שיווק, נשים ועסקים 2020

חישבו על שלוש המילים האלה, עשור או שניים אחורה, ותבינו עד כמה ואיך העולם השתנה

שלוש שנים לדיגיטליות בעסקים. צילום: לילך גל

מאת: עדי פסח, מנהלת סושיאל וקהילות בבנק לאומי

שלוש שנים לדיגיטליות בעסקים. צילום: לילך גל

בשישי האחרון פתחתי אירוע מרגש במיוחד, החוגג 3 שנים לקהילת "דיגיטליות בעסקים מבית לאומי", ומתחבר בדיוק לשלושת המילים שבחרתי לכותרת.

שיווק 

השיווק של היום, הוא ממש לא השיווק של פעם. לדעתי הוא עדיין מגבש לעצמו את צורתו החדשה.

במסגרת האירוע נהנינו מהרצאה של ליאת לוי קופלן, העורכת הראשית של "פנאי פלוס" ומגזין "גו סטייל". כשחשבתי עם עצמי על דברי הפתיחה, הבנתי בעצם עד כמה העולם של היום השתנה. בעבר הרחוק הייתי קוראת הרבה "פנאי פלוס" ו״לאישה״ (כן, כן הייתי מנויה נאמנה) וכשעצרתי רגע לחשוב לאן הם נעלמו מעולמי, הבנתי שהיום הרשת החברתית היא המגזין שלי.

הרשת היא המגזין בו אני קוראת וצופה בתוכן על אנשים, בעלי עסקים וארגונים.

אם בעבר הדרך המסורתית, ואולי היחידה, לספר סיפור אישי הייתה בכתבה במגזין או בעיתון, תוך כדי תקווה שאותה מהדורה תגיע עד האדם הרלוונטי האחרון, היום כל אחד או אחת יכולים לספר את הסיפור שלהם ברשת בגאווה.

עסקים

לבעלי עסקים קו המחשבה הזה עוד יותר משמעותי, כי היום הכוח האותנטי נמצא בשיווק הדיגיטלי.

שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים, קטנים וגדולים, לתקשר עם אחרון הלקוחות בדרכים יצירתיות ולחולל עסקים גם בזירות החברתיות. האמת היא שכולנו יכולים להיות כתבים, צלמים, עורכים ואם תרצו אולי גם יצרני שיח ושגרירים,  או לשכור שירותים כאלה מאנשי מקצוע.

היופי בעידן החדש הוא שמגרש המשחקים גדל והוא פתוח לכולם – אנחנו מחליטים כמה לרוץ בו בהתאם למטרות וליעדים.

בעלי העסקים הקטנים כבר לא צריכים ״לחלום״ על כתבה בעיתון בשביל לשתף בקסם המיוחד שעומד מאחורי העסק שלהם והם יכולים להתחיל לעבוד בזה לבד, ואם זה יהיה ממש מרגש ומוצלח אני מאמינה שהם גם יגיעו לעיתון יום אחד.

נשים 

מה המחבר בין שיווק, עסקים ונשים ב-2020? "קהילת דיגיטליות בעסקים". האירוע שפתחתי בשישי, בהתרגשות רבה, היה חגיגות 3 שנים לקהילה שלנו המונה כיום למעלה מ-9,500 נשים בעלות עסקים קטנים, שהוקמה ומנוהלת על ידי לאומי לעסקים, בשיתוף סלונה.

שלוש שנים לדיגיטליות בעסקים. צילום: לילך גל

 ובמפגש האחרון, גם אני יצאתי עם כמה תובנות חשובות לחיים, שלא קשורות אך ורק לשיווק, נשים ועסקים:

תחגגו אירועים מיוחדים – אני ידועה כאחת שאוהבת שמחות ולקרובים שלי אני תמיד עוזרת בהפקות. נכון שזה דורש אנרגיות, השקעה, מחשבה, ארגונים, הזמנות, אישורים ועוד הרבה דברים אבל תמיד רק ברגע החגיגה, מבינים עד כמה הסיפוק שווה את כל ההשקעה. וזה נכון מארגון יומולדת לילד או לילדה, תכנון חגיגה לעצמכם או כל אירוע שעובר לכם במחשבה.

תקיפו את עצמכם באנשים טובים – קהילה זה כוח, כי היא מבוססת על אנשים עם מכנה משותף מובהק. אם נדע להקיף את עצמנו באנשים הנכונים נוכל ללמוד מהם, להשתפר, להתייעל, ליהנות, להתמקצע ולהגיע למקומות חדשים. את הפחות מתאימים לכם תשחררו בהצלחה לדרכם, כי לעיתים בלי כוונה הם מפריעים בנוכחותם.

תהיו ערניים ל״רכבות״ שחולפות – החיים מלאי הזדמנויות, לעיתים הן פשוט חולפות לצידנו ומתפספסות. כמו שאמרה ליאת לוי קופלמן בהרצאתה: ״שימו את האגו בצד ותתרכזו במטרה״. לעיתים הדרך ארוכה, סיזיפית ולא תואמת את הדמיונות, אבל בסוף הכי חשוב לכוון לתוצאות.

שלוש שנים לדיגיטליות בעסקים. צילום: לילך גל
אני גאה לשתף שבמסגרת עבודתי בבנק לאומי אני חלק ממנהלות הקהילה המיוחדת הזו וזה המקום שלי להזמין את כל העצמאיות להצטרף אלינו ולקבל טיפים, כלים לשיווק דיגיטלי, השראה, במה לשיתופי פעולה, להכיר נשים עצמאיות ולהיחשף לכוחה של קהילה מחוויות שונות בלינק הבא >>> דיגיטליות בעסקים – Leumi.

ניפגש בקהילה.