הסוד הוא בניחוח: כך תשמרו על ניחוח נפלא בבית

מכירים את זה שאתם נכנסים הביתה אחרי שלא שהיתם בו במשך יומיים או יותר, ואתם מרגישים שיש ריח באוויר? הוא לא בהכרח טוב או רע, הוא פשוט הניחוח הקבוע שמאפיין את הבית שלכם. הסיבה שאנחנו לא מרגישים את זה כל הזמן אלא רק אחרי פרק זמן ממושך היא שהגוף שלנו חווה "הסתגלות חושית". ככל שנחשפים לריחות למשך זמן רב יותר, כך מצליחים פחות להבחין בהם. באופן טבעי החיים בבית עם הילדים, הבישול, חיי היום־יום, חיות המחמד וכל מה שהם טומנים בחובם כל מיני ניחוחות שלא כולם רצויים. עם זאת, יש כמה דרכים נהדרות, קונבנציונליות יותר ופחות שבהן ניתן לנטרל ריחות מסוימים ולגרום לכל הבית להריח פשוט נפלא. הנה כמה מהן.

  1. פוטיפורי על הכיריים

פירושה של המילה פוטיפורי בצרפתית היא אומנם "קדירה רקובה", אך אל תתפתו לחשוב שמדובר במשהו לא נעים – להיפך. זוהי תערובת בשמים העשויה ממגוון עשבים ותבלינים, כמו: יסמין, לוונדר, תימין, עלי דפנה, קמומיל וסיגלית שאותם מערבבים יחד בסיר מעל הכיריים יחד עם קינמון, תפוז ותפוח. סוגרים את הסיר, נותנים למרקחת להתבשל יחד וכשפותחים את הסיר החדר מתמלא בניחוחות נעימים, סתוויים והכי נקיים שיש.

  1. לא נספוג את התנהגות הספוג!

ספוג רטוב במטבח עשוי להדיף ריחות לא נעימים. מאוד לא נעימים. גם אם אתם משתמשים בו יומם וליל כדי לנגב אי במטבח, את השיש או את הכיריים הקפידו לסחוט היטב את הספוג בתום השימוש לאחר שרחצתם אותו היטב, ולהניח אותו על משטח מבושם. כך לא רק תאריכו את חייו של הספוג ותמנעו מחיידקים לא רצויים לצמוח בו, אלא גם תעזרו לו להדיף ניחוח נעים.

  1. אחד פלוס אחד: גם עוגיות וגם ניחוח מדהים

מלאו את חלל המטבח והבית כולו בניחוח מתוק של עוגיות טריות. הפתרון הכי יעיל והכי טעים שיש להדפת ניחוחות נעימים בבית. מתווכי דירות, אגב, משתמשים בטריק הזה לא אחת כשהם מכניסים מגש עוגיות לתנור ממש לפני שהם מציגים בתים פתוחים כדי לגרום לבית להרגיש מזמין יותר עבור הקונה הפוטנציאלי.

  1. משליכים את הפח – לפח

אם יש מוקד קבוע שממנו עשויים לנבוע ריחות רעים, הרי שפח האשפה במטבח הוא אחד המובילים בדירוג. כדי להימנע מכך, נגבו את החלק הפנימי של פח האשפה בכל פעם שאתם משליכים את תכולת הפח, והוסיפו כמה שפריצים של תרסיס מונע ריחות. בנוסף, חשוב להשתמש בשקיות אטומות ובפח איכותי ואטום, ולהקפיד להשליך את תכולת הפח בהקדם, בעיקר אם מדובר בשאריות אוכל.

  1. ביי ביי, דג

אם טיגנתם דג או בישלתם תבשיל חריף במיוחד ואתם רוצים להשיב למטבח ניחוחות ניטרליים יחסית, הוסיפו את הטריק הזה לשגרת הניקיון שלאחר הארוחה: פשוט מניחים סיר על הכיריים וממלאים אותו בכוס מים בתוספת שלוש כפות חומץ. לאחר הרתיחה אפשרו לאדים מהסיר לחלחל למטבח, הם אמורים לנטרל את הריחות הכבדים.

  1. לחות במקלחת – אויבת הניחוחות הטובים

חדר אמבטיה לא מאוורר עשוי לפתח בקלות ריחות מעופשים וטחובים. לכן, לאחר שסיימתם להתקלח, הקפידו לפתוח את החלון או להשאיר את המאוורר בחדר פועל עד שהאדים יתפזרו והקירות והרצפה יהיו יבשים. בנוסף, חשוב לתלות את המגבות כך שיתייבשו בצורה מוחלטת ולהקפיד על כיבוסן אחת לשבוע.

  1. גם יופי, גם ניחוח טוב – עלי אקליפטוס בחדר השינה

עלי אקליפטוס הם לא רק יפים, הם גם מפיצים ניחוח טבעי מדהים לריענון חדר השינה. אם אתם רוצים לישון באווירה נעימה, ליצור תחושה מרגיעה ולהתערסל בניחוחות טבעיים נעימים גם כשאתם מפליגים אל עולם החלומות, פשוט שימו מספר ענפי אקליפטוס באגרטל עם מים לצד המיטה, הם כבר ידעו מה לעשות.