חדשות האוכל: ט"ו בשבט הגיע

איזה מסעדות מגישות מנות מיוחדות לכבוד ט"ו בשבט? וגם מתחם אוכל חדש בקניון השרון ועסקית ערב וסופ"ש חדשה בכרמלה בנחלה

משמש ממולא

ברשת Black יגישו עד יום רביעי מנת ט"ו בשבט מיוחדת – משמש "מה-מולא": שלושה משמשים על שיפוד יקיטורי, ממולאים בתערובת המה-בורגר של Black, בצד חמוציות ושקדים מוקפצים. המנה (הראשונה) תעלה 35 שקל, וחברי מועדון ישלמו עליה 31 שקל.

משמש "מה-מולא" ב-Black. צילום: יח"צ

.

במונטיפיורי שבע יגישו בט"ו בשבט (רביעי, 8 בפברואר) כמה מנות ספיישל ברוח חג האילנות, שרקחה השפית והבעלים של המסעדה, אמילי גולדברג. תמצאו שם מרק קרם תפוח אדמה וגזר סגול מוגש עם ערמונים חמים (בתמונה, 32 שקל), טונה אדונה צרובה עם שומר, לימונים, אנדיב, יוגורט, פרחי אמנון ותמר ופיסטוקים (49 שקל), מרנג סלק עם קרם לבנדר ודבלים (34 שקל) ומיטב גבינות השוק עם פירות יבשים (56 שקל). מונטיפיורי שבע, מונטיפיורי 7 תל אביב, 03-5100094, שעות פתיחה: כל השבוע 12:00 עד לקוח אחרון.

מרק קרם תפוח אדמה וגזר סגול עם ערמונים של מונטיפיורי שבע. צילום: נועם בן אהרון

.

במסעדת Cena יגישו מחר ארוחת ט"ו בשבט בת 7 מנות (+סנגריה חופשי), שבנה השף והבעלים רועי אורן. הארוחה כוללת סלט עשבים אגוזי קשיו וחמוציות; ברוסקטה פרגית ברוטב משמש וציר עוף; טארט כבדי עוף, תאנים מקורמלות וגבינת עזים; שרימפס בחמאת תפוזים עם שברי סנט מור, שקדים וקרוטונים; טאג'ין עוף עם פירות יבשים וסיידר חם; מאפינס שוקולד ושקדים; אגס שיכור עם תערובת אגוזים; קפה ועוגיות לבנדר. וכל התענוג הזה יעלה 239 שקל לסועד. כדאי להזמין מקומות מראש. Cena, מונטיפיורי 42 תל אביב, 03-5605252, שעות פתיחה: ב'-שבת 18:00 עד לקוח אחרון.

ארוחת 7 מנות ב-Cena. צילום: יח"צ

.

מסעדת סקאלה תגיש מחר החל ב-19:00 תפריט מיוחד שיכלול מנות ברוח החג, שיצר שף המסעדה אורן ירושלמי. בין השאר יהיו שם אוסבקו טלה מבושל בבישול ארוך עם דלעת, שזיף שחור ותבלינים מתוקים (145 שקל), חזה עוף שלם בליווי צ'טני של משמשים, לימונים כבושים ותימין בציר עוף חם (102 שקל), אסקלופ כבד אווז מושחם על קוביות תפוח עץ ירוק מקורמלים, בליווי ערמונים ותמרים לחים (בתמונה, 92 שקל) ובננות מקורמלות עם לצד אגוזי לוז, חרוסת פירות יבשים ויין פורט (45 שקל). מספר המקומות מוגבל. מומלץ להזמין מקום מראש. סקאלה, מלון מצודת דוד, המלך דוד 7 ירושלים, 02-6212030.

אסקלופ כבד אווז של מסעדת סקאלה. צילום: יובל יוסף

.

זאת ועוד

בכרמלה בנחלה התחילו להגיש עסקית זוגית בערבים ובסופי שבוע במחיר של 128 שקל לסועד. הארוחה תוגש בימים ראשון עד חמישי בשעות 18:00 עד חצות ובשישי ושבת בשעות 12:00-16:00. הארוחה כוללת מנות פתיחה שמוגשות למרכז השולחן, למשל איקרה עם פלפלים אדומים שרופים בגריל עם בצל וצנונית; קלמארי על הפלנצ'ה צרוב עם מסבחה גרגירי חומוס וכרישה; וקרפצ'יו פילה בקר עם תלתלי פרמזן ברוטב בלסמי ושמן זית עם זיתים מרים. אחריהן יוצאו מנות עיקריות לבחירה. בין המנות העיקריות תמצאו פילה דג בחמאה לימונית עם ריזוטו ביין לבן וארטישוקים כבושים בשום ושמן; תבשיל עגל צלוי לאטו בציר בקר, ירקות שורש וסילאן עם כרוב מאודה על נזיד עדשים חומות; מחבת מולים מהבילה עם עגבניות, שום וברנדי; שניצל על וינאי מטוגן בשמאלץ עם פירה ובצל חרוך (בתמונה); מחבת מולים מהבילה עם עגבניות, שום וברנדי. כרמלה בנחלה, רמב"ם 14 פינת התבור 46, מדרחוב נחלת בנימין תל אביב, 03-5161417.

שניצל וינאי בכרמלה בנחלה. צילום: דניאל לילה

.

בקניון השרון נפתח מתחם אוכל חדש בקומת הכניסה, שכולל מקומות ישיבה ודוכני מזון: לחמים איכותיים, גבינות בוטיק, פיצוחים, עוגות, מיצים טבעיים ועוד. המתחם יפעל עד חודשי הקיץ.

מתחם מזון בקניון השרון. צילום: יח"צ