ממרח שוקולד לפסח

גלית אלפרט חולה על מצה עם שוקולד, והמציאה מתכון הכי פשוט של ממרח שישמש אותנו עד הקיץ. אם יישאר, כמובן

הרבה מילים נכתבות כל שנה על המצות; האם הן בריאות או לא, כמה קלוריות הן מכילות, מה הן עושות לקיבה, לכליות, לבריאות שלנו, ועוד ועוד ועוד.

אני מאמינה בלראות את המתוק בכל סיטואציה, ושתמיד הברחירה היא בידנו- אם לבחור במתוק או בדרך האחרת. לכן, לכבוד פסח וחגיגת המצות הכנתי לכם מתכון ממש ממש פשוט להכנת ממרח שוקולד ואגוזים מתוק ומפנק, שבין השאר, משתלב נהדר עם המצות. הוא קל ומהיר להכנה וניתן לשמור אותו עד כחודש.

החומרים:

  • 150 גרם חמאה
  • 100 גרם שוקולד מריר או חלב, מה שהכי אוהבים (לא מומלץ כאן שוקולד לבן) – מומס (אין צורך לטמפר ,רק שלא יהיה חם מידי)
  • 200 גרם מחית פרלינה (נוגט אגוזים או שקדים)

אופן ההכנה:

מערבבים את כל החומרים יחד בקערה – וזהו.

אז בעצם הסוד פה?

הסוד הוא: מצב החמאה. החמאה חייבת להיות רכה אבל ממש לא מומסת, יש להוציא אותה כמה שעות לפני ההכנה מהמקרר ולהניח על השיש. כשהיא רכה מספיק, להעביר לקערה להוסיף את השוקולד והפרלינה ולערבב עם המיקסר.

לאחר מכן – להעביר לצנצנת זכוכית או לכלי עם מכסה שנסגר טוב ולשמור בכיף.

לגבי השימור:

עדיף לא לשמור במקרר, אלא במקום קריר ויבש. אם תכניסו למקרר הממרח יתקשה. זה לא פוגע בו, כמובן, אבל זה ייאלץ אתכם להוציא אותו מהמקרר לרבע שעה לפחות כל פעם לפני השימוש. אז תחליטו אתם אם זה מתאים לכם. תוחלת חיי המדף שלו מחוץ למקרר היא עד שלושה שבועות, ןבתוך המקרר- אתם כמובן יכולים להחזיק אותו יותר, ואפילו לכמה חודשים.

בחודשי הקיץ החמים חייבים לשמור את הממרח במקרר, אבל אז גם זמן ההמתנה לפני המריחה הראשונה יהיה קצר הרבה יותר.

גיוונים אפשריים:

המתכון הזה הוא מתכון לממרח ממש בסיסי, ואתם עם הדמיון שלכם יכולים להוסיף לו המון גיוונים וליצור בכל פעם טעם אחר, כמו למשל: שברי אגוזים, שברי שקדים, חמוציות, רסק עוגיות פתי בר, חתיכות קטנות של קליפות תפוז ועוד.

לבלוג של גלית אלפרט – שוקולוג

לפייסבוק של גליתא