בר רפאלי העלתה תמונה שהרגיזה גולשים

בר רפאלי העלתה לאינסטגרם תמונת תוכן שיווקי סמויה ועוררה זעם בקרב העוקבים. אם להאמין לפרסומים היא הרוויחה הון לא קטן מהפריים הבודד. האם זה היה שווה את זה? תשפטו אתן

אין זה סוד שדוגמניות, סלבריטאיות ואיט גירלז לוהטות, גורפות סכומים גבוהים על קידום מותג זה או אחר, דרך התמונות שהן מעלות לרשת. בארץ התופעה הזו כבר מוכרת היטב ואמנם הסכומים שכוכבות ישראליות מרוויחות הן בערך תקציב הבוטנים השבועי של קים קרדשיאן ושות' אבל פה ושם אנחנו רואות איך מישהי גלגלה הון עתק על פריים בודד. במילים אחרות: בר רפאלי.

בעבר הדוגמנית, שמתחזקת חשבון אינסטה עם 2.4 מיליון עוקבים, העלתה בעבר תמונה שלה עם שוקולד, ואם להאמין לפרסומים, אז היא קיבלה עליה סכום משוער של כ-20 אלף שקל. הפעם היא דפנטלי התעלתה על עצמה ובתחילת השבוע, העלתה רפאלי תמונה, בה היא נראית עם שיער מטופח ונקי, לצד מוצרי טיפוח לשיער. יעני, ספונטני.

אין טעם לציין את שם המותג, המופיע בתמונה ממילא, רק נעדכן שהיא ציינה ליד התצלום: "התינוקות שלי הגיעו סופסוף", תוך כדי כך שהיא מברכת את עליית המותג ארצה.

בר רפאלי

כן, אין זו תמונה של ליב אלא של תוכן שיווקי סמוי, עליה קיבלה לפי הפרסומים ב"פנאי פלוס", כ-100 אלף שקל. אין לנו מושג אם זה באמת הסכום אבל אי אפשר לא לתהות לגבי הלגיטימיות של קידום מוצרים, בלי לציין שזו פרסומת מובהקת. נכון, גולשים אינם טיפשים וחצי מהמגיבים כאן נכנסו ברפאלי שלא טרחה ליידע את כולם שהיא מקדמת את החברה בתשלום אבל לפעמים זה מרגיז כשקולטים איזה סכומים הכוכבות הללו מרוויחות, מבלי להיות ישרות עם המעריצים שלהן.

אם אינסטגרם הייתה רוצה להנחיל כללי אתיקה כלשהם אז הייתה דורשת שיציינו שזו מודעת פרסומת ולהטיל סנקציות אם הכוכבות לא פועלות בהתאם. אמנם קשה לאכוף את זה אבל שווה להנחיל קצת יותר אינטגריטי לתוך הרשת. אם הם מסירים תמונות של פטמות, סוגרים חשבונות בגלל מילה כזו או אחרת, לפחות שיעשו משהו עם היגיון. ובכל הנוגע לבר, תהיו בטוחות שהיה לה שיער יפה גם לפני.

צילום: מחשבון האינסטה של בר