שטויות במיץ עגבניות

הגרגרנית פשוט רוצה להכין בקיץ ברוסקטה – מנת פתיחה איטלקית מלחם קלוי עם שום, שמן זית והרבה עגבניות

עגבניות שרי

עגבניה היא מסוג המאכלים שחוצים את העם לשניים. יש כאלה שלא יכולים לראות עגבניות, לא כל שכן לאכול אותן. לאחרים הסלט אינו שלם בלי המיץ של העגבניה. החלטתי להקדיש פוסט שלם לעגבניה, לאחר ביקור בחממת עגבניות בנגב המערבי. בחממה הזו מגדלים, תקשיבו טוב, כ-2,000 מינים של עגבניות! היא באמת ייחודית ומשמשת להדגמה של הפירות המופקים מזרעים שונים. עגבניות עגולות, עגבניות תמר, עגבניות שרי, עגבניות ארוכות בצורת פלפל שושקה, אדומות, מנומרות, צהובות וכתומות, מה לא? לצערי, הפרמטר החשוב ביותר היום בשוק הוא זמן חיי מדף ומראה העגבניה, בעוד הטעם נמצא אי שם בתחתית סולם ההעדפות.

אחרי השיטפון האדום (/כתום/צהוב) שקיבלתי בעיניים מעגבניות הקיץ, אתם מבינים שהייתי חייבת לשתף גם אתכם בחוויה. יכולתי לכתוב על מנת העגבניות האהובה עלי, אבל זה לא ממש מתכון. בכל זאת, אין כמו פרוסות עגבניה, מלח גס, קצת בצל ירוק קצוץ מעל ושמן זית מעולה. טוב, גם לחם טרי לנגב את כל הטוב הזה. לכן, התחכמתי, אבל לא הרבה מעבר לזה… ברוסקטה! מנת הפתיחה האיטלקית הזו היא פשוט לחם קלוי עם שום, שמן זית והרבה עגבניות. פרוש המילה ברוסקטה בא מהפועל קלוי על פחמים או על גריל. אנחנו נשתמש בתנור שלנו.

ברוסקטה עגבניות

החומרים:

  • 2 פרוסות, עבות יחסית, של לחם שאור (או כל לחם אחר שטעים לכם)
  • 2 כפות שמן זית כתית מעולה
  • 1 שן שום חצויה
  • 1 עגבניה בשלה בינונית חתוכה לקוביות, או 6 עגבניות שרי חצויות
  • כמה עלי בזיליקום חתוכים לפיסות קטנות
  • מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה:

  1. הכניסו את פרוסות הלחם לתנור וקלו אותן מעט. המידה הנכונה היא כאשר הן קשות מבחוץ אבל רכות מבפנים (תחושו בידיים).
  2. זרזפו 1 כף שמן זית על פרוסות הלחם או משחו אותן בעזרת מברשת.
  3. שפשפו את שן השום בחלקה החתוך על הפרוסה עם שמן הזית, כך שהיא תספוג את הטעם.
  4. בקערה ערבבו את שמן הזית שנשאר עם העגבניות, הבזיליקום, מלח ופלפל. קצצו את שן השום בה השתמשתם והוסיפו גם אותה.
  5. הניחו בזהירות את כל הכבודה על פרוסות הלחם והגישו. הפרוסה תספוג את הטעמים הנפלאים של העגבניות המתובלות ולכם נכונה בפה חוויה קראנצ'ית, מלאת טעמים ונהדרת.

כמה פשוט, ככה טעים. בתאבון!

נשארו עוד עגבניות? הנה מה שצריך לעשות איתן ביום קיץ חם:

יש לי עוד המון עגבניות. חכו, חכו לפוסט המשך.

השוונץ

  • טריוויה-עגבניה: העגבניה, פרי ממשפחת הסולניים, הגיעה אלינו מדרום אמריקה, למרות שנראה שהיא היתה כאן מאז ומעולם, כחלק מסלט הירקות שלנו. חשוב לאכול עגבניות כי יש בהן הרבה מאוד ליקופן, אנטיאוקסידנט העוזר במניעת סרטן.
  • שטויות במיץ עגבניות? ביטוי, אשר פרושו דברי הבל ומקורו בביטוי בגרמנית, המתורגם מילולית ל"שטויות ברוטב". העגבניות הוספו בשביל החרוז… הנה מתי כספי, שמסביר הכל.

[youtube K6fR2pUxyZw nolink]

מתוך הבלוג של הגרגרנית

הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit