הארוחה הכי קלה שתכינו

הנה כמה פתרונות מהירים, טעימים ובריאים לארוחת ערב, לצהריים או כארוחה צמחונית. אפילו לא צריך מתכון, פשוט מכניסים למחבת, מקפיצים כמה דקות. והופ – ילדים, האוכל מוכן!

לקט ירקות

זה הרגע שכל אמא מכירה, והוא מגיע בכל ערב: את אומרת לעצמך "עוד 5 דקות הכל יגמר, וסוף-סוף אוכל לשבת "רגל על רגל", להישען לאחור, לשתות כוס קפה בשקט". אבל אז המציאות הולמת בך – צריך לתקתק ארוחת ערב. וזה ממש לא פשוט: הקטנה חייבת לאכול מיד, ורצוי שיהיו במנה שלה הרבה פחמימות, הגדול אוהב ארוחה חמה, כשבנוסף לכל החליט שהוא "צמחוני" וצריך ללהתאמץ כדי להכין לו מנות בריאות ומזינות.

הילדים ליקקו את הצלחת

פתרון מהיר שמספק את כולם לארוחות שכאלה הוא שקיות עם לקט של ירקות ופסטה מוקפאים. הלקט הראשון שניסיתי היה לקט להקפצה עם פסטה פוזילי. חיממתי קצת שמן במחבת, הוספתי חצי שקית של לקט ורוטב בסגנון סצ'ואן מהשקית המצורפת, ותוך דקה הייתה לי ארוחה צימחונית לתפארת. אפילו לתבל לא הייתי צריכה. רק בשביל להרגיש שבכל זאת הפעלתי את היצירתיות הקולינרית שלי, הוספתי סלט קטן: כמה עגבניות שרי, מלפפונים, צנונית קטנה עם קצת בלסמי וטיפת שמן זית. כל אחד מבני הבית קיבל צלחת צבעונית, רעננה ועם מראה כל כך מושקע, שאם לא הייתי מכינה אותה בעצמי, הייתי חושבת שזאת ארוחה שלוקח לפחות שעה להכין.

לראות ילד מתענג על ברוקולי

הניסיון היה כל כך מוצלח, שלמחרת, זה היה יום שישי בצהריים, עצרתי בסופרמרקט בדרך לצהרון והעמסתי לקט להקפצה עם פסטה פנה, שמכיל מלבד הפסטה גם ברוקולי, פלפל, שעועית עדינה, אפונה בצל וכרוב. הלקט הזה חוסך המון התעסקות, יש בו הרבה סוגי ירקות, כבר חתוכים ונקיים, כי למי יש כוח לבשל גם בצהריי יום שישי? את רק רוצה שהילדים יאכלו משהו ויילכו לצפות בשקט בטלויזיה, כדי שתוכלי סוף סוף לנוח.

הקפצתי את לקט הפנה לפי ההוראות, הוספתי רוטב, ובשביל להרגיש שבכל זאת תרמתי את חלקי, פיזרתי מלמעלה שבבי שקדים שקליתי מראש במחבת במשך כמה שניות. אמרתי לעצמי בלב שאני אלופה, בעוד בתי הקטנה והאנינה מתענגת מול עיני על פיסת ברוקולי, דבר שלא ראיתי אותה עושה מעולם.

ביום ראשון שלאחר מכן הקפצתי לקט בסגנון סיני שכל כולו ירקות: גזר, פלפלים, נבטים בתוספת שקית רוטב בסגנון סיני. למנה צירפתי אטריות אורז שטבלתי כמה דקות במים רותחים,ומעל פיזרתי  כוסברה קצוצה – העשב הכי אהוב במשפחה שלנו. הרגשתי הכי אייל שני שאפשר.

הילדים שאלו מתי מתחילים האודישנים לעונה החדשה של מאסטר שף.

מרכיבים פשוטים ובריאים

למחרת האיש שלי חזר מקניות עם לקט שעדיין לא נוסה על שולחננו:  לקט להקפצה בסגנון תאילנדי. חיממתי רצועות עוף, שאריות מארוחת ליל ואורז, כדי  שיהיה על מה להשכיב את תערובת הירקות שהכילה ברוקולי, פלפלים צבעוניים, אפונה סינית ובצל, בתוספת רוטב תאילנדי ניחוחי. גם במקרה הזה, חסכתי זמן יקר. כי הכנת ירקות מוקפצים זה עניין שלם, המון התעסקות – גם בקילוף וחיתוך מיוחד של הירקות, גם לדאוג למגוון סוגי ירקות הירקות בסגנון המתאים למוקפצים. השימוש בלקט המוקפא חסך את כל אלה.

הקטנה הודיעה לנו באופן רשמי שבזמן האחרון הארוחות בבית שלנו "מה-זה בסדר!" והגדול ציין שלא זכור לו מתי הוא אכל ירקות מכל כך הרבה סוגים תוך זמן קצר כל כך וכמה הוא מבסוט מכך שהחליט להיות צמחוני.

אחרי שכולם סיימו לאכול, חרגתי ממנהגי ובמקום לקרוס על הספה עם העיתון התיישבתי ליד שולחן המטבח עם שקית לקט ריקה. עברתי שוב על רשימת המרכיבים בתקווה שלא אמצא בה משהו שלא הייתי רוצה לתת לצאצאיי האהובים. לא התאכזבתי. מרוצה מעצמי ומהתגלית הלכתי לקפל כביסה. אחר כך עוד נשאר לי זמן לקפה.