מאפה תפוחי אדמה ושמרים של גיל חובב

גיל חובב לקח מאפה מזרח אירופאי קלאסי, פישט אותו, הוסיף לו תובנות תימניות והפך אותו למאפה מלוח מושלם

תפוח אדמה

השם הגליציאנרי (והבלתי אפשרי) של המאפה הזה הוא – קחו נשימה ארוכה – מאנדעבורטשינעק. אנחנו נסתפק בתרגום לעברית. המתכון המקורי והמוסמך הוא של השף שמיל הולנד. אני פישטתי מעט והוספתי תובנות תימניות לפלא מגליציה. השימוש בקמח שמרים מקצר ומקל את המלאכה (שאינה קשה גם ככה) ושימו לב לפטנט עם העמילן של תפוחי האדמה – שיחוק מדהים!

המצרכים (ל-2 תבניות אינגליש קייק):

½ ק"ג קמח שמרים

¼ כוס שמן תירס

2 ביצים

¼ כוס חלב

1 בצל קצוץ ומטוגן ב-4 כפות שמן

4 תפוחי אדמה גדולים

מלח ופלפל

אופן ההכנה:

1. מכינים בצק מקמח, ביצים, שמן וחלב. לשים היטב. מגלגלים בטיפונת שמן, מכסים ומתפיחים עד להכפלת הנפח (שעה לפחות).

2. בינתיים קולפים את תפוחי האדמה ומגררים (הכי קל במעבד מזון). מעבירים לקערה וממליחים היטב. משהים כך חצי שעה.

3. סוחטים את תפוחי האדמה היטב-היטב לתוך הקערה (את הסחוטים מעבירים לקערה חדשה). בסוף תהליך הסחיטה יישארו בקערה מי-תפוחי אדמה (מדהים כמה) ועל הידיים יהיה ריח נעים של תפוחי אדמה. נותנים למי תפוחי האדמה לנוח רבע שעה (ואל דאגה, תפוחי האדמה הסחוטים שבקערה השנייה לא ישחירו תוך רבע שעה, זה בסדר).

4. והנה הפטנט: מקץ רבע שעה, שופכים בזהירות ובהדרגה את מי תפוחי האדמה לכיור. בתחתית הקערה יתגלה משקע לבן של עמילן – אותו נצרף לבצק, יחד עם תפוחי האדמה הסחוטים, הבצל המטוגן, מלח ושפע פלפל שחור. לשים שוב לבצק אחיד ומתפיחים עוד חצי שעה לפחות.

5. משמנים שתי תבניות אינגליש קייק, יוצקים לתוך כל אחת מהן חצי מהבצק ואופים שעה בחום של 180 מעלות, עד שהמאפים שחומים וסכין הננעצת בהם יוצאת יבשה.

6. פורסים ומגישים חם בלוויות גבינה מלוחה ומלפפונים חמוצים.

הערת המערכת:

מכיוון שאנחנו פה קצת פחות מוכשרים מגיל חובב, אז בהתחלה זה נראה כאילו המאפה הזה הולך להיות כישלון מפואר. הבצק + תפוחי האדמה והבצל לא היו אחידים, וגם התפיחה לא היתה משהו (חדי העין יוכלו להבחין בגבעה חריגה במאפה המוכן), אבל כל זה נשכח כהרף עין עם היציאה מהתנור. אז הריחות מילאו את הבית והתוצאה היתה טעימה טעימה. אה, ואל תתקמצנו על הפלפל השחור. הוא מאוד מוסיף.

בתיאבון!