הכיני עסקך לחגים

תקופת החגים בעיצומה ואם את בעלת עסק קטן, יש כמה דברים שאת יכולה לעשות כדי לעבור את התקופה ללא הפסדים ואולי אפילו להרוויח יותר

חנית שפירא, מנהלת סניף מעוף פתח תקוה מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה והתעשייה, מסבירה כיצד מכינים את העסק לחגים.

עיריית פתח תקוה ומעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, חברו לשיתוף פעולה ייחודי כשהקימו פורום נשים לשיפור פני העיר.  לקראת החגים, ריכזנו עבורכם במעוף כמה טיפים שיעזרו לעסק שלכם לעבור את התקופה הזאת ללא הפסד ואפילו להפוך אותה ליתרון.

בחגים, העסק יכול גם לשגשג (צילום: שאטרסטוק / Monkey Business Images)

  1. סוגרת את העסק בחג? זה הזמן לעשות שינויים. עסקים שמתכננים לסגור בחג עקב מחסור בפעילות, יכולים לנצל את הזמן לטובת שיפור וייעול העסק. חברה שצריכה להחליף מערכת מידע ומחשוב למשל,  מומלץ לעשות זאת בחול המועד כאשר יש ירידה בפעילות העסקית בעקבות החג ומרבית העובדים לוקחים חופשה.
  2. חיסולי מלאי. יש לך מלאים גדולים בעסק והמכירות איטיות מהצפוי? תציעי מוצרים נבחרים מהמלאי כמבצעים לחג. זה win/win לך וללקוחות. פנתה אלינו למעוף לקוחה שיש לה חנות בגדים, היא הזמינה כמה ארגזי תיקים מעוצבים אך הצליחה למכור רק בודדים במשך כמה חודשים. הצענו לה להעמיד את התיקים במיקום מרכזי בחנות, ולמכור אותם במחיר מבצע לכל מי שתרכוש שמלת חג. גם אם היא לא תרוויח ממכירת התיקים, לפחות לא תפסיד על רכישתם ואחסנתם במחסן.
  3. היערכו מראש לחג עם פרסום מותאם. עבור עסקים שפעילים במהלך החג יש להתכונן לפחות חודש לפני החג עם פרסום זמני הפעילות באתר ו/או בגוגל. אם יש לכם עסק שנותן שירותים – אנא הקפידו לשלוח הודעה מבעוד מועד על שעות עבודה או יציאה לחופשה לקהל לקוחותיכם הקבוע.
  4. ספקים והגדלת מלאים. זכרו כי ספקים רבים לא עובדים במהלך חול המועד סוכות ולכן יש לבצע מראש הזמנת מלאי שיספיק לחג בהתאם לצרכי העסק.
  5. ייצרו אווירת חג. מטפלת ברפואה משלימה? אל תשלחי מסרון גנרי ללקוחות. כיום זה כבר לא מספיק והלקוחות מאסו בהודעות הסתמיות (סבלנו מכאלה רבות במהלך החודש האחרון – בחירות, זוכרות?) אז ותרו על ההודעה הסתמית. במקום זה ניתן לשלוח מבצע מפנק לקראת החג.
  6. תוכן ברשתות החברתיות. חשוב לעדכן את התוכן בערוצי היוטיוב ובאתר האינטרנט, הוסיפו ברכה בדף הפייסבוק העסקי. אם אתן נוהגות לשלוח מסרונים ללקוחות, עדכנו אותם בזמני הפתיחה של בית העסק במהלך החג וספרו על מבצעים שאתם מציעות לקראת החג ובמהלכו-אבל באופן מקורי ולא שבלוני.
  7. ערך מוסף. ניתן להציע המלצות ופתרונות ללקוחות בתחומי הרלוונטיים לעסק שלכן. מאפרת מקצועית יכולה לשלוח ללקוחותיה סרטון מיוחד עם הדרכת איפור לחג, ואילו בעלת חנות פרחים יכולה להציע סידורי שולחן יפים בגוונים מתאימים.
  8. למידה והפקת לקחים. לאחר תקופת החגים בחנו את הפעילות העסקית שעשיתן. מה הצליח ומה פחות עבד? מה כדאי לשמר לשנה הבאה, ובמה כדאי להשתפר? זכרו כי בפעילות עסקית יש למדוד עלות, זמן תכנון וביצוע מול אפקטיביות הפעולה.

היציאה מהשגרה היא גם הזדמנות (שאטרסטוק /  Stock Rocket)

החגים מאלצים אותנו לצאת מהשגרה וזו הזדמנות מעולה עבור בעלי עסקים לעשות זאת, נצלו את ההזדמנות וזכרו – כל חסרון ניתן להפוך ליתרון. תלוי מאיזה צד מסתכלים.