הכירו את הבחור שהפך לבובת קן אנושית

רודריגו אלוורז עשה הכל, באמת הכל, כדי להידמות לבן זוגה הפלסטיקי של ברבי והשקיע קרוב ל-30 אלף דולר כדי להגשים את חלומו. ד"ר מוטי יאיר לוי מסביר את הסיכונים לפני מהלך כזה

ניתוחים פלסטיים ופעולות כירורגיות לשימור מראה העבר ושיפור המראה הקיים מזמן הפכו לנחלת הרוב ולא מעט נשים, ואף גברים, נעזרים בשירותיו של פלסטיקאי מומחה על מנת להגשים את החלום של להיראות נהדר. אבל האם כדאי להיראות נהדר בכל מחיר? ומי מגדיר מהו המראה האופטימאלי ומהו המחיר שיש לשלם עבורו?

לאחרונה נתקלתי בכתבה, דווקא על גבר בשם רודריגו, שהחליט שהוא עושה את כל הניתוחים האפשריים ומשקיע את כל כספו וזמנו על מנת להיראות כמו בובת קן אנושית. חלק יאמרו שאם זה מה שרצה ואם זה היה חלומו זה היה שווה כל סנט וכל דקה ועובדה שיש גם רופאים אשר עזרו לו להגשים את החלום בכל מחיר. אך לעומתם, קיימים לא מעט רופאים אשר חושבים שיש להגביל את הטיפולים, את ההזרקות והניתוחים ולפני שמכניסים מטופלת, או במקרה הזה מטופל, מתחת לסכין המנתחים. חובה להסביר להם את ההבדל בין הרצוי למצוי, על הסיכונים הכרוכים בתהליך וכמובן להתאים עבורם ניתוח אשר יזכה אותם במראה טבעי ופרופורציונאלי לגופם.

קן

בואו ניקח לדוגמא ניתוח להגדלת שדיים, אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר אצל נשים ברחבי העולם. "נתחיל בזה שאין כזה דבר שדיים מושלמים! גם אם את מתכוונת לעבור הגדלה או הרמה, חשוב שתדעי שהשדיים שלך חייבים להתאים לפרופורציות הגוף ולשמור על הרקמה הטבעית של השד " כך מסביר ד"ר מוטי יאיר לוי מומחה בכירורגיה פלסטית, ששוחח איתי עבור הכתבה.

קן הבן אדם

"נשים רבות מגיעות עם חלום של שדיים גדולים ומושלמים שהן ראו בעיתון או על דוגמנית או על חברה", מספר ד"ר לוי. "אבל חשוב להדגיש שכל מטופלת צריכה לעבור יעוץ מקצועי של מצב העור שלה, מצב השדיים בכללי וגודל השד. לאחר מכן יש צורך לעבור בדיקה מדויקת של נתונים ומדידות כולל בחירת השתל המתאים ורק לאחר מכן יהיה ניתן להמליץ על סוג הניתוח וגודל השתל המתאים". כמו כן ד"ר לוי אומר ש"כמובן שלכל ניתוח, ולכן גם בניתוח להגדלת החזה, יש סיכונים וסיבוכים אפשריים וזה מידע שהמטופלת חייבת לקבל לפני שהיא מחליטה לבצע אותו."

נמשיך לניתוחי פנים. מי מאיתנו לא היתה רוצה להעלים את הקמטים וליהנות מפנים חלקות וצעירות לנצח? נכון, אולי הבחור מהכתבה קצת הלך רחוק מדי ועוד כמה שנים כשיהיה סבא לנכדים עם אותו מבט בפנים ומראה צעיר יותר מהם זה אולי יפריע לו, אבל כיום לא מעט נשים וגברים רוצים להחליק את הפנים ולהיראות צעירים יותר.

קן אנושי

"במהלך השנים תהליכי ההזדקנות מופיעים קודם כל על עור הפנים" מסביר ד"ר לוי. "הירידה ברמת הקולגן והאלסטין השומרים על גמישות העור, התרוקנות הפנים משומן, נתונים גנטיים, פגעי מזג האוויר והשנים- כל אלה משווים לפנינו מראה נפול, עור יבש וקמטים. ולכן כולנו מתגעגעים למראה הפנים כמו שהיה בעבר…" לכן אין זה מפתיע שאחד הניתוחים הפופולאריים בנוסף להגדלת שדיים הוא הרמת פנים. תשמחו לדעת שהיום ניתן לעשות זאת ללא התערבות כירורגית.

"כאשר מטופל מגיע אליי בבקשה לשמר ולשפר את מראה פניו אני קודם כל בודק ומאבחן את תהליך ההזדקנות של פניו, ואת מצב העור הכללי", הוא מוסיף. "את אלה אני מתאים לתוצאות שהוא רוצה להגיע אליהן ומתאים לו טיפול מדויק המתאים לו."

קן הבן אדם

הרמת פנים ללא התערבות כירורגית נעשית על ידי הזרקת חומרים שונים לשכבות שונות של העור על מנת למלא קמטים עדינים ובמקביל למלא קמטים עמוקים יותר. "בדיוק כמו הזרקת חומרים לשפתיים, שנהיו חלק מחיי היום יום של נשים- הן מגיעות להזרקה של בוטוקס או חומצה היאלורונית וממשיכות את יומן מרוצות ועם שפתיים מושלמות" משתף ד"ר לוי.

הסוד, או בעצם הדרך הנכונה שהיא לא סוד בכלל היא לא להגזים. "כל אחת שתעבור מספר ניתוחים או הזרקות תיראה בסוף שונה לגמרי מעצמה ואולי אפילו תגיע למצב לא פרופורציונאלי שלא יהיה ניתן לשחזר או לתקן" הוא אומר. "לכן חשוב שכל אחת ואחד יחשוב בדיוק מה הוא רוצה להשיג ויבין שחלק מהתוצאות נשמרות לכמה חודשים עד כמה שנים וחלקן אינן הפיכות. כמו כן תהליך ההחלמה בחלק מהמקרים הוא לא מידי ולכן יש לקחת בחשבון סיכונים סיבוכים עלויות וזמן החלמה."

רגע לפני שאתן רצות להפוך לבובת ברבי אנושית או בכלל משנות משהו במראה הגוף שלכן, רצוי שתהיינה שלמות עם עצמיכן וגם תתייעצנה עם רופא מומחה שיסביר לכן את ההשלכות, על התהליך וכמובן יתאים בין הרצוי למצוי.