דובר איכילוב: "לאמיר פרישר גוטמן היה סרטן", משפחתו: "המשך מסכת השקרים"

התביעה שהגיש אלמנו של אמיר פרישר גוטמן עולה שלב . אבי שושן, דובר המרכז הרפואי בתל אביב הצהיר בכנס: "מה שקרה עם אמיר פרישר גוטמן זה הפייק ניוז הגדול ביותר שהיה כאן. היה לו סרטן. אחת הסיבות שלא יצאנו אנחנו בבית החולים עם הצד שלנו לתקשורת, היא כי יש לנו כבוד לאמיר"

סערת אמיר פרישר גוטמן לא יורדת מהכותרות ואמש נדהמו אנשים רבים לקרוא את הצהרתו המפתיעה של דובר בית החולים איכילוב, אבי שושן, שהתייחס לתביעת המיליונים שהגיש אלמנו של הזמר המנוח, שבה נטען כי הטיפולים הכימותרפיים המיותרים שקיבל בטעות באיכילוב החלישו אותו וגרמו לטביעתו. תגובתו באה לאחר שפורסמה לפני כמה ימים על עצם הגשת התביעה נגד בית החולים.
"מה שקרה עם אמיר פרישר גוטמן זה הפייק ניוז הגדול ביותר שהיה כאן", אמר שושן בכנס אילת לעיתונות שהתקיים במלון הרודס. "היה לו סרטן. אחת הסיבות שלא יצאנו אנחנו בבית החולים עם הצד שלנו לתקשורת, היא כי יש לנו כבוד לאמיר". האמת תצא, אני אומר בפירוש. אני מקווה שהתקשורת תדע לסקר את האמת ואת הצד של איכילוב, כמו שסיקרו את סיפורו של אמיר. החלטנו לא להגיב לסרט שיצא. במשך שמונה חודשים לא היה כתב תביעה אז לנו לא היה למה להגיב. היה פרסום מאוד גדול על הכתב תביעה, ולצערנו אז קרתה הטרגדיה שקרתה עם אמיר, ולצערי בתקשורת אף אחד אפילו לא פרסם את הודעת ההספד שהוצאנו מטעם בית החולים".

AmifFgutmanhospital2207_sec

בתקשורת פורסמה תגובה מטעם משפחתו של התובע:  "ארבעה בתי חולים בעלי שם עולמי ערכו בדיקות מקיפות בדגימות שנלקחו מגופו של אמיר כשרק חלה, וקבעו שמדובר בהליך דלקתי ולא בסרטן. מדובר בדגימות שנלקחו עוד לפני טיפולי הכימותרפיה, ולכן אין ספק שהטיפול בכימותרפיה היה שגוי וניתן לחינם. אנו עדים להמשך מסכת השקרים המופצת על ידי בית חולים איכילוב. כאמור אין ספק לגבי העובדה לפיה אמיר לא חלה מעולם בסרטן. צר לנו שבמקום לקחת אחריות ולהודות בטעות בית החולים בוחר להמשיך לפגוע במשפחה".

AmirFeyGuttman2607_sec

מבלי לדעת מי הצד הצודק ומה באמת התחולל באיכילוב, אי אפשר שלא לתהות על התנהלותו של דובר בית החולים בכל הנוגע להפרת החיסיון הרפואי של פרישר גוטמן. מתי הדובר, או כל גורם מטעם בית החולים, רשאי לחשוף פרטים רפואיים-אישיים של מטופל בתקשורת? ההיגיון הסביר אומר שלא משנה מה עשתה משפחתו של התובע, האמת אמורה להתברר בבית המשפט, בדלתיים סגורות, או בכל הסדר אחר הכולל את הצדדים בלבד. מה שבטוח, הסיפור הזה מעורר שאלות משפטיות רבות, בכל הנוגע לזכויות המטופל (גם כשאינו בחיים).
"משפחתו של אמיר הגישה תביעה ובמקביל שטחה בתקשורת את טענותיה ובין היתר הדגישה שאמיר לא סבל מסרטן וקיבל טיפולי סרק", מסביר עו"ד שי פויירינג. "לאחר שפורסמו הדברים, ביוזמת המשפחה, רשאי בית החולים להכחיש את הטענות נגדו – הן בהכחשה גורפת והן באופן פרטני ובלבד שלא יחשוף עובדות ונתונים שלא הועלו על ידי המשפחה. כלומר, ירחיב את היריעה. במקרה הזה תגובת בית החולים מבלי להתייחס לנכונותו לא פגעה בפרטיותו של המנוח שכן המחלוקת כבר פורסמה על ידי המשפחה".