הדילמות של גל גדות

וונדר וומן הישראלית עומדת לככב בסרט אקשן עתידי לצד דוויין ג'ונסון ("דה רוק") וזאת הזדמנות טובה לצלול לתוך שיקולי הקריירה של הישראלית המצליחה ביותר בהוליווד

לא קל להיות כוכבת-על. אמנם זה חלום של כל דוגמנית או שחקנית בעולם אבל מהרגע בו הופכים לפרסונה מגה מפורסמת, הדילמות מתחילות להיערם. לפני אי אלו שנים, גל גדות הייתה עוד בחורה יפה ומתוקה שניסתה את מזלה בהוליווד שבדיוק עמדה לנטוש את אל.איי לאחר שהקריירה לא המריאה כרצונה אבל אם להאמין לדבריה, רגע לפני שחזרה לארץ, מיואשת ועם הזנב בין הרגליים, היא קיבלה את תפקיד חייה, וונדר וומן והשאר היסטוריה. בצניעות ועבודה קשה גדות התמסרה לדמות של גיבורת העל ולא הציגה בשום שלב שאיפות מיוחדות להפוך למריל סטריפ. היא לא טיפשה, בתוך תוכה גם גדות יודעת ששחקנית גדולה היא לא והשילוב בין כריזמה, קסם אישי וכוכב לוהט לצידה (כריס פיין) הם מה שסללו את דרכה לתהילת עולם.

כשאת יקירת אולפני האחים וורנר, את יכולה גם להיות רגועה בכל הקשור ליחסי ציבור ובניית המותג "גל גדות". גם אחרי שלושה סרטים בתפקיד גיבורת העל ועוד אחד בדרך (היא כעת מצטלמת לסרט וונדר וומן 2 עם פטי ג'נקינס) גדות לא השמיעה קולות של אי שביעות רצון והמשיכה למצב את עצמה בתור דמות אהובה ונגישה במיוחד, ברשתות החברתיות ומחוצה להן. ניתן ללמוד מבחירותיה של גדות שהיא לא מנסה להיות מה שהיא לא. במילים אחרות, היא לוקחת חלק מפרוייקטים שאינם גדולים על מידותיה. גדות הופיעה כפרזנטורית בקמפיינים יוקרתיים לסמרטפונים חדשים של "וואווי" הציגה שפתונים ל"רבלון" ודיגמנה לוק קשוח ל"ריבוק". החוט המחבר בין שלושת הקמפיינים הם: חדשנות, נשיות וקשיחות, ערכים שגדות מייצגת. היא גם השתתפה, לצד כוכבות גדולות נוספות, בקליפ הוויראלי של אדם לוין עם להקת מרון 5, בו היא נראתה כמו סוויט הארט אמיתית.

גל גדות ולינדה קרטר (Photo by Alberto E. Rodriguez/Getty Images

הצלחתה של גדות רכבה על עידן קמפיין "מי טו" ובכל מקום היא הפציעה על תקן אחת הנשים החזקות והמשפיעות בהוליווד כיום, כזו שמעבירה מסר פמיניסטי, עוצמתי וכמי שהצליחה לבנות משפחה אוהבת לצד קריירה מצליחה. כצפוי, בשנה האחרונה גדות נאלצה להגיד הרבה פעמים "לא" לפרוייקטים והצעות שהגיעו לשולחנה ומדובר באתגר לא פשוט לסוכניה ולה מאחר והרבה יותר קשה לסרב להצעות מפתות מאשר להיענות להן.

כעבור מספר שנים על תקן ממתק העיניים המוצלח ביותר על המסך ואחרי שביססה את מעמדה בלוס אנג'לס, צברה אינספור עוקבים והכניסה לחשבון הבנק מיליוני דולרים גדות עומדת בפני השאלה הקשה ביותר: לאן ואיך ממשיכים מפה? גדות אמנם סימנה וי על הפיכתה לכוכבת האקשן הגדולה בעולם אבל האם היא שואפת להתקבע במשבצת הפנים היפות בעלת הגישה הלוחמנית או שהיא שהיא חולמת להפוך לשחקנית איכותית, שבוחרת תפקידים מורכבים מאוד שיכולים להוביל אותה יום אחד לפסלון אוסקר אה לה נטלי פורטמן. אך מסלול כזה מצריך הרבה מאוד עבודה וכישרון מולד ולא נראה שגדות באמת מאמינה שזה ייעודה.

