ה"משביר לצרכן" יוצא עם אג'נדה חברתית מובילה ובועטת

לכבוד יום האישה הבינלאומי, יוצאת רשת ה"משביר לצרכן" בקמפיין חברתי בועט במאבק נגד האלימות, שפוגע לכולנו בבטן הרכה והחשופה. איך הפכו חפצים פשוטים כמו חגורה, מייקאפ או מערוך, לכלי עזר לאלימות בכלל, ולאלימות נשים בפרט.

"המשביר לצרכן" היא חברת קמעונאית צרכנית שבה הדרג הניהולי הבכיר מורכב ברובו מנשים חזקות ויוזמות, ומעל ל- 70% מהעובדים בו הן נשים. האווירה האלימה המתנהלת כיום הביאה אותם לעשות מעשה ולחדד ש"המשביר לצרכן" היא מעבר לרווחים כלכליים. הם יוצאים בהצהרה חברתית חשובה וחוצה מגזרים נגד האלימות באשר היא. פעילות אזרחית וערכית בנושאי אלימות נגד נשים, בנושאי השיח ברשתות החברתיות בהן היד קלה על המקלדת, והאווירה הכללית של אי קבלת האחר והשונה.

ה"המשביר לצרכן" מבקשת להזכיר לכולנו שהמוצרים שנמכרים ברשת נועדו לשמח ולרגש ולא לבריונות ואלימות פיזית. נושא האלימות נגד נשים יקבל פוקוס מיוחד לכבוד יום האישה הבינלאומי. הרשת תצא במסר ברור עם תוויות שיוצמדו למוצרים, ועם סלוגן בועט וקולע, כגון: "תזכורת ליום האישה – הנעליים נועדות רק לנעילה על הרגליים", "החגורה מיועדת רק להידוק מכנסיים", "התכשיטים לא נועדו לתיקון המצפון", ו"המייקאפ לא נועד להסתרת סימני אלימות". הכרית מיועדת לשינה ולא לחניקה, הסכין לבישול ולא לבריונות, והמערוך שהפך לסמל האלימות נועד לאפיה של דברים טובים המשמחים את הלב והנשמה. בגדים, בישום, וביוטי הם מסימני הסטייל וסגנון חיים, ולא אבזרים לכסות סימני אלימות ומכות.

ה"משביר לצרכן" החליטה לשים לנגד עיניה את הפעילות והמעורבות החברתית כבסיס קיומי להמשך התנהלות בחברה. אין מדובר בפעילות נקודתית וחד פעמית, כי אם במהלך מתמשך שיתבצע לאורך כל השנה עם עמותות  וארגונים הפועלים לקידום מעמד האישה.

 

לרגל יום האישה, הוחלט ב"משביר לצרכן", מעבר להנחות והמבצעים, לתרום תרומה כספית לעמותת "ל.א, לא לאלימות נגד נשים" המייצגת את כלל המגזרים ונגד אלימות בכלל החברה. בנוסף, מדגישה שירלי פאר יגרמן המשנה למנכ"ל, כי הרשת, שניתן למצוא בה את הכול לכל המשפחה, קולקציית אופנה, טקסטיל ומצעים, מותגי נעליים, ספורט, קוסמטיקה, תכשיטים ועוד, תרתם ותרתום את ספקי הרשת למהלכים נוספים.

את הקמפיין תוביל דורין אטיאס, הפרזנטורית של הרשת, אישה דעתנית ואמיצה שאינה חוששת להביע את דעותיה גם אם הן פחות מקובלות, והיוצאת כנגד האלימות.

"במשביר לצרכן" מקווים שעוד חברות גדולות במשק ילכו בעקבותיהם ויעניקו ערבות הדדית אחד לשני. "ביחד ניתן להפוך את החברה שלנו למקום נעים וטוב יותר לחיות בו" אומרת פאר יגרמן המשנה למנכ"ל, "הגיע הזמן לא רק לדבר כי אם גם לעשות. אני מקווה שעוד ארגונים יובילו אג'נדות חברתיות עם ערכים של תרומה לקהילה ולחברה, וביחד נייצר חברה ערכית, מכילה, ומקבלת עם שיח של רגש וחום ולא של אלימות".

מייקאפ עם טיקט של המשביר