עד כמה הנשים בישראל אוכלות מאוזן?

שאלון התזונה של סלונה וקוואקר היה מאוד פופולרי בקרב הגולשות. אז כמה מאיתנו גולשות בסמארטפון כשהן אוכלות, ובאיזה תדירות אנחנו אוכלות בחוץ. קראו את התוצאות של השאלון

אוכל מאוזן

שאלון התזונה של קוואקר (צילום: שאטרסטוק)

זה כבר מזמן לא רק טרנד חולף או תופעה חברתית. מודעות ושמירה על אורח חיים מאוזן הפכו לברירת מחדל עבור רבות מאיתנו. בשנים האחרונות, מתגברים המחקרים, הספרים וההמלצות לשינוי אורח החיים וחתירה לאיזון ושמירה על התזונה.

דומה שכולנו מכירות לפחות טבעוני אחד, או מי שמתנזר מגלוטן, וזו שמנסה להפחית בצריכת החלב, לכולנו יש מודעות באופן כזה או אחר, וכולנו מנסים לשמור על מסגרת מאוזנת.

בשבוע שעבר, פירסמנו פה בסלונה שאלון הבוחן את הרגלי התזונה. האם את מקפידה על ארוחת בוקר משביעה? האם את גולשת בסמרטפון תוך כדי אכילה? בחרנו בקפידה שאלות שנוגעות במגוון של אמונות ומנהגים בנוגע לתזונה שלנו.

הופתענו לגלות שלמעלה מ-4000 גולשות ענו על השאלון שלנו! והתשובות שהתקבלו היו מפתיעות למדי.

מודעות ושומרות על מסגרת

לשמור על תזונה מאוזנת (צילום: שאטרסטוק)

שאלון הרגלי האכילה שלנו ביקש לבחון את הרגלי התזונה של הישראליות. יצרנו ארבעה טיפוסים שעונים על הרגלי תזונה שונים, החל מכאלה שבכלל לא שומרים על איזון ועד לכאלה שמקפידים מאוד.

רוב הגולשות,כ-40%, הן "מודעות ושומרות על מסגרת", הן יודעות מה הנזקים באכילה לא מאוזנת, ושואפות לשמור על מסגרת ראויה כמה שיותר. וזה נפלא. הבור שמרביתנו נופלות אליו שוב ושוב, הוא אותו בור ייסורי המצפון "למה אכלתי עוגה?", "למה הגזמתי בארוחת צהריים?". תחושות האשמה האלה מדכאות ופוגעות במצב הרוח, הרבה פעמים הן מעוררת רגשות קשים. אתן נפלאות, בדיוק כמו שאתם, זאת האמת.

תעזבי את הסמרטפון ותאכלי

השאלון מורכב משאלות שבוחנות לא רק את בחירות התזונה שלנו, אלא גם את הרגלי התזונה שלנו. היום כבר יודעים שלהרגלים יש השפעה גדולה על האיזון.

הופתענו לגלות שלמעלה מ- 25% מהגולשות, התוודו כי הן גולשות או צופות בטלוויזיה באופן קבוע בזמן האכילה. ועוד 32% ציינו כי הן נוהגות כך לפחות כמה פעמים בשבוע. כדי להימנע מאכילה מופרזת אחרי שכבר שבעים, ובכלל כדי להיות בהקשבה טובה יותר לתחושות הרעב והשובע שלנו, רצוי להתרכז באכילה ולהימנע מצפייה בטלוויזיה או שיטוט בנייד.

ירקות ופירות כידוע הן הבסיס הבריא לתזונה מאוזנת. כמה שיותר, יותר טוב. ההמלצה היא לשלב ירקות בכל ארוחה, ולאכול עד 3 מנות פרי ביום. שמחנו לגלות שכ-40% מכן צורכות ירקות באופן קבוע ויומיומי.

ארון הממתקים הוא המוקש של הבית, וברגעי שיעמום תמיד מסתתר שם איזה ממתק סורר. 32% מהגולשים ציינו כי הם משתדלים שלא להכניס הביתה ממתקים, אלא רק בסופי שבוע, ו22% אחוז אפילו מציינים, כי הם מעדיפים אך ורק פירות יבשים.

איך אנחנו אוכלות? (צילום: שאטרסטוק)

ידוע שארוחת הבוקר היא ארוחה חשובה שאסור לוותר עליה. יותר מ-25% מהגולשות ציינו כי הן מוותרות על ארוחת בוקר, וזה חבל. ארוחת הבוקר תורמת לאיזון רמות הסוכר בדם לאחר צום שנת הלילה, היא מניעה את תהליך חילוף החומרים ומשפרת את הריכוז. גם אם אתן לא רעבות מיד עם ההשכמה, רצוי לאכול ארוחה מאוזנת עד כשעתיים לאחר שהתעוררתן. אז מה אוכלים בבוקר? כמו שרובכן ציינתן כ- 37%, הבחירה הטובה ביותר היא כריך מקמח מלא או דייסת קוואקר.

אורח חיים מאוזן הוא לא רק תזונה. חלק בלתי נפרד משמירה על הגוף הוא פעילות גופנית סדירה. גם הגולשות שלנו מודעות לנושא הזה, 35% אחוז מקפידות על פעילות גופנית לפחות פעמיים בשבוע, ועוד כ-20% הן ספורטאיות של ממש, עם לא פחות מ-4 פעמים בשבוע. כל הכבוד!