בלוגרי אוכל? כך תגרמו לגוגל לעבוד בשבילכם

כולם יודעים שפוסטים עם מתכונים מביאים הרבה כניסות, אבל הם יכולים להביא הרבה יותר בעזרת השקעה מינימלית מצדכם. קבלו כמה טיפים שימושיים ויעילים

עוגיות ריבה

כן, כולם אוהבים אוכל וכולם מבשלים, ומספיקה הצצה אחת לרשימת הפוסטים הנצפים ביותר כדי לדעת שכולם גם אוהבים לקרוא על אוכל. אבל תתפלאו – כל פוסט אוכל שמביא הרבה כניסות יכול להביא הרבה ביותר בעזרת קצת תשומת לב והקפדה על העצות הכתובות פה. ואחר כך תוכלו לשבת רגל על רגל ולנשנש משהו, בזמן שגוגל יעבוד בשבילכם ויביא לכם עוד כמה מאות כניסות על בסיס קבוע, גם חודשים אחרי שהפוסט נכתב. תרשמו תרשמו.

כותרות

שם המנה (או שם המסעדה שבה ביקרתם, אם מדובר בביקורת מסעדות) חייב להופיע בכותרת. כותרות מתחכמות או משחקי מילים זה נחמד, אבל גוגל – בוק שכמותו – לא מבין אותם. כדי שהכותרת לא תהיה מייבשת מדי, אפשר אחרי שם האוכל להוסיף איזו התחכמות, הגיג או סופרלטיבים (למשל, עוגת מיץ תפוזים הכי קלה בעולם או עוגת קרמבו – געגוע לסתיו).

נכון: צ'ולנט חורפי שמחזיר אהבות קודמות
לא נכון: המתכון שיחזיר לך את האקס

.

אם ממש בלתי אפשרי להשתמש בשם המתכון בכותרת (אני לא יכולה לדמיין כרגע מצב כזה, אבל נגיד), שימו אותו ככותרת ביניים בדיוק מעל המתכון עצמו. כותרת ביניים היא מה שמוגדר במסך העריכה של הפוסט כ"כותרת 3".

לינקים

"כל המביא קישור אחד בפוסט, כאילו הביא גאולה לעולם" (מה שהסנהדרין היו כותבים, לו היו חיים היום). לינקים זה טוב, לינקים זה מפרגן – לעצמכם או לאחרים – וגוגל אוהב קישורים. ומאוד מומלץ בסוף כל פוסט שלכם לתת לינקים למתכונים קודמים, אבל חשוב שהמילים שמתחתן מופיע הקישור יהיו בעלות משמעות. שיהיו ביטוי או מילה שאנשים נוהגים לחפש.

לדוגמה: כתבתם מתכון מצוין לעוגה בחושה ואתם רוצים להוסיף קישור לעוגה קודמת שהופיעה בבלוג שלכם? הקפידו לשים את הקישור מתחת לשם העוגה, ולא מתחת לביטויים חסרי משמעות כמו "לחצו כאן" או "המתכון הזה". ראיתם מה עשיתי בסעיף הכותרות? אז כזה.

נכון: לעוד מתכונים למרק
לא נכון: לפוסט הקודם שלי עם מתכון למרק

/

תגיות

אי אפשר להפריז בחשיבותן של תגיות בפוסטים של אוכל. באמת, ניסיתי. התגיות, או Post Tags, שנמצאות במסך העריכה מצד שמאל הן מילות החיפוש שבעזרתן יגיעו אנשים לפוסטים שלכם. נסו להיזכר בכל הפעמים שחיפשתם מתכון בגוגל. נזכרתם? זה בדיוק מה שאתם צריכים לכתוב בתגיות שלכם.

הנה כמה רעיונות שאנחנו יודעים שעובדים: "מתכונים קלים" (אבל רק אם באמת קלים, כן? אתם לא רוצים גולשים מתוסכלים), "מתכונים למרק", "כרובית מתכונים", "מתכונים לשבת", "סלט ולדורף מתכון", "עוגת שמרים", "מתכון ללביבות" וכו'.

תמונות

זה קצת פחות קשור לגוגל, אבל בבואנו לדבר על תפוצה של פוסטים שקשורים לאוכל, אי אפשר שלא להזכיר שבמרבית המקרים התמונה היא זאת שעושה את הפוסט, ולכן שווה להשקיע בה קצת.

זה אומר לא להתעצל ולא לצלם את האוכל המוכן בתוך הסיר או התבנית (אלא אם כן מדובר בסיר או תבנית יפים במיוחד), אלא להוציא אותו לצלחת נאה או כלי הגשה ייצוגי אחר. זה אומר גם לא לצלם בחושך וזה אומר שאם האוכל עצמו משעמם ויזואלית (כי מה לעשות, חמין זה אמנם מאוד טעים, אבל מדובר באוכל לא נורא אסתטי), צריך לדאוג לתוספת שתיתן צבע ועניין לתמונה. אם בכלי ההגשה או בתוספות אכילות אחרות.

לא רבים יודעים זאת, אבל המנהג לשים גזר על גפילטע פיש נולד מתוך הברקה של צלם מזון מתוסכל שלא ידע מה לעשות עם כל האפור הזה. הסיבה שלא רבים יודעים זאת היא שהמצאתי את העובדה הזאת הרגע, אבל נקודה כתומה על אוכל אפור היא בהחלט רעיון טוב, כמו גם קצת פטרוזיליה מרעננת, עגבנייה שובבה שנכנסת לפריים וכיוצא באלה. עוד הסברים על איך לצלם אוכל לבלוג תמצאו בפוסט של דניה וינר ודיאנה לינדר, מהבלוג המצוין מתכוניישן.

בהצלחה ובתיאבון.