בראנץ' ספרדי בטאפאס אחד העם: עונג שבת

אם קמתם מורעבים בשבת (נניח אחרי דייט מוצלח במיוחד), טאפאס אחד העם הוא ה-מקום בשבילכם. ויש גם מתכון לאחת המנות המצטיינות. אזהרה: לא מתאים לצמחונים ולשומרי כשרות

טאפס

אף פעם לא הבנתי את הקונספט של בראנץ'. אולי זה קשור לעובדה שהיקיצה הטבעית שלי היא בחמש-שש בבוקר, גם בסופי שבוע (ולא, אין לי ילדים, חתולים או כל תירוץ הגיוני אחר לתופעה הזאת). מבחינתי בראנץ' תמיד היה ארוחת בוקר לאנשים בני מזל שמצליחים לקום מאוחר, ופשוט לא נעים להם להגיד שהם אוכלים ארוחת בוקר ב-11:00.

עד שבשבת האחרונה עברתי חוויה מתקנת בבראנץ' הספרדי של טאפאס אחד העם, שמוגש בימי שישי בשבת בין השעות 11:00 ל-16:00. אבל לפני שנתחיל, צריך להיפרד משומרי הכשרות ומהצמחונים. מצטערת, זה לא בשבילכם. נכון שחלק מהמנות לא בשריות, אבל הבשר מהווה חלק מהותי מהארוחה ולוותר עליו זה להתפשר.

מפרט הארוחה כולל תבשיל לבחירה: שקשוקה ספרדית, תבשיל פולנטה עם פטריות, תבשיל פלפלים ובייקון, תבשיל תרד ותבשיל תפוחי אדמה ושינקן (ראו מתכון בהמשך). כל התבשילים מוגשים עם ביצי עין. בנוסף כוללת הארוחה פלטת נקניקים וגבינות, ממרחים וסלטים מיוחדים לצד חלה מפנקת של שבת. בקבוק סאן פלגרינו לימון/תפוז אישי או סנגרייה לבנה ושתייה חמה. הכל במחיר של 78 שקל לאדם.

הגענו ב-11:00 (טוב, בסדר, 2 דקות ל-11:00) והיינו הראשונים במקום, מה שהיה יתרון גדול מבחינתי. נורא יפה שם, בטאפאס אחד העם, והיתה את השלווה האפיינית לשבת בבוקר והיינו רעבים (כי, כאמור, קמנו בשש בבוקר). הוא הזמין את השקשוקה הספרדית ("זה חריף", הזהיר אותו המלצר, ובן זוגי היקר הסתכל עליו בתגובה במבט של "לא מאיימים על מישהו שמחסל צ'ילי בקילוגרמים בשקשוקה חריפה" או משהו דומה) ואני את תבשיל תפוחי האדמה והשינקן, ועד שהם הגיעו נשנשנו מפלטת הנקניקים והגבינות ואני נהניתי מאוד מהסנגרייה שלי.

ואז גם הבנתי את הקונספט של הבראנץ': לכאורה זה נראה כמו ארוחת בוקר – עם לחמים, ממרחים וביצים – אבל העובדה שכמעט בהכל היה בשר גרם לזה להרגיש כמו ארוחת צהריים. הכל היה ממש טעים והארוחה המלאה מאוד משביעה, אבל בפעם הבאה כנראה שאעדיף להגיע לשם ב-13:00.

חזרנו שבעים ומרוצים, היישר לשנ"ץ מוקדם במיוחד.

מחוץ לדיל אבל שווה לכם לנסות בהזדמנות: גלידת וניל ובישקוטי נהדרת וקוקטייל סלק, וודקה וצ'ילי מעקצץ.

מתאים לדיאטה? לא, אבל לא יקרה שום דבר אם תשברו קצת את הדיאטה.

מומנט מוזיקלי: מוזיקת אולדיז חביבה למדי, רק צריך להאריך את הלופ כך שהסועדים לא ישמעו את אותם שירים פעמיים.

מתאים לדייט? כן, אחרי הלילה הראשון שאותו ביליתם ביחד (בהנחה שהיה מוצלח) וקמתם שמחים ומורעבים.

תבשיל TAPAS 1 BRAVAS (תפו"א ושינקן)

המתכון, לכ-6 סועדים, באדיבות תומר טל, שף טאפאס אחד העם

הכנת תפוחי אדמה:

10 תפוחי אדמה מקולפים מבושלים במים עם מלח – לבשל בסיר עד שהם רכים ומוכנים

מוציאים למסננת – מסננים את המים ומעבירים לתבנית תנור.

הכנת הרוטב:

המצרכים:

1 ליטר שמנת מתוקה

2 כפות פפריקה מעושנת

4 כפות מחית פלפל ציפוטל'ה

1 כף מלח

3 שיני שום מרוסקות

אופן ההכנה:

להרתיח את כל המרכיבים על הגז עד לרתיחה. להוריד את לאש קטנה ולהמשיך לבשל עוד 10 דקות.

כשהרוטב מוכן יש ליצוק אותו על תפוחי האדמה.

מוסיפים כ-150 גר' שינקן פרוס וחתוך לרצועות דקות, מערבבים.

מפזרים מעל גבינת פרמז'ן.

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-280 מעלות לעשר דקות.

טאפאס אחד העם, אחד העם 27, תל אביב, 03-5666966

צילום: תמוז רחמן