טיפים ליצירת פודקאסט

הפופולאריות של הפודקאסטים רק הולכת ועולה עם השנים – וגם בישראל, ניתן למצוא כיום פודקאסטים מומלצים אשר זוכים לאחוזי האזנה גבוהים.אז אם גם אתם רוצים ליצור לעצמכם פודקאסט ואולי גם להפוך לחלק מאותה הרשימה של הפודקאסטים המומלצים, להלן מדריך אשר יסייע לכם להשיג את אותה המטרה

בשנים האחרונות, כמעט כולנו נתקנו ברחבי הרשת באותם פודקאסטים –  אשר יכולים לעסוק בנושאים שונים ולהוות ככלי חשוב ומשמעותי להבעת דעה, למחקר, לסיפור, לקידום של אג'נדה מסוימת ולשיווק שך תחומים ונושאים שונים.
פודקאסט מהווה למעשה כתוכנית אשר מוקלטת מראש ולמעשה, זמינה להאזנה מכל מקום ובכל זמן נוח עבור המאזין – כאשר, ההאזנה יכולה להתבצע דרך הטלפון החכם, הטאבלט או המחשב.
הפופולאריות של הפודקאסטים רק הולכת ועולה עם השנים – וגם בישראל, ניתן למצוא כיום פודקאסטים מומלצים אשר זוכים לאחוזי האזנה גבוהים.
אז אם גם אתם רוצים ליצור לעצמכם פודקאסט ואולי גם להפוך לחלק מאותה הרשימה של הפודקאסטים המומלצים, להלן מדריך אשר יסייע לכם להשיג את אותה המטרה:

מה צריך להכין בכדי ליצור פודקאסט?
בשביל ליצור פודקאסט אתם לא צריכים יותר מדי – כל מה שחשוב שיהיה ברשותכם, זה רעיון טוב, מיקרופון ביתי ותוכנת עריכה.
ברגע שיש לכם קובץ ערוך ומוכן, תוכלו להעלות אותו לרשת בצורה פשוטה וקלה.
יחד עם זאת, אם המטרה שלכם היא לא ליצור "עוד פודקאסט" אלא להוציא תחת ידיכם פודקאסט איכותי, חשוב שתשקיעו קצת יותר – וההשקעה נוגעת הן לאיכות התוכן והן לאיכות המוצר.

דגשים חשובים ביצירת פודקאסט
בכדי ליצור את אותו פודקאסט איכותי שימשוך מאזינים, יש לדאוג ולשים דגש על מספר פרמטרים והם:

  • מציאת נושא מעניין – כדאי לבחור נושא שקרוב לליבכם, שהיה רחב מספיק על מנת לאפשר לכם לבחון אותו ולהתייחס אליו מזוויות שונות. זה אומנם נכון שנושא אשר מעניין אתכם לא בהכרח יעניין אחרים, אבל, אם הנושא מעניין אתכם, יהיה לכם יותר מה להגיד עליו ותהיה לכם חדוות יצירה גדולה יותר בהליך היצירה – מה שיעלה את הסיכויים להשגת תוצאה מעניינת ואטרקטיבית יותר.
  • קבלת החלטות בנושאים טכניים – בשלב הבא, חשוב שתקפידו לקבל החלטות טכניות שונות לגבי הפודקאסט ובין היתר: מה אורך של כל פרק (לרוב, פרק של פודקאסט ינוע בין 10 ל-20 דקות), מעבר לכך, כדאי לבחור כבר בשלב מקדים את פורמט הפודקאסט – הרצאה של אדם אחד, דיאלוג, סדרת ראיונות של מומחים וכיוצא בזה.
    דגש נוסף נוגע לתדירות הפרסום – תוכלו לפרסם פרק כל שבוע, כל חודש ואפילו כל יום – הכול בהתאם למטרות שתגדירו.
  • תכנון מקדים של נושאי הפרקים – כדאי שכבר בהליך התכנון המקדים של הפודקאסט תגדירו את הנושאים של כל אחד מהפרקים, כך שיהיה לכם יותר פשוט להוציא את הפודקאסט אל הפועל ולדעת על מה אתם צריכים/ רוצים לדבר בכל פרק.

זה אומנם נכון שכל אחד יכול לפרסם פודקאסט, אבל לא כל אחד יכול ליצור פודקאסט מעניין, אשר יתאפיין בחדשנות וימשוך את המאזינים ואם זאת המטרה שלכם, קיימת חשיבות גבוהה שתשקיעו את הזמן והמשאבים הנדרשים בהליך התכנון המקדים.

האם אפשר להרוויח כסף מפודקאסט?
אז נכון שרבים מאלו אשר בוחרים ליצור פודקאסט עושים זאת בשביל לשתף ולהפיץ רעיונות או נושאים שחשובים להם וקרובים לליבם.
יחד עם זאת, פודקאסט יכול להוות גם כלי אשר ניתן יהיה להרוויח ממנו כסף וזאת באמצעות אחת ממספר דרכים שונות: מכירה של חסויות, שידור של פרסומות ושידור של תוכן ממומן.
יחד עם זאת, חשוב לציין שגם את תבחרו לנסות ולעשות כסף מהפודקאסט, זה לא מה שאמור להניע אתכם – בראש ובראשונה, חשוב שתשימו דגש על יצירת תוכן איכותי ומעניין (ורק בשלבים מאוחרים יותר תבחנו את האפשרויות גם להרוויח כסף מאותו הפודקאסט, אבל לרוב, תוכלו להרוויח כסף, רק אחרי שהפודקאסט יתפרסם ויתחיל למשוך מאזינים).