגא

למתכון של סיגל שרגא – לחצו כאן

גרנולה ביתית

אמא ירוקה מכינה גרנולה במתיקות מעודנת שגם הילדים אוהבים.

צילום: מיה מיטב מגן

 למתכון של אמא ירוקה – לחצו כאן

סלסלת פירות

סלסלה טבעית להגשת מבחר פירות יבשים וטריים. חג של צמיחה לכולנו.

צילום: אביגייל פולק כהן

למתכון של אביגייל פולק כהן – לחצו כאן.

שיהיה חג שמח וטעים!