5 דברים שיעלו את העסק שלך כיתה

לפעמים כל מה שנדרש כדי לשדרג את העסק שלך זה עוד קצת זמן פנוי, ומכיוון שאת זה אנחנו לא יכולים לתת לך, קבלי כמה רעיונות שיפנו לך את הזמן והראש כדי להתקדם ולהגדיל הכנסות

שאטרסטוק

את קמה בבוקר, מארגנת את מה שטעון ארגון, מתלבשת, יוצאת ליום העבודה שלך, ולפני שאת שמה לב סוף היום כבר כאן. אחד המאפיינים הבולטים שמבדילים עסק קטן מעסק גדול, הוא היותה של בעלת העסק גם המנהלת התפעולית, אשת הקריאייטיב, ראש מחלקת הנהלת חשבונות, נציגת שירות לקוחות וסוכנת המכירות. לפחות.

בעוד עסקים גדולים מתקדמים בעזרת תקציבים גדולים והעסקת בעלי תפקידים מקצועיים בתחומם, כדי להצליח לקדם עסק קטן נדרשים משאבים עצומים של זמן, למידה ויכולת לא מבוטלת של ג׳אגלינג, וכל אלה מאדם אחד.

אם את מרגישה שהעסק קצת נוזל לך בין האצבעות, אולי פשוט הגעת לשלב שבו הוא גדל, וכעת נדרשת היערכות מחדש להיקפי העבודה החדשים ויצירת מרחב שיאפשר לך להתנהל טוב יותר מול הלקוחות והעבודה עצמה.

הנה 5 כלים שמצויים ממש בכף ידך, ושיאפשרו לעסק שלך לגדול למימדיו החדשים, מבלי לפגוע בהכנסות ומבלי לגזול עוד מזמנך היקר.

1. אפליקציית ניהול זמן ותזכורות – קרוב לוודאי שהראש שלך עמוס ברשימות מטלות, הן של העסק והן של הבית. והתוצאה? או שיש לך מחברות וערימות של ניירות שאת מנסה להספיק להעביר אליהם את כל מה שהראש שלך מכיל, או שדברים נופלים בין הכיסאות. ובכלל, לזכור זו פעולה מאוד לא חסכונית באנרגיה. אבל אפליקציות לניהול זמן, רשימות מטלות ותזכורות יכולות לשנות זאת, ויש רבות כאלה.

שאטרסטוק

Any.do היא אפליקציה ישראלית חינמית שמאפשרת להעביר את כל הרשימות מהראש והניירות לממשק דיגיטלי שמחלק את המשימות לפי נושאים: בית, עבודה, ילדים, לקוחות, כסף וכדומה. באמצעות א]ליקציה זו ניתן גם לשתף משימות דרך הרשתות החברתיות, המייל והודעות כתובות.



2. בנקאות דיגיטלית – אין עסק שלא מנהל קשר קרוב עם הבנק שלו, ולו רק כדי להישאר עם האצבע על הדופק ולדעת מה קורה. אפליקציית לאומי מאפשרת לא רק לדעת מה המצב 24/7, אלא גם לבצע דרכה פעולות שעד היום דרשו ממך זמן לא מבוטל – חתימה, תשלום משכורות, העברת תשלומים לספקים, ביטול צ׳קים ועוד ועוד.  אפליקציה בנקאית מאובטחת ומתקדמת הופכת את הניהול הפיננסי של העסק שלך לפשוט ועצמאי הרבה יותר.



3. מקום להיפגש – עבור מרבית העסקים הקטנים לא משתלם להחזיק נדל״ן, לכן המון העסקים הקטנים מתנהלים מהבית, מחללי עבודה משותפים או אפילו מבתי קפה. הבעיה מתחילה כשצריך למצוא מקום שקט, מסביר פנים, ושעושה את הרושם הנכון לפגישה עם לקוח חשוב. מיט אין פלייס הוא מרחב מעוצב בלב תל אביב שנועד לקיום פגישות עסקיות לפי שעה, וכראוי לעסקים קטנים שמחפשים לחסוך עד כמה שניתן בזמן וכסף, הוא גם מציע הזמנת חדר בגודל המתאים למועד המתאים אונליין. קל ונוח, ובוודאי יש עוד מקומות חכמים כאלה בארץ.


4. ניהול תגובות אוטומוטי בפייסבוק – אחד המדדים לאיכות הדף העסקי שלך בפייסבוק הוא מהירות המענה שאת מציעה לפונים בהודעות פרטיות. פעמים רבות עסק קטן לא מצליח להגיב לפניות לקוחות חדשים שמגיעות מחזיתות מרובות – רשתות חברתיות, מיילים, טלפונים. לכן פייסבוק מציעה ׳מנגנון השהייה׳ שלא יפגע בדירוג הדף שלך – תוכלי להפעיל תגובה אוטומטית לכל פנייה שתיכנס לתיבת ההודעות של הדף העסקי שלך בפייסבוק, וכך גם להראות לפונים שהם מקבליחם יחס מיידי וגם לשלוט בניהול הזמן שלך מבלי לרדוף אחר המענה המהיר לפניות.

איך עושים את זה? 
בשלושה קליקים פשוטים:
settings ——> massaging ———> Send Instant Replies to anyone who messages your Page

שאטרסטוק



5. ללמוד תוך כדי תנועה – כבר אמרנו שכבעלת עסק קטן את נדרשת לביצוע משימות מניהול ועד ניקיון, ובטווח ישנן עוד משימות רבות שדורשות מיומנויות וכישורים שונים, למשל שיווק דיגיטלי, מכירה אונליין, קידום האתר, עמידה מול קהל, עריכת מצגות, התנהלות פיננסית, ועוד ועוד. המפתח להצלחה הוא למידה בלתי פוסקת, וכאן ההמלצה שלנו היא לנצל זמני ביניים ומעברים. אם אין לך (וכנראה שאין לך) זמן עודף להגיע לקורסי העשרה, תוכלי למצוא תוכן עשיר ומגוון כמעט בכל נושא שתצטרכי ביוטיוב, בפודקאסטים, ב-TED ואפילו בהאזנה לספרים מוקלטים בזמן נסיעות, הליכות או אימון גופני.