משכרים או משקרים? 3 מיתוסים על יין

כשזה מגיע ליין, פתאום כולם מבינים עניין ומציגים עובדות ותיאוריות שלא תמיד עולות בקנה אחד עם האמת שמאחורי הלגימה. רוצים לדעת מה אמת ומה שקר? הנה כמה מיתוסים שהגיע הזמן להפריך

יין בתוך כוס

תזונה נכונה היא תנאי לאיכות חיים בריאה, אבל מה לגבי משקאות? דווקא אנשים שעוסקים בפעילות גופנית ובכושר לא תמיד בודקים מה הם מכניסים לפה בקטגוריה של המשקאות, או לחילופין הולכים רק על המובן מאליו כמו מים וסודה. אבל בין לבין, סביר להניח שגם אתם רוצים מדי פעם לרענן את השגרה עם כוס יין.
יין הוא אחד המשקאות המפורסמים והעתיקים בעולם וקיימים מגוון סוגים – לבן, אדום, שרדונה, רוזה ועוד. בגלל הפופולאריות שלו, הוא גורר גם המון ויכוחים ובעיקר מיתוסים. אז אחד ולתמיד, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על יין:

אפשר בהחלט לשתות יין גם אחרי אימון
יין טוב ואיכותי יכול לעזור לשמור על לחץ דם תקין. אמנם לא צריך לשתות יין בחדר כושר ותמיד חשוב לאכול היטב ולהרוות את הגוף במים אחרי שמזיעים, אבל זה לא אומר שבשעות מאוחרות יותר של הערב צריך לוותר על כוס יין מפנק.
הסוד הוא להתאים את זן הענבים של היין לטעם האישי. אם יהיה לכם טעים יותר לשתות יין אדום או לבן שאתם אוהבים, סביר להניח שגם תפסיקו לפחד לשלב אותו אחרי אימונים אינטנסיביים או ביקור שגרתי בחדר כושר.

יין אדום הולך רק עם בשר, יין לבן עם דגים
עוד מיתוס מטריד מייחס מאכלים ספציפיים בלבד לסוגים שונים של יין. ההמלצה העקרונית היא אכן להתאים את סוג היין לאופי הארוחה, אבל על טרם וריח קשה להתווכח. לכן, אפשר להסכים על כך שחשוב יותר שהיין יהיה טעים ואיכותי מאשר שננסה לעמוד באיזה מיתוס מופרך.
בפועל, זה אומר שאפשר לשתות גם יין אדום עם דגים ויין לבן עם בשר, או להפך. כל עוד תשקיעו ביין ולא תפחדו לנסות זנים חדשים, קשה לדעת איך תהיה התגובה האישית שלכם והאם תתחברו אל התפריט המלא.

יין עוזר להירדם בלילה
מיתוס שכיח אחר לגבי יין בפרט ואלכוהול בכלל הוא שכדאי לשתות אותו בשביל לשפר את איכות השינה. המיתוס הזה נולד מתחושת העפיצות שמתעוררת בנו אחרי שתיית 2-3 כוסות יין, אבל מה שצריך לזכור זו את ההשפעה הבינונית: לאחר מספר שעות, האלכוהול דווקא גורם לאפקט הפוך של התעוררות.
במילים אחרות, שתיית יין דווקא עלולה לפגוע לכם באיכות השינה ולא לשפר אותה. לכן ההמלצה היא לעצור עם השתייה לפחות שעה-שעתיים לפני שהולכים לישון, או לכל הפחות לקחת את זה בחשבון. חוץ מזה, את כל סוגי האלכוהול יש לצרוך באחריות וכמובן תוך כדי שנמנעים לחלוטין מכל ניסיון לנהיגה או פעולות מסוכנות.