ארוחת בוקר בראפאס: פינוק תל אביבי

אם תרצו לפרגן לעצמכם ארוחת בוקר יוקרתית ומשביעה בעודכם בוהים בנעשה בצפון רחוב דיזנגוף, המעניין תמיד – ראפאס הוא המקום בשבילכם

ארוחת בוקר בראפאס

שטיח הקטיפה בצבע בורדו שמקדם את פנינו בכניסה לראפאס הוא שארית מעולם הקיטש שהיה כאן קודם: כבר שנה שהמסעדה הזו קיימת על חורבותיו של סלון כלות, מציעה הפסקת נשנוש לכלות לעתיד שמסתובבות בצפון דיזנגוף עם אמן למצוא נעליים בצבע קרם, וכמו כן אפשרות להפוך לקפה שכונתי של דיירי האזור. גם ילדים יתקבלו כאן בברכה: איילת הרעבה מקבלת כסא תינוק של כבוד וצבעים עליזים,  איתם היא מתחילה לקשקש על הפלייסמט הלבן בטרם נוחתת מנת הלחם הראשונה בה היא תטפל. לא לוקח הרבה זמן ואנחנו מגלות כי בעל הבית, ראפה נעמן, על כל קעקועיו ושלשלאותיו – הוא למעשה גנן מפוספס. ראפה מכרכר סביב התינוקת במומחיות של אבא טרי, כזה שפתח את בית הקפה כדי שיהיה גם מקום בו שני הזאטוטים שלו יוכלו להסתובב לו בין הרגליים – מוסד חיי הלילה שלו, ה"סקס בוטיק" בהמשך הרחוב, כנראה קצת פחות מתאים לתפקיד (אם כי יתכן שהרבה תינוקות נוצרו בין קירותיו אבל בזה אנחנו לא מתערבות).

אחרי שנה של זגזוג בין "סקס בוטיק" ל"ראפאס", נעמן מתחיל לראות תוצאות, ואת הלקוחות הקבועים שמגיעים אל המסעדה בשביל קפה, מנת טאפאס מפנקת –  ההתמחות של הבית, ובהייה נעימה במתרחש ברחוב דיזינגןף התמיד מעניין. למרות הבר המפואר, ראפאס היא פחות מאורת אלכוהול אפלה והרבה יותר מקום להתרגע, בחוץ או בפנים; ולכן אין מתאים מלהשיק בה תפריט ארוחות בוקר חדש, שיש בו משהו לכל אחד, וכמו כל ארוחת בוקר תל אביבית, יוגש גם למאחרים לקום – עד 17:00.

אנחנו מדלגות מעל ארוחת הבוקר הרגילה, עם ביצה-סלט-גבינה-קפה-תפוזים (טוב נו, כאן קוראים לה "קומפלט", אבל עדיין לא בטוח אם היא שווה את המחיר המכובד של 57 שקל), ונוחתות ישר ב"בוקר דה-לוקס", ארוחת בוקר עם דברים שלא תקבלו בשום מקום אחר. לצד הביצים, הירקות והלחם הטרי והטעים, קיבלנו גם איולי עגבניות מיובשות ובזיליקום, סלסת עגבניות פיקנטית, פלפלים קלויים בגריל, קונפי שום וזעתר, ריבה ביתית, ממרח מקרל מעושן ומנת דג כבוש לבחירה: אנשובי אורטיז, טונה צרובה, גרבלקס או סרדינים טריים כבושים. אנחנו טעמנו מהאנשובי והטונה, ששימחו לנו את הפה והעיניים. ארוחת הבוקר הזו היא היקרה ביותר בתפריט הבוקר – 72 שקל – גבוה, יוקרתי, אולי קצת מוגזם, אבל שווה בימים שאתם מרגישים שמגיע לכם. התמונה המפוארת תמחיש:

raf2010

אולי תעדיפו להשקיע את הונכם ומאמצכם הקולינרי בלהיט הבוקר שלא מתפוגג: אגס בנדיקט, ביצים עלומות על בריוש, רוטב הולונדז וסלמון מעושן, המוגשים כאן ב-55 שקל. כשהמנה הזו עשויה טוב, היא גורמת לך לרצות שהבוקר לא יגמר לעולם – וכאן היא בהחלט עונה על ההגדרה הזו, עם איזון נכון בין רטיבות הביצה לסמיכות הרוטב, ועם סלמון מעושן שלא משתלט על הטעם ומוסיף לו בדיוק את האלגנטיות הנדרשת.

rafcar2010

יש שיגידו כי ישראלים לעולם לא יהיו אנגלים או אמריקאים, וכי ארוחות בוקר עם בשר לא נועדו לעם הסגולה. אני תמיד שמחה לגלות מקומות שלוקחים את הסיכון ומכניסים מנות נועזות שכאלה לתפריט שלהן, אינני יודעת עד כמה מנת הסטייק והביצים כאן תמריא, אך אני מאוד נהניתי מסטייק הסינטה הצרוב, כשהוא משולב עם ביצת עין והאש בראונז מתפוחי אדמה. קליל זה לא, טעים זה בהחלט, והמחיר הוא 69 שקל.  

raf22010

לקינוח קיבלנו מנות אישיות של קראמבל פירות, המוגשות עם ארוחות הבוקר הדה-לוקס ומהוות רענון חביב לפה העייף. אם היה לנו כוח להשקיע במתיקות היינו הולכות על הפרנץ' טוסט, ב-43 שקל. גם את השקשוקה ב-45 שקל לא הספקנו לנסות, אבל יש בהחלט מצב שנשוב לשטיחי הקטיפה של ראפאס, לזלול את כל מה שלא הספקנו בסיבוב הזה. גם איילת הייתה מרוצה.

 דיזנגוף 276, תל אביב. להזמנות: 03-559-1999

צילומים: דרור קליש