האפליקציה שכל הורה צריך להכיר

ברגע שהילדים שלנו מקבלים גישה מלאה לרשת ולסמארטפון, הם נחשפים בבת אחת לעולם חדש, עוצמתי ומסוכן. הכירו את האפליקציה שתעזור לכם לקבל שקט נפשי, ותגן על ילדיכם מפני סכנות ברשת

צילום: Dean Drobot\sutterstock

קשה להאמין שהאינטרנט נמצא בחיינו באופן יומיומי כ-15 שנה בקושי ועוד לא דיברנו על הזמן הקצר שבו הרשתות החברתיות שינו את פני החברה, ועד כמה קצרים הימים שבהם לא היינו משתמשים בוואטסאפ ומגיעים לכל מקום בעזרת הווייז. האינטרנט הכניס שינויים בכל אספקט בחיינו, ולכן טבעי שגם ההורות שלנו והילדות של ילדינו שונים לבלי היכר מכל תקופה אחרת.

צריכת תכנים ברשת ושימוש ברשתות החברתיות על ידי הילדים שלנו חושפת אותם למאגר מידע עצום ומיידי שבו יכלו למצוא כל מידע, גם כזה שאינו מותאם להם. וכמובן, ישנה החשיפה לגורמים מזיקים, סכנת הבריונות והשיימינג, דליפת סרטונים וגלישה לאתרי פורנו ואתרים לא נאותים. אין הורה שלא מודאג, ורבים נוקטים באמצעים שונים כדי לפקח על הרגלי הגלישה והתכנים הנצרכים.

כפתרון מושלם לעולם הגלישה והשימוש של ילדינו בסמארטפון, מציעה פרטנר את שירות KidzGuard. אפליקציה שניתן להוריד מאתר פרטנר (לחצו כאן), ומאפשרת להורים יכולות כמו: הגבלת זמן שימוש באינטרנט, חסימת רשתות חברתיות ואפליקציות ספציפיות, חסימת תוכן בלתי הולם המותאם לגיל הילד, והכי חשוב – התראות באמצעות הודעות פוש המדווחות על מילים פוגעניות ברשתות החברתיות (כן כן, גם בוואסטאפ).

"החוויה של הורים היום היא שיש להם צורך ורצון מובן להיות בשליטה ובשקט נפשי כשהילדים שלהם משתמשים בסמראטפון. ביקשנו ליצור מוצר שייתן להורים שקט ולילדים כלי לריכוך המעבר לסמארטפון", מפרטת ליאת סלומון, מנהלת מוצר בפרטנר וממפתחי האפליקציה.

האפליקציה פותחה עם עיקרון מוביל וחשוב – להציג מידע רלוונטי וחשוב על הילדים בלי להפוך "לאח הגדול" ולפגוע בפרטיות שלהם.

הכלים של KidzGuard:

האפליקציה, המותקנת על הנייד של ההורה ועל כל הניידים של הילדים, פותחה בהתאם לבקשות וצרכים שהגיעו מהורים.

נקודה חמה – באמצעות האפליקציה ניתן לעקוב אחר מיקומו של הילד על גבי המפה ולקבל הודעות פוש לגבי מקומות שונים שיש לנו עניין מיוחד בהם כמו הבית, בית הספר ועוד. את הכתובות ניתנות להגדרה אישית ולכל פרופיל בנפרד.

זיהוי בריונות ותוכן פוגעני – האפליקציה יכולה לתמלל ולזהות מילים הנחשבות פוגעניות, מעליבות ומשפילות. וכמובן לזהות האם התוכן הופנה אל ילדיכם או שמא הם כתבו את הדברים לילדים אחרים, " מעבר לזיהוי המילים, ההתראות מסווגות לפי רמת חומרה והאפליקציה מעדכנת את ההורה ברמת החומרה של המילים שנאמרו. האפליקציה מתחקרת בעיקר את הרשתות החברתיות, רוב הילדים היום הם באינסטגרם ובוואטספ".

אפשרות לחסימת אתרים לצמיתות ולפי שעות – אופציה נוספת שמעניקה לנו KidzGuard היא האפשרות לחסום אתרים ואפליקציות. בראש ובראשונה היא מיועדת למניעת גישה לאתרים לא מתאימים כמו אתרי פורנו, הימורים ואפילו חדשות, בגילאים הצעירים ובכלל. כמו כן ניתן לחסום הורדה או כניסה לאפליקציות שונות (גם אם הילדים מורידים את האפליקציה למכשיר הם לא יוכלו להשתמש בה) בשעות מסוימות או באופן קבוע, "לכל ילד שמכניסים לאפליקציה אפשר לבחור פרופיל גיל – פרופילים אלה נבנו על ידי מומחים המנטרים את הרשת כבר המון שנים, כך שהחסימות נעשו אחרי עבודה מחקר מקיפה", מפרטת סלומון ומוסיפה, "יחד עם זאת, ההורה כן יכול לשחרר חסימות או להוסיף חסימות לאתרים אחרים שלא מופיעים בפרופיל הגיל של הילד שלו".

KidzGuard מתבססת על מאגר מידע דינאמי ומתקדם שמתעדכן כל הזמן וברמה גלובלית לזיהוי מגמות, ביטויים וטרנדים ברשת, "השרת הזה מתעדכן בכל עולמות התוכן של ילדים משנת 2004 באירופה, רוסיה, צפון אמריקה, אוסטרליה, כל העולם למעשה. כך שאם אנחנו מזהים שיש מגמה עולה כלשהי בעולם אנחנו כבר מעודכנים עליה ואם זה יגיע לארץ נוכל להתריע על זה. בנוסף, אם הורים שומעים ונחשפים לטרנדים או לביטויים שהאפליקציה לא דיווחה עליהם, ניתן לפנות לפרטנר ואנחנו נדאג לעדכן את השרת", מבטיחה סלומון.

מחקרים עדכניים מראים שאחד מכל שלושה ילדים יחווה בריונות ברשת. 80% מבני הנוער גולשים באופן קבוע לאתרי פורנו ומספר הדיווחים על פגיעה בילדים והשפעות נוספות עולה בהתמדה. כיום ברור לכולם שאי אפשר למנוע לחלוטין גישה לרשת ולמעשה לפספס את היתרונות הרבים שהיא מציעה. מצד שני ברור לכולם שיש לפקח את השימוש, למנן את הגלישה ואת החשיפה ולשמור על כללי בטיחות.

בעידן שבו גורמים פוגעניים יכולים להגיע בקלות לכל ילד וילדה, במציאות שבה מידע רגיש ומורכב חשוף לעיני כל, אנחנו חייבים להגן על ילדינו. טוב וחשוב לדעת שהטכנולוגיה, שמצד אחד הביאה לשיא את היכולת לפגוע בילדים, יכולה לספק לנו ההורים גם כלים לשמירה, להגנה על הילדים וכמובן להעניק לנו שקט נפשי ושליטה.

צילום: shutterstock