מאפה פילו עם תרד וחלומי

החלומי, אותה גבינה שהופכת למעדן כשמחממים אותה, יכולה להוות בסיס נפלא למתכוני שבועות שלכם. לימור תירוש הכינה ממנה 3 מנות מגוונות

מאפה פילו

מתוך הבלוג של לימור תירוש

חלומי היא גבינה מלוחה, חצי קשה שעשויה מחלב עזים או כבשים ובעלת מרקם גמיש. כיום היא מיוצרת גם מחלב בקר או מתערובת חלב. מקורה בקפריסין שם היא משולבת באינסוף מאכלים וסלטים וכקינוח לצד פירות מתוקים. בשל מרקמה האלסטי ואיכותה המשביעה היא נאכלת כמנה עיקרית, לא פעם במקום מנת בשר. יתרונה הגדול בכך שהיא נשארת יציבה גם כשהיא מחוממת. אפשר לטגן אותה בשמן זית, לשפד ולצלות בגריל עם ירקות ולצלות במחבת לוהטת. >> עוד על חלומי

מאפה פילו תרד וחלומי

ספאנקופיטה – מאפה פילו תרד וחלומי

חומרים:

קילו עלי תרד טריים שטופים היטב

¼ כוס מים

50 גרם חמאה

14 עלי פילו

¼ כוס שמן זית

200 גרם גבינת חלומי מגוררת

לבלילה:

גביע יוגורט (200 מ"ל)

גביע שמנת חמוצה (200 מ"ל)

מיכל שמנת מתוקה

3 ביצים

½ כפית מלח

½ כפית פלפל שחור

קורט אגוז מוסקט

לזרייה: שומשום

אופן ההכנה:

מניחים בסיר גדול את עלי התרד המסוננים ממי השטיפה, מוזגים רבע כוס מים וקוביית חמאה, מכסים ומדליקים את האש. מרתיחים ומבשלים שתי דקות. מערבבים ומבשלים עוד דקה ומכבים. מסננים ושוטפים במים קרים. סוחטים את התרד היטב בעזרת הידיים ולוחצים עד שלא נותרו מים בתרד. מסננים חצי שעה.

מחממים תנור ל-180 מעלות. משמנים בשמן זית תבנית מלבנית (בגודל 20 על 25 או מעט גדולה יותר). אם עלי הפילו גדולים מהתבנית, מניחים אותה מעל עלי הפילו וחותכים את העלים לפי גודל בתבנית.

מניחים עלה פילו בתבנית המשומנת ומורחים, בעזרת מברשת, את העלה במעט בשמן זית. מניחים עלה נוסף מורחים בשמן זית וכך עם 7 עלים בסך הכול.

מפזרים חצי מכמות הגבינה, מעליה את עלי התרד הסחוטים ומעליהם את שאר הגבינה. מניחים עלה פילו מעל הגבינה ומורחים בשמן זית. מניחים עלה נוסף מורחים בשמן זית וחוזרים על הפעולה עם 7 עלים בסך הכול.

חותכים בסכין חדה ריבועים בגודל 4 ס"מ, עד תחתית התבנית.

בקערה בינונית טורפים את חומרי הבלילה ויוצקים לתבנית. מפרידים מעט את שולי המאפה מדפנות התבנית כדי שהמלית תזלוג לצדדים.

אופים חצי שעה.

מוציאים מהתנור מפזרים שומשום ואופים עוד חצי שעה. מומלץ להגיש לצד סלט ירקות חתוך גס, צ'זיקי או יוגורט מתובל בלימון ושמן זית.

ספאנקופיטה - מאפה פילו תרד וחלומי

.

מתכוני חלומי נוספים של לימור תירוש:

פריטטה עם קבנוס וחלומיפריטטה עם קבנוס וחלומי

.

.

.

.

.

.

.

.

צלעות טלה עם פירורי פנקו, נענע וחלומיצלעות טלה עם פירורי פנקו, נענע וחלומי

.

.

.

.

.

.

.

.

צילומים: לימור תירוש
לימור תירוש
בוגרת ה- Leith Cooking School בלונדון, ה- Migros School בציריך, וה- Ritz Escoffier School, וה- Cordon Bleu בפריז, מבשלת, מצלמת כותבת ומארחת.לימור מאמינה שאוכל מקרב אנשים ולבבות וכך שומרת את אהוביה קרוב, במטבח, בדרך הכי פשוטה של צבעים, ריחות, וטעמים. המטבח עבורה הוא זירה אינסופית של יצירה, מקום בו אנשים מתענגים ביחד, עוברים חוויה. לימור מבשלת בפשטות מוקפדת עם שילובים בלתי צפויים. אוהבת להפתיע חברים, תלמידים ואת עצמה.