גל גדות בשמלה כחולה Jamie McCarthy/Getty Images for National Board of Review

רמז לכך שגדות כן מנסה לכוון גבוה טמון בכך שהיא עומדת להפיק לצד בעלה, ירון ורסנו ואולפני האחים וורנר, סרט על הרודן הקובני, פידל קסטרו. מדובר בקפיצה רצינית למים העמוקים ואלה בדיוק מסוג הסרטים שמובילים להערכה גבוהה של הברנז'ה (אם יהיה עשוי טוב באמת) אבל אם היא תשתתף בסרט ולא רק תפיק, היא תיאלץ לשפשף את כישורי המשחק שלה דחוף כדי לא להפוך לבדיחה. קשה לראות איך היא תשכנע בתפקידים מורכבים.

עד היום גדות לא הציגה מנעד רגשי מרשים ומשכנע בסרט דרמה (ולא, "השכנים של ג'ונס" לא נחשב). מעטות הכוכבות שיכולות לרקוד על כל החתונות. מי שהצליחה להיות גם כוכבת בעלת סקס אפיל מסחרי לצד ארטיסטי, היא מרגו רובי שב"אני, טוניה" שהוכיחה שהיא לא רק בלונדינית לוהטת כפי שנראתה לדעת רבים ב"Suicide Squad". גם ג'ניפר לורנס מיצבה את עצמה כשחקנית אקשן נהדרץ ("משחקי הרעב") לצד שחקנית דרמה משובחת ("אופטימטית היא שם המשחק"). ריס וית'רספון גם שילבה בין יכולות קומיות לדרמטיות ("לא רק בלונדינית", "הולך בדרכי") וכיום היא אחת המפיקות העסוקות.

גל גדו ומרגו רובי צילום  Kevin Winter/Getty Images

אבל אם לרגע אפשר הנחנו שגדות עומדת לבצע שינוי תדמית (מיד אחרי יציאת הסרט וונדר וומן 2 לאקרנים), ידיעה שהתפרסמה עכשיו ובה אישרו את השתתפותה לצד דוויין ג'ונסון בסרטו של רוסון מרשל ת'רבר, Red Notice מראה שהיא נשארת באזור הנוחות שלה. לרגע אל תתבלבלו, לא מדובר בסרט אנין שיוצג בפסטיבל קאן אלא בעוד תוצר קולנועי-הוליוודי מבדר ושובר קופות פוטנציאלי המציג עלילת אקשן עם הכנסה מובטחת של מיליוני דולרים לגדות. זה התפקיד הגדול הראשון אחרי וונדר וומן ומשמעותו היא רבה בקביעת מעמדה כשחקנית בבירת הסרטים. המסר שהיא העבירה הוא שכעת היא מעדיפה לזרום לכיוון הכסף הגדול מאשר לחכות לפרסים מצד מבקרי קולנוע.

לגדות יהיה קשה יותר לצאת מדמות וונדר וומן ולשכנע בתפקיד אחר וגם המבטא הישראלי הכבד, חינני ככל שיהיה, לא עוזר. במילים אחרות, גדות לא תמסה לצעוד בדרכן של ניקול קידמן וקייט בלאנשט והיא לא עומדת לחרוג מהז'אנר בו התמקצעה. עד מהרה היא שוב תשלוף אקדחים, תעיף באוויר אנשים ותציג בתדהמה גבות מכווצות. החוכמה בחיים היא לדעת במה אתה טוב ואת השיעור הזה היא כנראה למדה על בשרה לאחר שהנחתה באופן מביך את "סטרדיי נייט לייב". חוץ מזה, על פי אתר "וראייטי", ת'רבר טס ללונדון ל-30 שעות בלבד רק כדי להציע לגדות את התפקיד. עם יחס מלכותי שכזה, קשה להגיד לא. אם יש משהו שאפשר לקחת מגדות זה את העובדה שהיא לא שוכחת את השורשים שלה ומהיכן היא הגיעה, כלומר מסרטי "מהיר ועצבני".