מה יש במייגן מרקל שמוציא אנשים מדעתם?

משהו בארוסתו של הנסיך הארי מוציא גולשים מדעתם ולא בקטע טוב. "מניפולטיבית", "מתאמצת", "תלותית" ו"מזוייפת", הם רק חלק מהכינויים שהיא מקבלת מהעם הבריטי. מה גרם לכך?

לא קל לחיות תחת עין מיקרוסקופית 24 שעות ביממה. תשאלו את מייגן מרקל, שמאז אירוסיה לאחד האנשים המפורסמים בעולם, הנסיך הארי, היא נבחנת על כל צעד שלה. מהרגע בו נודע על זוגיותם, לכל אדם שלישי כבר היתה דעה מגובשת לגביה, לגבי טיב הקשר, הסטייל שלה, המניעים שלה ומה לא. זה לא פשוט לגרום לאדם אחד לאהוב אותך, נסו לכבוש את ליבם של כל הבריטים ושאר גולשי הגלובוס ותבינו עד כמה קשה להיות בנעליה של השחקנית לשעבר מקליפורניה. אבל לאנשים אין חמלה. אולי הפריטים שהיא לובשת הופכים לסולד אאוט תוך שניות אבל אם להסתמך על אלפי התגובות  האחרונות באתרים המסקרים אותה מדי יום, היא מעוררת הרבה מאוד אנטגוניזם.
לא זכור לי שהאומה הבריטית עשתה לקייט מידלטון חיים קשים כמו למרקל מהרגע שנודע על אירוסיה לנסיך ויליאם. אמנם היא זכתה לכינוי המעליב "Waity Katie" (כי רבים ציפו להצעת נישואין מוקדמת יותר) אבל כשהפכה מידלטון לאשתו הרשמית של יורש העצר, העם הבריטי התאהב וכיבד אותה. הדוכסית מקיימברידג' הביאה אלגנטיות וקלאסה לבית המלוכה והעובדה שרכשה בגדים ברשת האופנה העממית "זארה" גרמה לנשים רבות להתאהב בה אפילו יותר. היא אחת מאיתנו אבל עם קצת יותר ייחוס. טוב נו, בערך.
קייט ומייגן צילום: Chris Jackson/Getty Images
לתפקיד הייצוגי נכנסה מידלטון בקלות ובלי לאכזב. את גינוני הנימוס אימצה מידלטון עוד מימי נעוריה והיא לא נראתה כמי שהמנהגים והטקסים הממלכתיים זרים לה. מרקל, לעומתה, נראית כמי שמסתגלת בקושי לאיפוק המתבקש ממנה ואם לנתח את שפת הגוף שלה מהצהרת האירוסין ובאירוע כריסמס עם משפחת המלוכה, היא נראתה לחוצה, נבוכה ונתלתה על זרועו של הארי כאילו שחייה תלויים בכך (מה יהיה עם זה באמת!?). "הם מאוהבים", טענו לא מעט מגיבים אבל אחרים ראו בהתנהגותה סימן לכך שהיא פשוט שתלטנית מדי.
מידלטון והנסיך ויליאם צעדו באותו אירוע כריסמס משפחתי בבטחון זה לצד זו, יד ביד, ברוגע ושלווה. זה לא רק כי הם רגילים למצב הזה שנים. השניים תמיד נראו כמי שמפגינים יחס שוויוני אחד כלפי השנייה ומקפידים לנוע כשני אינדיבידואלים. שניהם דאגו לא להפגין חיבה חונקת מול עדשת המצלמה, בעוד שמרקל והארי הפכו למפלצת דו ראשית בכל הופעה תקשורתית. נכון, מהמלך הבא של אנגליה ואשתו מצפים לקוד התנהגות יותר נוקשה ולפחות הפגנת אהבה בציבור. ממרקל והארי אין את אותן ציפיות (הוא לא יהיה מלך) והיא נתפשת בעיני גולשים רבים כתלותית וכמי שמשחקת אותה ילדה קטנה ואבודה, כשהיא לדעתם בכלל מניפולטיבית, מרוכזת בעצמה ואופורטוניסטית.

קייט, הארי ומייגן Chris Jackson/Getty Images

מספיק להביט על מרקל מקרוב בכל סרטון כדי לראות שהיא מאוד מודעת לתנועת המצלמה בכל רגע נתון. בכל זאת, שחקנית הוליוודית. היא מצפצפת על הפרוטוקול של בית המלוכה, קדה בפני המלכה באופן מוזר (ודווקא היה לה חודש להתכונן לזה), מנפנפת יד למעריצים לפני הארי, מוציאה לשון באמצע אירוע (אנשים לא אהבו את הזלזול) ובגדול, מתאמצת מדי (פתאום כובע הזוי שנראה כמו אמוג'י של קקי?). למרות שהייתם חושבים שרבים יתרשמו ממנה על כך שאינה פועלת לפי הספר ומפגינה קצת רוח שובבה, גולשים רבים מצאו את עצמם מעדיפים לאחרונה את מידלטון לאחר ההתלהבות הראשונית ממרקל שקצת התפוגגה.
פתאום השמרנות של מידלטון נתפשת כנאמנות, הלבוש האריסטוקרטי-שמרני נתפש כמכובד יותר מאשר מעילי הפיג'מה של מרקל ונעלי העקבים העדינות שלה נראות אציליות בהרבה מהמגפיים הגדולים מדי של מי שהוצגה כ"היריבה שלה מאמריקה". האם הגולשים שקוטלים אותה רואים משהו שהארי לא? הרבה מהם מרגישים שהוא עיוור ושהקשר לא יחזיק מעמד. בכתבה שפורסמה לאחרונה, דווח שהשניים הספיקו לריב על הסכם ממון כשמרקל לא רצתה לחתום עליו. כמו כן, עברה של מרקל (היא הצטלמה בתנוחות סקסיות ולבוש פרובוקטיבי בתחילת דרכה) גרם לרבים לחשוב שהיא "תעשה הכל" בשביל לטפס בסולם החברתי. כלומר, תמצא נסיך ותעתיק את מגוריה ללונדון כדי לככב בהצגת חייה.
מייגן והארי Chris Jackson/Getty Images
עדיין יש למרקל קהל מעריצים נרגש, שמתלהב מהרוח החופשית שהיא מביאה לשולחן הארמון וגם אי אפשר להתעלם מיופיה ומכך שהיא גם מוכשרת ופילנטרופית בעלת רצון טוב לתרום למטרות נעלות אבל יקח לה הרבה זמן להפוך לדמות אהובה באמת כפי שהצליחו הנסיכה גרייס קלי ממונקו, הנסיכה המנוחה דיאנה או אפילו קייט מידלטון. זמנים יגידו. עצה קטנה: בלי כובעים מצועצעים שאינם משקפים את מי שאת ושחררי קצת את זרועו של הארי. שלא יווצר לו נמק, למסכן.