נחלה תל יצחק

בחורה עם מחשב נייד

על קיבוץ תל יצחק שמעתי לראשונה רק כשהוזמנתי לארוחת בלוגרים במסעדת נחלה, מסעדה חדשה אשר הוקמה לפני פחות משנה בכניסה לקיבוץ .

כבר בכניסה למסעדה מורגשת אווירה של מסעדה ישראלית אותנטית, בהשראת הקיבוץ הסמוך.

עיצוב המסעדה מקנה אווירה ביתית (הסלוגן על הקיר מחזק את זה: "נחלה: הכי קרוב לבית") וחמימה: מדפים עם ספרים, תמונות עם דמויות היסטוריות ועוד:

בתור משפחה עם ילדים קטנים אנחנו תמיד מחפשים מקום לאירועים ומפגשים משפחתיים קטנים, ויש כאלה לא מעט. היות ולכל בני הדודים יש ילדים, אנו מעדיפים מקום בו ניתן לבלות עם ילדים, ואם גם האוכל מצויין, אז מה טוב. במסעדת נחלה מרפסת ולצידה דשא רחב, בהם יכולים הילדים לשחק ולתת לגדולים לאכול בשקט….

התחלנו את הארוחה מפלטת סושי מושקעת ואסתטית , שכללה סושי אבוקדו, צמחוני, סורמי, סלט טונה ספייסי, וטמאגו אשר הגיע בתוספת רוטב טריאקי.אני אהבתי במיוחד את הסורמי והספייסי טונה. המחירים: לסושי דגים:25 ש"ח, לסושי צמחוני: 20 ש"ח.

בתור אחת שילדה שבועיים לפני ביקור במסעדה ונמנעה מאכילת סושי תקופה ארוכה בגלל ההריון, זה היה חלום רטוב ופינוק אגדי עבורי.

 את הסושי קינחנו בליווי כוס יין לבן מעולה – סוף סוף אני יכולה גם לשתות אלכוהול!

בימי החורף הקרים ניתן לשבת בסמוך לפטריות החימום, לצפות בטיפות הגשם הזולגות על החלון ולהזמין מתפריט החורף החדש.

 את הטעימות מהתפריט התחלנו ממרק עשיר וטעים מאוד, בין הטעימים שאכלתי לאחרונה, ואשר הזכיר לי מרק דומה שאכלתי במסעדת ציידים בסלובניה, – מרק הציידים של סמי (מתכון כאן) (38 ש"ח) מדובר במרק בשרי עשיר  (עם בשר בקר )וירקות שורש, ריחני המתאים במיוחד לימי החורף הקרים. המרק מגיע בתוספת לחם. היות והשף סמי בולליס במקור מאורוגוואי, מדינה בה מאוד אוהבים בשר, האהבה הזאת מתבטאת גם במנות אותן הוא מכין.

בארוחה סטנדרטית, המרק מגיע בקערה גדולה יותר: מנה משביעה ומומלצת ביותר.

מנות ראשונות:

מנה ראשונה נחמדה נוספת שהגשה הייתה פטה כבד עוף בציפוי שברי פיסטוקים בתוספת קונפיטורת שרי וצנימים (38 ש"ח).זו הייתה מנה, המוכרת לי בקומבינציה אחרת במטבח הצרפתי. לטעמי, הריבה לא השתלבה כל כך במנה ואני העדפתי למרוח את הפטה על הצנימים ללא נגיעה בריבה.

כנפי עוף כנפיים טעימות מאוד עם קלחוני טירס טרי ברוטב קרמל צ'ילי לימון, כוסברה ושום (37 ש"ח). אני אישית לא בין אוהבי מנות עוף, אבל המנה הזאת בהחלט הפתיעה אותי לטובה.

 

 פילה בס מוגש עם קרם חציל ויוגורט . הייתי מתבלת קצת יותר את המנה.

את המנות הראשונות ליווה סלט עגבניות ולבנה המורכב מעגבניות טריות, אנשובי, צנוברים, זיתי קלמטה וכדורי לבנה בתיבול שמן זית, בצל סגול, חסה וקרוטונים (45 ש"ח).

מנה מיוחדת נוספת היא קריספי ניוקי – כדורי פסטה ממולאים בגבינה ובעגבניות מיובשות על רוטב יוגורט שום שמיר  (36 ש"ח).

מנות עיקריות:

לדעתי, המנה המומלצת מתפריט החורף של המנות העקריות היא תבשיל בקר עם ירקות שורש המגיע בתוספת אורז או פירה.מנה מאוד טעימה של תבשיל בטעם של בית  (הזכיר לי את התבשילים הטעימים שחמתי עושה בימי שישי).

התבשיל הגיע בליווי יין אדום מסדרת יוגב של יקב בנימינה המתאים למנות בשריות:

כבד עוף מוקפץ עם פטריות טריות ברוטב טריאקי, כוסברה, צ'לי ושום, מוגשים עם פירה (51 ש"ח). אני אוהבת כבדים יותר עשויים.

 

סלמון ועגבניות פיקנטיות- פילה סלמון צרוב ברוטב עגבניות פיקנטי עם זיתים, פלפלים וצמחי תבלין (69 ש"ח).

 

הצמחוניים שבינינו יכולם להזמין קנלוני במחבת חם ממולא בתרד וגבינת ריקוטה, פסטה טריה מוקרמת בשמנת, פטריות וגבינה בולגרית (48 ש"ח). שותפי לשולחן מאוד אהבו את המנה.

 

מנה צמחונית נוספת הייתה פלפלים ממולאים על מצא של רוטב עגבניות, רוטב יוגורט, שום ושמיר, מנה ביתית טעימה (42 ש"ח).

קינוחים:

הקינוח האהוב עלי היה שוויצריה הקטנה – קינוח ללא גלוטן הכולל שוקולד לבן ומרנג – גם קליל וגם טעים.

 קינוחים נוספים היו עוגת גבינה עשירה עם ריבת תותים וקדאיף ( 33 ש"ח):

סופלה שוקולד חם עם גלידת וניל   (29 ש"ח) -הסופלה יצא מצויין, השוקולד נזל מתוכו בזמן החיתוך כמו שצריך להיות בסופלה המוצלח.

טארט טטאן – עוגת תפוחי עץ הפוכה מבצק פריך עם קינמון  הוגש עם גלידת וניל (33 ש"ח)

לצד הקינוחים קבלתי קפה: יצירת אומנות של הברמנית:

במקום ניתן להזמין תה מיוחד וטעים Te' Amo (אותו טעמתי בבית וראיתי שבמקום נמצא אוסף מרשים ממנו):

במסעדה גם תפריט מגוון של ארוחות ילדים (39 ש"ח) הכולל את כל מה שהילדים אוהבים (הילדים שלי בטוח אוהבים): שניצלונים, נקניקיות, ספגטי, פיצה ולתוספת צ'יפס, אורז, פירה.

לסיכום, מקום מומלץ כבילוי חורפי משפחתי עם ילדים או רומנטי זוגי. אני בטוח אחזור לשם עם בעלי ושלושת ילדי.

המסעדה פתוחה בימים א-ו 8:00-23:00 שבת 12:00-23:00

טלפון: 09-8995610