לראשונה בהיסטוריה: דוגמנית עם חג'אב על שער "ווג"

הדוגמנית הסומלית, הלימה אדן, מעטרת את שער "Vogue Arabia" של חודש יוני. "אני רוצה שאנשים יראו את החג'אב", מספרת ההבטחה הגדולה בעולם האופנה, "אבל אני גם רוצה שיראו בי מיליון דברים אחרים"

בימים אלה "Vogue Arabia" רשם רגע היסטורי בעולם הכרומו, לאחר שהדוגמנית הלימה אדן, מככבת לראשונה בתולדות המגזין על השער בח'גאב. אדן, סומלית בת ה-19, מיהרה להביע את התלהבותה בטוויטר: "אי אפשר לתאר במילים את התחושה הסוריאליסטית והחלומית שמציפה אותך כשאת רואה את עצמך על השער!".

בעולם האופנה אין הרבה דוגמניות כהות עור, שמככבות בהפקות אופנה, מעטרות שערי מגזינים נחשבים וקוטפות קמפיינים גדולים. נעמי קמפבל, ג'ורדן דון, ג'ואן סמולס וליה קבדה הן בין הבודדות שהפכו לכוכבות גדולות (סמולס וקבדה הן הפרזנטוריות של "אסתי לאודר"). לצערנו, ב-2017 רוב הדוגמניות השחורות שולטות בתצוגות אופנה אך רובן לא זוכות להוביל קמפיינים של חברות הקוסמטיקה המובילות, מה שנחשב לטופ של ההצלחה. מותגי היופי הגדולים עדיין מעדיפים פרזנטוריות עם לוק מערבי – לבנות, בלונדיניות ובעלות עיניים בהירות.

שער ווג הראשון

כברת דרך ארוכה עברה אדן ממחנה פליטים בקניה עד למעמדה ככוכבת עולה, שצברה קרוב ל-200 אלף עוקבים בחשבון האינסטגרם שלה. בילדותה היא עמדה בתורים ארוכים למים ומזון ובגיל 7 היגרה עם בני משפחתה לארצות הברית, מתוך תקווה לבנות עתיד מזהיר יותר. ההתאקלמות היתה קשה ןהמאמץ ללמוד את השפה היה אתגר מייסר במיוחד. "זו היתה התקופה הקשה בחיי", סיפרה בראיון.

אדן, הרשומה כיום בסוכנות הדוגמנות IMG (המייצגת את ג'יזל וקייט מוס), התגלתה כשעבדה כמנקה בבית חולים. הפריצה הגדולה הגיעה בתחרות היופי "מיס מינסוטה", שם היתה המתמודדת הראשונה עם חג'אב. אמנם אדן לא זכתב בתואר אבל הקריירה שלה רק המריאה מאז. עד כה הספיקה אדן להצטלם להפקות אופנה, להוביל מספר קמפיינים קטנים וזה רק עניין של זמן עד שתקטוף קמפיין מסחרי גדול.

ווג שער חג'אב

רבים מאמינים שאדן תהפוך ליורשת של דוגמנית הצמרת לשעבר, אימן, אלמנתו של דיוויד בואי, שהגיעה אף היא מסומליה בלי קשרים או אמצעים והפכה לאחת הדוגמניות השחורות המצליחות בכל הזמנים. בעבר היא סיפרה ש"כשאני צועדת על המסלול אני רוצה שאנשים יראו את החג'אב אבל אני גם רוצה שיראו בי מיליון דברים אחרים. אני מקווה שנוכל למצוא מקום בו אנחנו נראה רק נשים ולא נשפוט אותן לפי המוצא".

הלימה אדן

הלימה אדן אינסטה

הלימה אדן מדגמנת

הלימה בשמלה

צילומים: מתוך האינסטגרם של אדן