תופעת כוכבי הרשת אינה חדשה, לא מעטים מהם אפילו פרצו את גבולות הרשת והנוער והצליחו להגיע לקהל הרחב. הדוגמה המפורסמת ביותר היא ג'סטין ביבר שסרטונים שהעלתה אמו בהם הוא שר ומנגן בגיטרה בביתו, הגיעו לידי מפיק מוסיקלי שזיהה את הכישרון והשאר היסטוריה.
לצד כוכבי רשת בינלאומיים גם בארץ צמחה סצינה קטנה אבל גועשת של אנשים שהצליחו לגרום בעיקר לילדים ובני נוער לצפות בהם מיליוני צפיות. הכירו את הישראלים שפרצו את כל גבולות הרשת והפכו לכוכבים.
נטע אלחמיסטר
הדוגמנית נטע אלחמיסטר החולשת היום על מספר קמפיינים גדולים בהובלתה, ומנהלת את מותג בגדי הים שבבעלותה בננהוט, ששוויו מוערך בכ- 2.5 מליון שקלים. היא התחילה את דרכה לצמרת עולם האופנה כחיילת משוחררת, שביחד עם חברתה נועה בני עיצבה ומכרה בגדי ים. את פרסום הדגמים עשו הבנות באמצעות שיתוף תמונות שלהן באינסטגרם. התמונות הפכו עד מהרה לויראליות ומספר העוקבים של אלחמיסטר גדל מיום ליום, מה שהפך אותה, נכון להיום, לישראלית עם מספר העוקבים הגדול ביותר אחרי גל גדות ובר רפאלי. 1.3 מליון העוקבים שלה, הפכו גם את הפרופיל אלחמיסטר לכלי עסקי ושווקי שיכול להכניס עשרות ואף מאות אלפי שקלים בחודש. בזכות שימוש נכון באינסטגרם, ואולי גם קצת מזל ונתונים מדהימים, הצליחה נטע לעקוף דוגמניות וותיקות לקטוף קמפיינים נחשקים ובמקביל לתחזק מותג אופנה עצמאי ומצליח. לא רע בשביל בחורה בת 24.
אשלי וקסמן בקשי
[youtube antXUA8IjxE]
אשלי וקסמן בקשי הייתה מאפרת וחובבת איפור וביוטי שגילתה שאין ביוטיוב אפילו סרטון איפור אחד בעברית. היא העלתה סרטון ביתי שבו הסבירה איך היא שוטפת את מברשות האיפור שלה, והייתה לבלוגרית ביוטי הישראלית הראשונה, בשנת 2012. היא זכתה לאלפי צפיות במספר ימים. תוך זמן קצר היא החלה לפרסם עוד ועוד סרטוני איפור וטיפוח וצברה גרעין מעריצות חזק שרק הולך וגדל בשם "הבקשיות". כיום וקסמן בקשי היא גורו איפור וטיפוח עם מיליוני צפיות בחודש. מלבד הערוץ הראשי תוכלו לצפות בה גם בערוץ Behind the Bakshis שם היא מעלה סרטוני ולוג אישיים מחייה הפרטיים, עם בעלה ושלושת ילדיהם המשותפים. מלבד הפעילות הענפה ברשת היא גם מרצה מבוקשת לאיפור, עסקים ומדיה. לאחרונה השיקה בושם ועובדת בימים אלה על ליין שלם של מוצרי איפור וטיפוח שחלקם כבר נמכרים ברשת סופרים גדולה.
דודו פארוק
דודו פארוק הוא ככל הנראה תופעת הרשת של הרגע. זמר וראפר שמצליח לשלב בכישרון, יש לומר, שירי היפ הופ בביט ים תיכוני. בחודשים האחרונים עשו הקליפים שהעלה ליוטיוב מליוני צפיות. זה הזמן להגיד שדודו פארוק היא דמות פקטיבית, כאשר עד לפני חודשים ספורים האדם המגלם אותה סירב להיחשף, מה שבוודאי הגביר את הסקרנות כלפיו.דודו פארוק מדבר במבטא קיצוני ובסלנג ייחודי, הטקסטים הקשים של שיריו שכוללים לא פעם תיאורים מיניים אלימים והתנהגות מבזה כלפי נשים, הוא שילוב בין הקצנה של דמות "הערס הישראלית" לדמות הראפר. כאמור, לפני מספר חודשים, חלה תפנית מפתיעה כאשר זהותו האמיתית של דודו פארוק נחשפה. אורי קומאי, חייל משוחרר בן 21 מצפון תל אביב הוא מי שיצר ומטפח את הדמות כבר מספר שנים והראשונים להיחשף לשירים ולדמות היו חניכיו משבט הצופים. כן, מאחורי הראפר הקשוח והפרוע של הרגע, עומד בסך הכל צופיפניק מבית טוב. לאחרונה החלה להישמע ביקורת נגד פארוק ובעיקר נגד האלימות ושנאת הנשים המוצגות בשיריו, וכן על הייצוג הסטריאוטיפי והגזעני לדמות הזמר הים תיכוני. אך נכון לעכשיו לא נראה שפארוק הולך להיעלם או לעדן את התכנים בשיריו והוא ימשיך לצבור מיליוני צפיות נוספות.
חיים בחרתא
[youtube RmtkHL4Qh0U nolink]
אם מרבית כוכבי הרשת צמחו באופן ספונטני, קבוצת חארתא היא כבר תוצר פרסומ, פרי שיתוף פעולה של משרד הפרסום טינק וכוכבי הרשת רז ספאני וקווין רובין. בערוץ היוטיוב שלהם הם מעלים ולוג יומי בן שבע דקות ובו מציגים מגוון אטרקציות פרועות או ביצוע משימות הזויות לפי בחירת הצופים, כמו ליקוק שוקולד מאצבעות הרגליים ונסיעה באופנועי שטח. חברות שונות משלמות סכומי עתק על האפשרות להכניס מוצרים ולתת חסות על סרטונים בערוץ שגורף מליוני צפיות ביוטיוב ובאינטסגרם. מלבד הפעילות ברשת, יצאו חבורת חארתא בחופש הגדול האחרון, למסע מפגשי מעריצים בכל רחבי הארץ, כולו מתועד ברשתות החברתיות. כוכבי הרשת הצעירים האלה הצליחו למנף את הפרסום הדיגיטלי למקסימום רווח בזכות סרטונים מצחיקים ומטופשים ברשת והוכיחו שהכל באמת חארתא.
אתם אולי לא מכירים את בן קיסר אבל את אביו, הגיסטריסט האגדי והמוערך יהודה קיסר רבים מכירים. דור ההמשך הוא כוכב רשת עולה והילדים שלכם, שלא ממש יזהו את אביו ברחוב, צופים בו באדיקות. בשנתיים של פעילות ברשת הוא זכה לקרוב ל-40 מליון צפיות והפך לאחד היוטיוברים הנצפים. בערוץ תמצאו סרטוני פארודיה לשירים מוכרים, ולוגים ופרשנויות וביקורות קליפים מצחיקות שכל הילדים ובני הנוער רואים, בראיונות שנתן בעבר הצהיר, שגם הוא הופתע מההצלחה של הסרטונים, אבל לאחר שקיבל פניות מגורמים בכירים בעולם הבידור והטלוויזיה, הוא סולל בימים אלה את דרכו אל המסך הקטן ואל המיינסטרים.